Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik begrijp je stemming, maar het is altijd nog zo geweest dat de NPO voor de programma's en zenders zorgen, en de kijker voor de ontvanger.

Ik geef je dus weinig kans dat ze met een gratis ontvanger komen aanzetten.

 

En de omroep gaat niet over de belasting.

Wanneer je trouwens aan de onderkant van de inkomensgrens zitten betaal je al (bijna) geen kijkgeldbelasting.

 

Mocht in 2017 Digitenne stoppen met uitzenden ben k trouwens benieuwd wie dan de etherverspreiding van de openbare tv programma's op zich gaat nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien dezelfde personen/instantie etc. van toen wij ze in der tijd konden ontvangen analoog in belgie met een hele hoge hark met dito versterker.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht in 2017 Digitenne stoppen met uitzenden ben k trouwens benieuwd wie dan de etherverspreiding van de openbare tv programma's op zich gaat nemen.

Ik denk dat de smartphone daar een belangrijke rol in gaat vervullen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een emailtje gestuurd naar de NPO

Daar ik noodgedwongen gestopt ben met Canal Digitaal en een groot deel van de hobby  ivm baan verlies enz. heb ik nog tot augustus de NPO zenders op de 3 oranje kaarten .

Ik bezit geen platte tv's en geen digitenne bakken dus heb dat vermeld in de email.

Ik ga omdat er nog steeds graai flippo's bij de NPO werken en wij als burgers al via de belasting betalen voor deze zenders niet nog eens investeren zodat het gegraai door kan gaan daar in Hilversum .

Mijn voorstel is dat ze een digitenne tuner leveren of dat ik niet meer hoef te betalen via de belasting voor deze zenders .

Canal Digitaal opnieuw een abo nemen is ff geen optie hier dus email de NPO  dat je zwaar gedupeerd wordt door hun actie !

 

Ik begrijp dat het (mede) een principe kwestie is, maar misschien (goed bedoelde tip!) is marktplaats een optie. Daar koop je een tweedehands digitenne kastje voor 10 a 15 euro en je hebt geen abonnement nodig. Scheelt een hoop ergernis.

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat het (mede) een principe kwestie is, maar misschien (goed bedoelde tip!) is marktplaats een optie. Daar koop je een tweedehands digitenne kastje voor 10 a 15 euro en je hebt geen abonnement nodig. Scheelt een hoop ergernis.

Klopt deels dat het een principe questie is , men durfde me in een emailtje te zeggen dat Canal Digitaal altijd aan hun verdient heeft .

Ik heb toen gelijk gereageerd met het antwoord dat dat dus klinklare onzin was .

Want bij kaart aanschaf kon je altijd kiezen voor alleen NPO , dan betaaldje je de registratie kosten van 29,95 en klaar was je .

Toen ik dat zei met wat info over mijn contacten betreffende CDS ontdooide men bij de NPO .

Men draagt het intern over naar iemand die er meer kijk op heeft en die neemt dan contact met me op .

Ik laat mij niet afschepen als consument /belastingsbetaler met weer extra kosten omdat oa.  de Wereld draait door flippo zijn salaris niet deels wil inleveren .

Gaf als mooi idee aan knip in de salarissen en huur van dat geld een spotbeam transponder op astra 3 en zend daar FTA uit , dan hebben ze ook niets met CDS meer te maken daar zij CDS de schuld gaven in eerste instantie .

Ff voor de duidelijkheid ik bezit geen platte tv's houd dus in minimaal 2 digitenne kasje ( xtra uitgave ook al 2de hands ) .

Werkeloos thuis op ww uitkering dus mag blij zijn als ik elke maand niet de rode cijfers induik , daarom is Canal digitaal pakket enz. er al uitgeknikkerd .

De NPO  flikt dit zomaar als staatsomroep opgebracht door ons allemaal , ik accepteer dat gewoon niet , zeker niet omdat ze vanuit deze flut regering al ruim 700.000 medelanders met mij werkeloos gemaakt hebben door hun bezuinigingsdrift .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaald altijd belasting ook al zit je aan de onderlaag , ww uitkerings strook is gelijk aan een loonstrook van een werkgever qua afdrachten en daar zit ook altijd een deel voor dit soort dingen in .

Inkomsten belasting daar wordt namelijk je oude kijk en luistergeld uit geint per werkende / uitkering ( is beide voor de belasting een inkomen ) .

Ik begrijp je stemming, maar het is altijd nog zo geweest dat de NPO voor de programma's en zenders zorgen, en de kijker voor de ontvanger.

Ik geef je dus weinig kans dat ze met een gratis ontvanger komen aanzetten.

 

En de omroep gaat niet over de belasting.

Wanneer je trouwens aan de onderkant van de inkomensgrens zitten betaal je al (bijna) geen kijkgeldbelasting.

 

Mocht in 2017 Digitenne stoppen met uitzenden ben k trouwens benieuwd wie dan de etherverspreiding van de openbare tv programma's op zich gaat nemen.

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een spotbeam alleen voor Nederland, hoe gaat dat werken?

En dan meteen een hele transponder afnemen voor die 3 zenders, dan moet er nog meer op de programma's bezuinigd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spotbeam alleen voor Nederland, hoe gaat dat werken?

En dan meteen een hele transponder afnemen voor die 3 zenders, dan moet er nog meer op de programma's bezuinigd worden.

