Ga naar inhoud


NPO ver-50-voudigd tarief voor publiceren van TV-ptogrammagids


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Krijg nu wat:

De NPO gaat haar tarief voor de vermelding van de programmagids van de publieke zenders ( NL123) verhogen met een factor 50 voor de belgische uitgevers..

Waar een uitgever tot op heden 15.000 euro/jaar moest betalen wordt dat nu 700.000 euro/jaar.

Gevolg: de belgische uitgevers gaan dit niet betalen en dus  geen Nl-programmagids meer in de belgische kranten of magazines... en bijgevolg nog minder ( vlaamse) kijkers voor de nederlandse publieke zenders. 

Noemen we dit een negatieve  win-win situatie of gewoon een grote stommiteit ? 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nederlandse publieke tv wordt betaald door de Nederlandse belasting betaler. De Wereldomroep is ook al opgeheven,

Het klinkt misschien hard, maar ondanks open grenzen heeft de Nederlandse omroep geen belang bij programmagegevens verspreiden in het buitenland.

 

Programma gegevens haal je tegenwoordig net zo gemakkelijk op internet of EPG, programma gidsen zijn een beetje achterhaald.

 

Tenslotte heeft hier een boekhouder zich weer rijk gerekend en droomt van meeropbrengsten waarbij er onder de streep nu minder geld gaat binnenkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de EPG voor de Nederlandse zenders heb je maar voor de helft wat van.

 

Sinds de afschaffing van de PDC voor videorecorders deze week is het niet meer mogelijk om te zien of de tijden van een programma is gewijzigd. Wij weten dat bijna elke programma, inclusief het grote achtuur journaal, te laat begingt. Enkel met grote verbazing begint het te vroeg.

Elke avond begin het programma na dit journaal volgens de PDC tijdperk om 20:33 of 20:34. terwijl de geplande begintijd van het programma staat op 20:30 uur. Dit is netzoals DWDD op Nederland 3. Spangas begon ook altijd 3 minuten te laat dan aangekondigd.

Het valt mij op dat de DWDD op Nederland 1 ook gewoon te laat begint, om 19:02 en zo'n 30 secondes. Van Nieuwkerk loopt dan te krijsen dat hij geen tijd meer heeft in het programma, omdat nu het journaal achterhem zit geprogrammeerd. Maar het programma begint dus wel steevast te laat.

 

Dit zijn natuurlijk voorbeelden, maar de werkelijke tijden op NOS teletekst weken bijna voor alles af met de geplande tijden. Toch leuk om die kleuren in magenta te kunnen zien. Nu wordt de kijker overgelaten om eerder in te schakelen en maar te blijven bungelen tot dat het programma begint. En onder tussen maar die schitterende STER reclame te kunnen bewoneren. Die zelfs durven te beweren dat er een STER extra is, alsof iemand daarop zit te wachten.

 

De gevolgen van deze agressieve vorm van reclame was al weer eens te zien in het programma van TROS Radar over de sportscholen. Ja, de STER mag alles uitzenden, zeuren en klachten indienen kan pas achteraf. Dat maakt dus niemand wat uit.

Lang leve de DSB om ook nog maar eens wat te noemen. Ja en over inkomsten gesproken. Ik vrees dat de zogenaamde meerinkomsten van uit de STER uiteindelijk meer kost dan wat het oplevert.

 

Ik heb nog nooit gezien dat de EPG gegevens werden aangepast nav een actueel programma wijziging. Bij de ARD en ZDF zie ik dat wel gebeuren.

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat mijn EPG toch behoorlijk strak loopt. Zit er maar zelden naast om eerlijk te zijn. VU+ DUO en SOLO laatste Pli. Wij kijken hier voornamelijk zenders als Historie en Discovery de laatste tijd. Daarnaast de commerciele, Fox Sports en de film/hbo -en.

 

EPG wijzigingen heb ik nooit opgelet.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de reaktie van de vlaamse media laat niet op zich wachten :

 

 

Belgische media nemen overzicht Nederlandse tv niet meer op

 

Heel wat televisiekijkers in België zullen vanaf dinsdag niet langer de programma's van Nederland 1, 2 en 3 terugvinden in hun krant of tijdschrift. Reden is volgens de Belgen het "enorme bedrag" dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) in rekening brengt voor het leveren van de informatie. Dat schrijft de Nederlandse krant AD.

