Ga naar inhoud


Kwart van Vlaamse kijkers nog op de analoge kabel


Sprietje

Aanbevolen berichten

Telenet heeft dit jaar tot en met het 3e kwartaal het aantal abonnees op digitale televisie boven de 1,5 miljoen weten te houden. Het bedrijf blijft daarmee de grootste in Vlaanderen.

Uit de laatste kwartaalresultaten van Telenet blijkt dat er ruim anderhalf miljoen digitale kijkers zijn. Telenet wist voor digitale televisie 37.000 klanten te winnen, die al dan niet eerst alleen analoog keken of overstapten.

Half miljoen analoge kijkers België
Net als bij het zusterbedrijf UPC in Nederland zijn er in het verzorgingsgebied van Telenet (heel Vlaanderen en een deel van Brussel) nog kijkers die uitsluitend analoge televisie afnemen. Dit zijn er een half miljoen. Een kwart van de Telenet-televisie klanten kijkt dus nog uitsluitend analoog en dat is een stuk meer dan op de Nederlandse kabelnetten het geval is. Concurrent Proximus (Belgacom) kent geen analoge televisie. Alle digitale Telenet abonnees beschikken ook nog over het analoge zenderaanbod van 22 kanalen voor op extra toestellen.
 

Bron: Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/17792/kwart-van-vlaamse-kijkers-nog-op-de-analoge-kabel.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


even nadenken, telenet analoog zit het meest in klinieken ,bejaardenhuizen,campings enz ,, je zet zoveel tv s als men wilt op  die kabel

het beeld is wel niet zo goed maar het gaat erom van tv te hebben tegen menselijke prijs en wie kan digitaal betalen van 750€ per maand

en zo zijn er zoveel zowel in belgie als nederland en dit is dan geen belgenmop

nooit te oud om te leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is niet helemaal volledig: op de Telenet kabel zitten er naast analoge ook een aantal digitale kanalen gratis.

 

Hangt natuurlijk af wat je als klant wilt. Bij telenet heb je net zoals bij andere providers verschillende pakketten.

 

Neem een gewoon basis pakket dat ik ruim een vijf jaar heb :

 

Pakket kost : 47,16 euro per maand

Hierin heb ik : Internet + Digitale TV ( inclus huur Digicorder ) + Telefonie

Vind ik persoonlijk een heel mooie prijs. Inbegrepen in de Digitale TV heb ik zo een 190 TV zenders , waarvan summier opgenoemd :  volledig Vlaams pakket zoals bij TV Vlaanderen ( en veel meer ) , de Waalse, Nederlandse , Franse , Engelse openbare omroepen.

Bovenop kost een abonnement kabel - tv ( auteursrechten inbegrepen ) : 15,35 euro per maand.

Hierbij plaats je zoals TV's , ( oude TV's of Flatscreen , speelt geen rol ) als je maar wil. Persoonlijk heb ik er in de ganse woning zes . Deze ontvangen de 22 ( zo gezegde analoge ) kanalen . Deze zijn nog altijd in heel goede beeldkwaliteit.

 

Kostenplaatje is dus : 62,51 euro per maand. Kosten die je maakt via telefonie komen daar bij , daar beslis je zelf over volgens je belgedrag ( piekuren,daluren,enz....)

 

Ikzelf maak nooit gebruik van de Digitale TV , ik heb mijn "feedhunt" hobby en daarmee ontvang ik wat ik zelf  wil. ;)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja analoge rooksignalen zijn er al een tijd niet meer, maar ik moet wel zeggen dat ze in België veel minder vlug zeuren en veel vlugger tevreden zijn over hun tv aanbod. In België zou de geschillen commissie weinig te doen hebben. :)

 

Want ja dat is normaal,  wij hebben nooit anders gekend, je moet er wel mee content zijn want er is geen alternatief. 

Als je bv. zegt dat je via sateliet kijkt, dan komt er als reactie:  Dan kun je niet naar VTM enz.. kijken.

 

Van zoveel laksheid wordt ik opstandig (maar ik heb dan ook 25 jaar in Nederland gewerkt)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want ja dat is normaal,  wij hebben nooit anders gekend, je moet er wel mee content zijn want er is geen alternatief. 

Als je bv. zegt dat je via sateliet kijkt, dan komt er als reactie:  Dan kun je niet naar VTM enz.. kijken.

 

Van zoveel laksheid wordt ik opstandig (maar ik heb dan ook 25 jaar in Nederland gewerkt)

 

Willy

Ik word er niet goed van als je ik word met dt schrijft... Zullen we een patatje nemen?

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat analoge gaan ze ook binnenkort uitzetten, het is in voorbereiding.

 

Krijgen al die klanten dan het digitale gezeur over zich geen, ach die vooruitgang hé.

 

Tja, die klanten moeten ook nog worden uitgemolken of wat had je gedacht, Telenet kennende.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word er niet goed van als je ik word met dt schrijft... Zullen we een patatje nemen?

 

Als je hier al niet goed van wordt, hoe slecht moet je dan wel niet worden van al die SMS taal die ik ook hier op het forum kan lezen?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziekenhuizen bejaardentehuizen, die het signaal rond verdelen, zullen wel een aangepaste prijs betalen.

Persoonlijk, ken ik er ook een heel deel, die analoog kijken, en zeggen, waarom moeten we digitaal gaan, we kunnen de Vlaamse zenders zien.

Telenet heeft digitale kijkers weten te strikken, toen ze ard/zdf analoog wegnamen. Dus ook een tante van mij.

Echter heeft dit bij mijn nonkel, in het verkeerde keelgat geschoten, de kabel buitengezwierd, een schotel geplaatst met 2 ontvangers.

Als je dan leest, hoe brak die digicorder is, en onmogelijk een (geëncrypteerde) back-up kan nemen, komt die bij mij nooit binnen.

Ik denk dat analoge tv er niet snel zal uitgaan, want hoe zouden ze het oplossen in ziekenhuizen,rusthuizen, e.a.? :confused:

En met FTA dvb-c zal je niet ver lopen, er zijn er denk ik een stuk of 4 nml vrt,en bepaalde Franstaligen.

En hier in belgie, durven of kunnen ze niks ondernemen, veel blaat maar weinig wol. Dit als ik vergelijk met bvb Nederland.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...