Ga naar inhoud


Concurrent Beamax, wie is dat?


Con

Aanbevolen berichten

Bij Betamax vind je veel voipaanbieders. Er zijn echter

nog veel meer voipproviders die niet in het rijtje van

Betamax staan.

 

Wie weet de tegenpo(o)l(en) van Betamax zodat je een

beter vergelijk kunt maken?

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf maak ik gebruik van Dus.net  Ik heb het Dustel60 tarief.

Het is een Duitse provider...  Als je erg veel vaste lijnen belt is Betamax voordeliger, omdat je als je wat uitkijkt 120 freedays hebt naar een aantal vaste lijnen van een aantal europese landen...  Bel je niet zó veel, zou het kunnen dat je niet zo veel voordeel hebt, omdat die freedays ook voorbij gaan zonder dat je ze gebruikt.

Ik vind dat Dus.net best concurrerende tarieven hanteert, Ook voor mobiele nummers! en het grote voordeel is de gesprekskwaliteit. In mijn ogen zijn ze veel beter van kwaliteit dan de betamax lijnen...

https://www.dus.net/de/component/pricelist/index.php?option=com_pricelist&Itemid=471&search=A

 

Ik heb mijn account zo ingesteld, dat als mijn beltegoed onder een bepaald bedrag komt, er 10 euro bijgeboekt wordt. Dat is erg makkelijk, en je hoeft je nergens zorgen over te maken.

 

Voordeel bij dus is ook dat je een 'nummer' krijgt waarmee je gewoon onderling gratis kan bellen, en geen 'naam' zoals bij betamax. Bij veel telefoons, zoals de Gigaset IP telefoons, kan je wel een 'nummer' bellen, maar geen naam ( zoals abc@ justvoip. com) ...

Dat levert dus ook voordelen op. Om onderling te bellen hoeft er geen geld op je account te staan.

Je kan ook een lijst opvragen met je gevoerde gesprekken, en de bijhorende kosten... ook als pdf.

 

Ik ben nu al meer dan 6 jaar klant bij die club, en ben nog steeds erg tevreden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij https://www.rebvoice.com/ en ben er erg tevreden over, heb nog geen goedkopere gezien. De meeste zijn goedkoop bij de gangbare landen maar deze ook bij de niet zo gangbare. Voor mij land zag ik al een verschil van 10 cent tussen Dus.net en Rebvoice.

(Dus.net 17 cent en Rebvoice 7 cent). Ook het starttarief is veel lager.

 

Ze gebruiken ook een standaard voip app, https://www.rebvoice.com/mobile_voip

aangepast door peper
  • Like 1

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat er duidelijk meer providers zijn dat

Betamax aangeeft. Maar waar vallen deze onder?

 

Bijvoorbeeld powervoip, beginnend met een starttarief

van 0,039 dollar en dan 0,001 dollar per minuut

zowel nr Nederland landline als mobiiel hoewel

daar niet duidelijk is hoe het zit met freedays,

wellicht is het prepaid.

En of dat ook geldt vanuit Nerderland.

 

Maar ben dus ook benieuwd of deze provider onder

een of ander soorgelijkige club valt als Betamax.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Rebvoice die peper aangeeft is ook gewoon van Dellmont... dus dezelfde club als justvoip, voipbuster en Co...

Niets mis mee, en waarschijnlijk allemaal dezelfde kwaliteit en dezeflde orde van gebruiksvoorwaarden.

https://www.rebvoice.com/about

 

Dus rekent echter geen starttarief, Peper... ik weet niet waar je dat gelezen hebt. Afhankelijk van de tariefvorm die je gekozen hebt wordt er afgerekend per seconde of per minuut, starttarief is er niet.

 

Maar het is dus wel zo dat afhankelijk van je bestemming de ene provider goedkoper zal zijn dan de andere... bel je weinig zoals ik (ca 10 euro per jaar) dan probeer ik een goed compromis te vinden tussen goede kwaliteit en lage prijs... Als je iedere dag een uur of langer aan de lijn hangt kan het verstandiger zijn om wat mindere kwaliteit voor lief te nemen in ruil voor een veel gunstigere prijs.