Uitgevers spreken van "wurgcontracten van de NPO". De publieke omroep mag volgens de Nederlandse wet een redelijke vergoeding vragen voor het leveren van de gegevens, maar in de vergoeding die nu wordt gevraagd "is niets redelijks meer te ontdekken", zegt algemeen directeur Rik Wintein van Magnet Media. Dat bedrijf verzorgt de televisieoverzichten voor onder meer Dag Allemaal, TV Familie en De Morgen Magazine.

Sinds 2014 is de prijs voor de informatie afhankelijk van de oplage van het tijdschrift of dagblad. De drie Belgische tijdschriften betaalden voorheen een kleine 15.000 per jaar, terwijl dat nu neerkomt op jaarlijks ruim 700.000 euro. 

Chantal Janssens van het weekblad Humo beaamt: "De nieuwe vergoedingen zijn echt te gek voor woorden."

exit programmaoverzicht NPO.

bron : website het laatste nieuws

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar liggen de belgen  niet van wakker hoor.Elkeen hier heeft meestal een uitgebreide EPG op zijn toestel.Is het nou digitale kabel of sat tv.En waar je ook een opname voor een bepaald programma permanent kan zetten.Zal enkel verlies zijn voor de NPO.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat mijn EPG toch behoorlijk strak loopt. Zit er maar zelden naast om eerlijk te zijn. VU+ DUO en SOLO laatste Pli. Wij kijken hier voornamelijk zenders als Historie en Discovery de laatste tijd. Daarnaast de commerciele, Fox Sports en de film/hbo -en.

 

EPG wijzigingen heb ik nooit opgelet.

Ik heb het dan ook meer over de zenders Nederland 1 2 3.

Tros Radar begint vanavond 10 minuten later, ik heb het programma maar opgenomen om vertraagd te kunnen bekijken.

Maar geen wijziging van begintijd zowel op teletekst als EPG te zien. De burger moet het maar uitzoeken.

 

Trouwens als ik kijk naar de teletekstpagina van de VRT zenders, dan is het daar ook zo'n ramp. Bijna alle programma's op VRT Teletekst hebben gewijzigde aanvangstijden in magenta. Het lijkt wel of Nederlandse en Vlaamse omroepen dezelfde organisatie zijn.

Kijk ik naar de Duitse publieke zenders, dan is het probleem van begintijd totaal geen probleem. Binnen 60 secondes, dat een programma moet beginnen, begint een programma ook.

Uitgezonderd een programma als Wetten, dass...? of zoiets dergelijks.

 

Ook voor de BBC is het absoluut geen probleem om haar programma's te laten beginnen op de van te voren geplande aanvangstijden (of is het begintijden?). Morgen, dinsdag, begint om precies 22:00 uur op BBC1 weer een aflevering Death in paradise. Daar hoef je echt niet over te twijfelen dat het niet zo is.

 

Voor Nederland vind ik het in ieder geval arrogant en uiterst klant onvriendelijk om zo om te gaan met je klanten. Maar goed het is toch verplichte winkelnering en je kan geen kant uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv schreef:

"Programma gegevens haal je tegenwoordig net zo gemakkelijk op internet of EPG, programma gidsen zijn een beetje achterhaald."

Dat roep ik al jaren tegen mijn vrouw. Gisteren was er een goede kennis van haar op bezoek en beide zeiden ze:
Dat is allemaal leuk maar ik heb liever een TV-gids waar ik een kruisje bij kan zetten bij de programma's die ik graag wil zien.

Tja, heb daar maar eens van terug.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ik kan in mijn epg lijst kruisjes zetten voor opnemen, maar ook voor weergeven.

En voor de liefhebber kan je altijd nog een screenprint maken :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal heeft al eeuwen afschijd genomen van de Mediahighway epg en tegenwoordig gewoon 7 daagse EPG met uitgebreide programma informatie.

 

De ARD heeft op mijn ontvanger ook slechts een 7-daagse EPG.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yes that is a problem!

 

indien men zich niet aan dvb-? conforme afspraken houdt en EPG of teletekst.

ondertitels

videotekst / teletekst

audio subkanalen

 

valt wel op hè dat je 21 dagen op de duitse zenders hebt

wie is nu de provider met de franse slag?

 

ciao

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...