Ga naar inhoud


Apple en Google begraven strijdbijl


Johan45

Aanbevolen berichten

Gepubliceerd: 17 mei 2014 08:07 | Laatste update: 17 mei 2014 10:00

 

Apple en Google staken hun jarenlange juridische strijd over patenten voor smartphones. Dat hebben

de twee technologiereuzen via een gezamenlijke verklaring bekendgemaakt.

 

De technologiegiganten laten de rechtszaken tegen elkaar vallen en gaan samenwerken bij het hervormen van

sommige patenten.

De overeenkomst voorziet niet in het gebruik van elkaars patenten. De deal heeft geen betrekking op de juridische

patentoorlog die Apple ook al jarenlang voert tegen zijn Zuid-Koreaanse concurrent Samsung.

 

 

Lees verder op http://www.z24.nl/ondernemen/apple-en-google-begraven-strijdbijl

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu ook nog met Samsung a.u.b., want Apple heeft tot nu toch Samsung nog altijd nodig voor zijn iPhone en iPad.

Samenwerking zou beter zijn, omdat zij elkaar nodig hebben.

Het was Steve Job, die de "oorlog" begon, hij duldde geen concurrentie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van persoonlijk mag Samsung vandaag nog opgeheven worden.

De manier van "werken" met betrekking tot marketing en het aan de man brengen van hun shitzoo....ehm, producten, is niet om over naar huis te schrijven.

 

..maar nu even ontopic: Van patentenoorlogen word niemand wijs en dan met name de consument.

Hoewel 'niemand' is een groot woord in deze, de advocaten varen er wel bij.

Maar ja, bedrijven stelen liever van de concurrent dan deze te benaderen om hun patenten te mogen gebruiken.

Immers, het is een stuk goedkoper dan zelf iets ontwikkelen en patent op aan te vragen.

Die paar centen boete die dit soort bedrijven krijgen, is van te voren al ruim in het product gecalculeerd.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...Van persoonlijk mag Samsung vandaag nog opgeheven worden.

De manier van "werken" met betrekking tot marketing en het aan de man brengen van hun shitzooi....ehm, producten, is niet om over naar huis te schrijven...."

 

Wat bedoel je hiermee?. Dat de producten uit een lage lonen fabriek komen, geldt zeker ook voor Apple.

Ik ben het hier niet mee eens, maar een andere keus is er niet.

 

En als het zo´n zooi is van Samsung, dan is de meerderheid dom of zo?, ze zijn Apple al lang voorbij gestreefd.

 

Had Samsung indertijd een zelfde product als de iPod gehad, had ik die van Apple laten schieten.

Dit vanwege de politiek van Apple om een ander kapot te maken.

Bovendien valt de iPod na een paar jaar (2), goed tegen, veel haperingen en niets kunnen ze er aan doen.

Ik heb nu een Galaxy3 7 inch Tablet, draait als een tierelier en is in kosten nog niet de helft van die iPod.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ehh een Galaxy TAB met een iPod vergelijken?

 

Dat slaat als een tang op een varken. Die beide kan je totaal niet vergelijken. De een is een kleine muziekspeler en de andere is een tablet computer met een 7" scherm.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nu ook nog met Samsung a.u.b., want Apple heeft tot nu toch Samsung nog altijd nodig voor zijn iPhone en iPad.

Samenwerking zou beter zijn, omdat zij elkaar nodig hebben.

Het was Steve Job, die de "oorlog" begon, hij duldde geen concurrentie.

 

Als je niet weet hoe de vork in de steel zit, dan kan je beter zwijgen.

 

Het was Steve Jobs die Google de oorlog verklaarde en dat is erg begrijpelijk omdat Google eerder een aanvulling was op het product van Apple (partner) en daarna een directe concurrent.

