Ga naar inhoud


Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3


Sprietje

Aanbevolen berichten

De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.

 

Bij de NPO zijn in het nieuwe tv-seizoen meer dan honderd nieuwe tv-programma’s te zien. NPO 1 programmeert iedere maand twee nieuwe programma’s. Er is meer kunst en cultuur op NPO 2 en NPO 3 richt zich nog meer op een jongere doelgroep. 'We zullen nog meer mensen weten te boeien', aldus Frans Klein, directeur Televisie.

 

NPO 3 pure jongerenzender

 

Met de nieuwe en betere profilering wil de NPO alle doelgroepen nog beter gaan bereiken. Vooral NPO 3 kende de laatste jaren een te onduidelijk profiel. Daarom wordt dit de jongerenzender bij uitstek, waarbij veel synergie wordt gezocht met radiozender NPO 3FM. Daarnaast wil de NPO ook online de strategie flink gaan aanpassen.

 

Duidelijke zenderprofielen NPO

 

• NPO 1 is de plek waarin nieuws, actualiteiten en nationale evenementen centraal staat. Er komen nieuwe titels met bekende gezichten als Jeroen Pauw en Eva Jinek. En 70 camera’s vertellen het verhaal van onze gezondheidszorg in ‘Zij houden Nederland in leven’.

 

• NPO 2 is de journalistieke zender die verdieping achter het nieuws brengt. Een programma als ‘Dood voor beginners’ dwingt tot nadenken. Naast onderzoeksjournalistiek en documentaires, krijgen kunst en cultuur meer ruimte op NPO 2.

 

• NPO 3 (in de avonduren na Zapp) wordt meer de zender voor mensen tussen 20 en 34 jaar. Er komen ook snellere aanpassingen om synchroon te zijn met het ritme van de doelgroep en meer samenwerking met 3FM.

 

Bron Totaal TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Boeiend zeg. Het is en blijft gewoon een en al Ster reclame zenders. 12 minuten per uur, daarnaast nog eigen reclame en zelfpromotie. Netto blijft er weinig over aan uitzendtijd.

 

Dan al die praatprogramma's. Het zou nu al zo scherp moeten zijn de programmering volgens de publieke omroep.

Waarom is dan DWDD op de drie zenders te zien? Op Nederland 1 de hoofd uitzending, op Nederland 3 van in de na-avond en nachtcyclus wel denk ik 5 wordt het uitgezonden. Vervolgens de volgende dag nog een keer op Nederland 2 en wederom in herhaling. Dan in het weekende op Nederland 3 nog een samenvatting van de afgelopend vijfdagen. Dat noemen ze een scherpe programmering?

 

Dan al die praatprogramma's. Dan zie je die bij die aan de tafel zitten en dan weer bij die. Dan als sitekick en dan weer als gast. :sick:

 

En al die arme - jonge - gasten. Op een dag komen ze er achter dat ze 35 zijn geworden. Wat dan? Vergaat dan de wereld voor ze? Al dat geneuzel met al die programma's voor "jongeren". Laat ze werken, laat ze sturen en niet naar al die pillenfeestjes gaan.

Je komt er nog wel achter dat je na je 35 ste van de ene crises naar de crises loopt. Dan is er geen pretpakket meer voor je op Nederland 3, of is het voorbij met de pilletjes.

 

Maar voor de nog niet 20 jarigen is er ook alleen maar Pippi Langkous, Barbapapa, Emil från Lönneberga, Spangas en Spangas marathon enz. Oh dat je krijg je natuurlijk ook te zien op het moment dat je 20 bent geworden. Want dan is het sentiment geworden dat bij jouw jeugd hoorde.

Kan je nog wat jaartjes tegen tot je 35 ste en te genieten van dergelijke programma's

 

 

 

De DDR heette dat ze democratisch was, alleen ze was het niet. Het was een onrechtstaat.

Dus je kan Nederland 1, 2 en 3 nog van alles noemen. Maar het is het niet. Het is een praatpakket en STER uitzending aan één stuk door.

 

disclaimer

je hoeft het er niet mee eens te zijn, dan mag maar het is wel mijn mening en visie. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijk je toch lekker naar RTL, met niets zeggende programma's en kul van Geer & Goor en niet te vergeten Alberta Verlinden van Boulevard.

 

Vergeet niet, NPO brengt kunst & kultuur, duiding bij het nieuws en mooie documentiare's, dat alles kennen ze bij RTL niet.

 

"Dan al die praatprogramma's. Dan zie je die bij die aan de tafel zitten en dan weer bij die. Dan als sitekick en dan weer als gast"

 

Dus dat is bij RTL niet zo?, die hebben een keuze uit weinig medewerkers, die alles moeten kunnen en ook in elk

programma terug keren.

