Ga naar inhoud


Coax kabel opensnijden en aftakken, Is dit mogelijk?


anelka

Aanbevolen berichten

Nee, een Hirschmann met uitgangen met verschillende dempingen zodat je de langste kabel op de uitgang met de minste demping aan kunt sluiten en die het dichtstbij zit op de uitgang met de meeste demping.

Maar zoals gezegd zonder versterker was het beeld net zo goed en op 1 kamer zelfs beter.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb het geprobeerd, op de coax kabel zit teveel spanning. Zoveel dat hij schokken afgeeft. Het beeld is ook zeer slecht, alleen wat raar is dat er op 1 kanaal heel goed beeld is. En je moet volgens mij ook geen versterker gebruiken van dan kan je tv kapot gaan. Het is het niet waard ik ga toch maar voor de satelliet:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het geprobeerd, op de coax kabel zit teveel spanning. Zoveel dat hij schokken afgeeft. Het beeld is ook zeer slecht, alleen wat raar is dat er op 1 kanaal heel goed beeld is. En je moet volgens mij ook geen versterker gebruiken van dan kan je tv kapot gaan. Het is het niet waard ik ga toch maar voor de satelliet:)

Hier kan je lezen hoe dat komt.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/341535-coax-kabel-opensnijden-en-aftakken-is-dit-mogelijk/?p=2252554

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mij hobby werk en ik durf gerust ook zeggen prutswerk,heb ik tot heden,nog geen schok gehad door het vasthouden en behandelen van coax.Ook niet,als die kwam van een sat ontvanger,die per ongeluk nog aanstaat.

Wel van een klassieke telefoondraad,van o.a. een isdn lijn,of van een pstn lijn,als je pech hebt,dat er juist iemand belt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel elektronica heeft een netfilter, waardoor er 110 Volt wisselspanning op het chassis kan staan, iets wat je kunt waarnemen wanneer je bijvoorbeeld op de verwarming leunt en tegelijk een niet geaarde installatie aanraakt.

Het is een hoogohmige spanningsbron, bij aanraking zal de spanning tot een veilig niveau dalen bij een hele kleine stroom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...