 

 

Ook powervoip is een dellmont bedrijf.... http://www.powervoip.com/about

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Heb je enig idee of powervoip freedays heeft en zoja hoeveel?

Voor het bellen lijkt hij mij één van de goedkoopste.

 

Voor SMSsen is rebvoice de absolute winnaar (0,005 ct).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wat ik kan vinden heeft Powervoip GEEN freedays...

 

Ik baseer me op hun prijslijst... daar staat wel dat er bepaalde bestemmingen gratis gebeld kunnen worden, met 1 "*" erbij... maar het enige wat ik kan vinden zijn de "superdeals" met 2 "**" erbij...

Doorloop gewoon de prijslijst en je ziet nergens een gratis bestemming....

http://www.powervoip.com/calling_rates/

 

Hier zie je diverse goede deals van dellmont/betamax... en powervoip staat zo nu en dan wel bij mobiele gesprekken, maar niet bij vaste lijnen, omdat ze dus geen freedays hebben...

http://voipalot.eu/de/uebersicht?font=inc&chg_color=000000

 

Wat voor Dellmomnt wel de moeite waard is, is om je account te registreren vanuit een niet EU land... en je geeft dan ook gewoon het adres op van je vakantiehuisje oid....  Het voordeel is dan dat je geen BTW hoeft te betalen. Dat heb ik een aantal jaar geleden ook bij justvoip gedaan... en het werkt prima.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waar valt nou 12Connect onder bijvoorbeeld?

 

Volgens mij is dat een vreemde eend in de bijt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12Connect is een onafhankelijk bedrijf, net zoals dus.net een onafhankelijk bedrijf is.

12Connect is een nederlands bedrijf, met hun hoofdkwartier in Etten-Leur.

 

Zo heb je nog tientallen andere onafhankelijke  bedrijven die op de markt opereren... Betamax/Dellmont is eigenlijk een "vreemd" bedrijf als je het zo wil hebben... omdat ze tientallen merken in de markt zetten met allemaal andere prijsstellingen krijg je naar mijn gevoel steeds het gevoel dat je ergens bedonderd wordt... Zo moet je dat uiteraard niet zien, want je moet 1 of meer bedrijven uitzoeken en die dan naar eigen inzicht zo optimaal mogelijk inzetten...

 

Nog een voorbeeld van een onafhankelijke voip provider is http://www.axxeso.co.uk/    vroeger waren ze erg concurrentieel met hub verbindingsprijzen... nu niet meer zo...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kan iemand mee uitleggen naar welke tarieven ik moet kijken voor het bellen vanaf en sip-toestel naar vaste of mobiele nummers?

PC to phone of phone to phone?

 

En wat houdt de "Superdeal" van Powervoip dan in? Dat wordt nergens op hun site uitgelegd.

 

12Connect lijkt mee alleen voor bedrijven met een telefooncentrale?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superdeal van Powervoip houdt in dat je voor 0,1 ct p/min belt naar vast en mobiel, wel met een startklik van 3,9 cent per keer!  Dit is van Phone naar Phone ( via Sip)

Maar op zich is het goedkoop, dit noemen hun de superdeal.

Werkt goed maar je hebt geen "vrij" bel dagen  (300min per week) zoals bij freevoipdeal naar vast !

Alleen dus een uitgaand nummer.

 

12Connect werkt ook gewoon (Gebruik ik ook), stel dat je een kennis hebt die ook daar een gratis nummer neemt kun je ondeling gratis bellen!

Je krijgt dan beide een nummer voor inkomend en uitgaand bellen.

aangepast door Beetle
Link naar reactie
Delen op andere sites

12voip is voor ons het goedkoopst met bellen naar Egypte en gratis free days om in België naar vaste nummers te bellen ==》doet het hier voortreffelijk op familiebezoek in Egypte om contact te houden met het thuis front

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...