Dat Steve Jobs Google de oorlog verklaarde (en dus niet samsung) was omdat de CEO van Google toen tegelijkertijd ook bestuurder was bij Apple en dus jarenlang gespioneerd heeft bij Apple (toen de iPhone nog topgeheim was) om vervolgens eenzelfde product (smartphone OS) te gaan leveren.

 

Daar zou ik ook niet heel vrolijk van worden. Dat is namelijk geen eerlijke concurrentie maar eerder een smerige spionage truc.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van Google hebt gehoord, zal je er ook wel mee kunnen omgaan.

Dus Google maar eens verder op het net.

Verder is hier ook genoeg over op TV geweest.

Wel bij de NPO, niet bij RTL/SBS, laatste hebben aan zo iets geen boodschap.

 

Natuurlijk kan je een Tab wel met een iPod vergelijken, tenminste als het om betrouwbaarheid gaat.

En dat liet al snel te wensen over, ze wilden hem, wel ruilen voor een opgelapte andere iPod,

(politiek van Apple), maar zonder garantie.

Na veel gemor door Europa/NL, kwam er na jaren, een garantie van de wettelijke twee jaar, ook daar deed Apple lang moeilijk over.

Voor mij is het enige pluspunt, Apple maakt, om te zien, wel mooie producten.

Alhoewel Samsung en anderen, daar nu ook niet meer voor onder doen.

Resumé; bij mij komt er niks meer in huis van Apple.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier de vergelijking over ipod of ipad?want een ipod is toch een muziekspeler met extra mogelijkheden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar een vergelijking met de door mij genoemde merken, vind ik wel nodig.

 

Het moet gedaan zijn met die patentenstrijd, duurt al veel te lang. Samenwerken is het motto.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Suffert... apple en samsung gedragen zich exact hetzelfde. Beide (over)beschermen hun eigen patenten en klagen elkaar over en weer aan. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de handere kant een grote belemmering voor innovatieve (verder)ontwikkelingen.

Concurrenten werken uiteraard vrijwel nooit samen (wat ook volstrekt logisch is), ze werken elkaar hooguit niet tegen.

Ze je persoonlijke gevoelens maar even aan de kant en houd de discussie feitelijk en vooral on-topic.

Een ipod vergelijken met een 7" tablet .....duh... :crazy:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje fatsoen zou er wel afmogen.

Waarom meteen gaan schelden?.

Ik houd het, wat dit item betreft, maar voor gezien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.

Fatsoen?

Jij noemt toch ook altijd mensen die naar RTL/SBS kijken dom?

Wat is het verschil met het feit dat nu iemand jou een sufferd noemt omdat je een ipod met een tablet vergelijkt? Had ie je dan dom moeten noemen ipv sufferd, was het dan wel goed geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...Van persoonlijk mag Samsung vandaag nog opgeheven worden.

De manier van "werken" met betrekking tot marketing en het aan de man brengen van hun shitzooi....ehm, producten, is niet om over naar huis te schrijven...."

 

Wat bedoel je hiermee?. Dat de producten uit een lage lonen fabriek komen, geldt zeker ook voor Apple.

Ik ben het hier niet mee eens, maar een andere keus is er niet.

 

En als het zo´n zooi is van Samsung, dan is de meerderheid dom of zo?, ze zijn Apple al lang voorbij gestreefd.

 

Had Samsung indertijd een zelfde product als de iPod gehad, had ik die van Apple laten schieten.

Dit vanwege de politiek van Apple om een ander kapot te maken.

Bovendien valt de iPod na een paar jaar (2), goed tegen, veel haperingen en niets kunnen ze er aan doen.

Ik heb nu een Galaxy3 7 inch Tablet, draait als een tierelier en is in kosten nog niet de helft van die iPod.

Ja, Samsung is zooi. Dat was het vroeger al, is het nu en de toekomst ziet er niet rooskleurig uit.

Het gros van de mensen die bv een Samsung toestel kopen, worden in de maling genomen door de beeldinstellingen.