Neem maar van mij aan dat er spot beams zijn en die kunnen idd erg krap worden afgeregeld , Denk dat er wel mensen meelezen die net als ik op uitnodiging van SES Astra 2 jaar geleden naar Luxemburg geweest zijn om een bezoekje en bijeenkomst te hebben in Betzdorf die weten wel waar ik het over heb .

Spotbeams gaan er zowiezo meer komen gericht op land of deel van europa daar dat providers dat eisen oa. ivm illigaal kijken .

Laat de NPO eerst maar eens op de grootste kostenpost bezuinigen die ene die loon heet , als ze dat doen kunnen ze op de astra 3 heus wel ruimte huren voor zowel de SD/HD zenders . desnoods gedeeld , daar SES ook via eigen transponders zenders doorprikt

Astra 3B 12168.00 V 88 Europe DVB-S QPSK 27500 3/4 ASTRA 3, 38.0 Mbps  NID:3 TID:3224

De programma's er is al flink op bezuinigd , dus dat is al een gepasseerd verhaal .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere providers berekenen doorgifte ook door in de tarieven.

CD wordt daarmee vergeleken.

 

Kabeldoorgifte wordt evenmin door de overheid betaald.

 

Verder zou het tegenstrijdig zijn dat in een land van relatief veel schotelverboden sat ontvangst zou worden betaald uit de belasting.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De npo,kan ook gaan voor FTV,maar moet dan licentie's gaan betalen en wat weet ik voor een coderingssysteem.Die kunnen ze gedeeltelijk doorrekenen aan de eenmalige aanschaf van kaart + (liefst niet) met module.

Dat doen andere landen ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat Canal Digitaal de zenders nu in een betaal pakket moet doen is omdat de overheid niet meer wil betalen voor de transponder huur van de NPO zenders net als bij de regiozenders in het verleden ivm de stichting Roos .

Dus nu draait Canal Digitaal totaal op voor de kosten dus moet dat idd doorberekend worden naar de klant toe .

Blijf erbij dat men hoe dan ook altijd voor moet dragen dat de NPO zenders betaald door ons ook vrij voor ons zichtbaar moeten zijn hetzij FTV of FTA .

Analoog was het nooit een probleem maar door al die mooie technieken is dat gewoon niet meer mogelijk lang leve de techniek  mooi niet dus

 

 

 

De npo,kan ook gaan voor FTV,maar moet dan licentie's gaan betalen en wat weet ik voor een coderingssysteem.Die kunnen ze gedeeltelijk doorrekenen aan de eenmalige aanschaf van kaart + (liefst niet) met module.

Dat doen andere landen ook.

De NPO zenders waren altijd al FTV met de eenmalige aanschaf , maar men zou er ook voor kunnen kiezen net als de BBC om FTA te gaan puur op spotbeam dan zit men niet aan licentie's vast voor codeer systemen wat ook weer kosten drukt .

 

.

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar ik meen heeft de npo net als de vrt de functie als rampzender.

In vlaanderen,is het relatief eenvoudig,deze via dvb-t te ontvangen.Echter bij drukke steden,kan dit nogal tegenvallen.

Hoe het kostenplaatje hier verdeeld wordt tussen de vrt/overheid en nordkring weet ik niet.

Als digitenne in nederland zou stoppen,dan denk ik dat zijzelf of een bedrijf zullen moeten betalen,om die uitzendingen te doen.

De vrt was hier via TVV nooit FTV geweest.Bij een kabelaar zitten ze fta op dvb-c.

Maar misschien zijn er wel afspraken gemaakt,indien bvb de npo als rampzender moet worden ingeschakeld,dat ze dan via M7 kunnen regelen,dat tijdens deze functie de codering tijdelijk wordt opgeheven.Misschien ook zo bij de vrt,om toch zoveel mogelijk kijkers en kijkdichtheid te hebben.Echter heb ik in mijn leven nog niet tegengekomen,dat een zender optrad als "rampzender".

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze regiozenders zijn rampenzenders en fta via digitenne.

Nederland 1 en 2 en 3 plus npo radio zijn Fta via digitenne.

Internet is fta.

Ik denk dat de npo dit voldoende dekking acht voor open ontvangst.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch ook radio, dat is meer dan genoeg voor rampen. Er wordt niet voor niets gezegd een nood pakket te hebben met radio en batterijen.

 

Het is dus geheel niet nodig om tv zenders als rampen zenders aan te houden aangezien deze met storing toch voledig wegvallen sinds het digitaal is en dus waardeloos zijn tov het analoge FM ontvangst wat dan veel betrouwbaarder is.

 

NPO als rampen zender ja maar dan wel via de analoge FM band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie denken er wel makkelijk over.

Idd analoog was makkelijk zoals ik al zei , nu ben je veroordeeld om weer xtra geld uit te geven om op je tv nog te mogen kijken naar de NPO .

Maar er zijn genoeg mensen zoals ik die door toedoen van de politiek in de stront geraakt zijn en nu dus moeten afstoten wat ze kunnen afstoten om hun hoofd boven water te houden.

De opmerking via internet kreeg ik ook van de NPO tuurlijk ga die meneer dus ook elke dag achter zijn pc tv kijken terwijl je normaal lekker op de bank voor de buis zit , dacht het niet.

Rest mij 1 ding als het toch zo moet de magic van de schuldhulp verlenings scam .

Je dupeerd winkels en mensen en zodra je moet betalen geen geld wel luxe en via dat traject betaal je maar een fractie van de prijs via hun .

Dan kan ik ook makkelijk praten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...