Ga naar inhoud


hoe een staalconstructie te berekenen op windlast?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ja,dat zie ik ,alleen heeft deze construktie scoren ,driehoek verbinding naar het dakspant ,dat is heel wat anders dan een vrij hangende construktie.

Met Mig lassen op 230v kun je max tot 160A uit een travo halen,en met dit weer net harde wind kun je buiten niet met mig lassen nl je gas waait weg,dat is dus geen lassen maar bak en braai werk, ,je krijgt gegarandeerd bindings fouten ,voor een beetje fatsoenlik laswerk heb je voor dat dikke matt.min.200A met 0.8mm draad nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat was ook mijn bedoeling een kleine schoor aan de achterkant om het dak wat te ondersteunen.

Alles wordt binnen gelast zodat ik de spullen in een mal kan leggen en zeker weet dat alle hoeken ed. precies hetzelfde zijn.

Op stand 4 kan ik tot 6mm dik doorlassen zodat de las er niet bovenop komt te liggen (en veel minder sterk is) maar je een vlakke las kunt maken waarbij de materialen goed met elkaar versmolten zijn. Dus denk dat als er iets knapt dat dit eerder naast de las zal zijn dan op de las.

Vandaag even naar een andere fietsenstalling gekeken en die was ook gemaakt van 4mm dikke profielen en dan 40 x 40 dus denk dat als ik 80 x 80 voor de staanders neem samen met 80 x 40 voor de draagarmen dat dit ruim voldoende sterk moet zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...