Blijkbaar vinden mensen het fijn om naar een soort van cartoon-achtig beeld te kijken.

Bovendien betaald Samsung elke verkoper een bepaalde commissie, of betaald de winkelier de commissie voor elk verkocht samsung product.

Wanneer je als leek naar een telefoonwinkel gaat, een tv zaak of waar dan ook, dan word je samsung bijna door de strot geduwd.

 

En ja, veel producten, tot aan de naam aan toe, is gekopieerd van Apple.

Op zich niet zo erg natuurlijk, want veel automerken hebben ook immers enkel een getal voor het typeaanduiding, maar bij Samsung valt het wel heel erg op.

 

Dan het product op zich.

Wanneer je een samsung gaat ontleden en de componenten gaat bekijken, dan zitten er vaak mooie chips in, maar die staan veelal maar voor de helft te draaien.

Een oude intel methode om processoren die gedeeltelijk defect zijn, toch uit te brengen onder een ander type als zijnde low-budget model, met het verschil dat je bij samsung gewoon de volle pond betaald.

Op zich niet zo erg, was het niet dat in sommige hi-end tv toestellen exact dezelfde mainboard huizen als bij de low-budget modellen, maar met een ander type paneel, of zelfs hetzelfde lcd paneel met een andere glasplaat voor het effect.

Het aantal kleuren wat sommige Samsung tv's weergeven, zijn veelal nogal beperkt te noemen en sommige modellen kunnen niet eens het gemiddelde kleurenspectrum weergeven.

Dat word softwarematig opgelost door domweg veel kleurtinten gewoon de kleurtint te geven die er het dichtste in de buurt komt.

 

Maar met een hele mooie behuizing zullen veel ehm...minder technisch aangelegen personen al snel kiezen voor een dergelijke toestel, omdat ze de kleuren erg "mooi" vinden.

Een beetje techneut krijgt spontane diarree cq maagklachten en zoekt het dichtstbijzijnde toilet op....

Toegegeven, het design van samsung tv's vind ik persoonlijk ook erg mooi, of vond ik erg mooi, aangezien veel andere merken nu ook mooie behuizingen hebben.

...maar ja, ik kijk naar datgene wat er op het beeld verschijnt en de behuizing zal mij een worst zijn.

 

En ja, ik kan nog heeeeel lang doorgaan, maar ik wil de mensen die zich hebben laten foppen door Samsung als fabrikant niet voor het hoofd stoten en ik gun iedereen zijn of haar fouten.

Volgende keer gewoon iets knaps aanschaffen dus. ;)

 

Om mijn verhaal een beetje kracht bij te geven, raad ik ieder aan om een techneut mee te nemen wanneer hij of zij een tv gaat kopen, en laat de techneut alle merken tv's globaal hetzelfde instellen.

U gaat vanzelf zien dat een budget Sony van rond de 600 euro een mooier plaatje geeft dan de Samsung van dik het dubbele aan prijs, tot wel 1500 euro!

 

Dan ga ik het nog even niet naar de beelverwerking wijzen. Samsung heeft een wat merkwaardige manier van beeldverwerking en wat de bron ook moge zijn, een cirkel is een soort van opgebouwde blokkendoos en de artefact's zijn niet van de lucht!

Let op hoeveel "rommel" te zien is langs contouren van objecten.

 

Enfin, overigens heb ik ook niets met Appels en sta ik geheel neutraal tegen over het merkje.

Als staat er goggotokojoko op als merk, als de kwaliteit goed is, kijk ik er graag naar!

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan ga ik het nog even niet naar de beelverwerking wijzen. Samsung heeft een wat merkwaardige manier van beeldverwerking en wat de bron ook moge zijn, een cirkel is een soort van opgebouwde blokkendoos en de artefact's zijn niet van de lucht!

Let op hoeveel "rommel" te zien is langs contouren van objecten.

 

Dat werd toch veroorzaakt door de lage bitrate van onze satelliet provider? :lol:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...