 

En als de NPO dan echt zo slecht is volgens velen, waarom hebben ze dan meer kijkers?.

Zoveel amusement is er niet, dan moet je sowieso al naar RTL.

 

Het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit en dat is goed in evenwicht bij de NPO.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..de NPO zullen zeker een beter programma brengen dan de commercielen.

Ik woon al heel lang niet meer in NL en ik kom nog uit de tijd van een gezellig avondje AVRO. Dat was vaak op de zaterdagavond.

We mochten dan langer opblijven, bakje pinda´s en limonade..en we keken gezellig met de hele familie naar Zwiebertje, Willem Duis en Mies Bouman...ik was knotsgek op de Thunderbirds en mijn vader vond het ook wel leuk. Mijn ouders keken naar Peyton Place of Upstairs Downstairs...het was allemaal veel leuker.

Het weekend begint hier in het Midden Oosten. Ik zit nu in een hotellobby en kijk om me heen...er komen families binnen met kinderen ze lopen allemaal met zo´n iPad, of weet ik wat voor een ding en lopen alleen maar met die dingen te kloten.

Kom je in de lift: iedereen met zo´n ding in de hand....ga je het restaurant in zit werkelijk iedereen met zo´n iPad of telefoon. En voelen zich gestoord als de ober komt om te vragen of ze nog wat willen eten.

 

Die tijden van een familie-avond TV kijken (zonder irretante reklames) zullen wel niet meer terugkomen. Toch moest het er even uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tijden van een familie-avond TV kijken (zonder irretante reklames) zullen wel niet meer terugkomen. 

Als je oud(er) wordt, ga je romantiseren. ;)

 

Echter, ik sluit me aan bij je mijmeringen.

Ik denk trouwens, dat de begintijden van iets achteraf de mooiste blijken te zijn. Of het nou tv of radio betreft. 

Ik (en velen met mij, denk ik) hebben altijd nog mooie herinneringen aan het zeezendertijdperk op de AM. Net of de digitale overvloed (overdaad?) en perfectie van nu het toch niet haalt bij het toenmalige AM tijdperk. Net of een AM-optimod vanaf een schip mooier klonk dan de perfectie van een CD. 

 

En zaterdagavond tv kijken naar Stiefbeen & Zoon of Avro's Kwis-uur. Je zou haast vergeten dat er toen nog niet eens in kleur werd uitgezonden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een avondje publieke zenders uit Deutschland, België en Engeland doet al wonderen!

 

NPO gaat komende tijd weer propaganda uitzenden omtrent verkiezingen in maart. Let maar op. Krijgen we weer heel veel Felix R., Rob O en meerdere uit die kringen.

 

Dus jij denkt dat o.a. de VRT dit niet doet?.

Bovendien is de VRT ook al jaren niet meer wat het is geweest.

 

Je zou trouwens eens beter wel kijken naar praatprogramma's en actualiteiten, zo alleen kom je er achter wat er in Den Haag allemaal bedisseld wordt.

Het is mede dank zij "Pauw", dat er een grote discussie is ontstaan van de wanpraktijken in vele verzorgings tehuizen.

 

Als RTL 4 geld zou kunnen verdienne aan zulke programma's, zouden ze die ook uitzenden.

Bij hen is het niet de kijker die telt, maar alleen de centen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat echt scherp is op de NPO zenders zijn die foeilelijke beeldlogo's.

Ja, bij de commerciëlen mis ik de logo's ook, :crazy: .

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij denkt dat o.a. de VRT dit niet doet?.

Bovendien is de VRT ook al jaren niet meer wat het is geweest.

 

Je zou trouwens eens beter wel kijken naar praatprogramma's en actualiteiten, zo alleen kom je er achter wat er in Den Haag allemaal bedisseld wordt.

Het is mede dank zij "Pauw", dat er een grote discussie is ontstaan van de wanpraktijken in vele verzorgings tehuizen.

 

Als RTL 4 geld zou kunnen verdienne aan zulke programma's, zouden ze die ook uitzenden.

Bij hen is het niet de kijker die telt, maar alleen de centen.

Dat oude baasje dat de boel in gang zette is er plotseling helaas toevallig niet meer. 

Voor de rest, en let maar goed op, dezelfde machine wordt weer in gang gezet. 

 

On topic: door alles enkel en alleen maar af te stemmen op doelgroepen en dat gelijktijdig uit te zenden zorg je ervoor dat de individualisering toeneemt. Je ouders willen dat, de kinderen dat enz. enz. 

 

Zoals Drs. Ijzerbout al aangaf: We mochten dan langer opblijven, bakje pinda´s en limonade..en we keken gezellig met de hele familie naar Zwiebertje, Willem Duis en Mies Bouman...ik was knotsgek op de Thunderbirds en mijn vader vond het ook wel leuk. Mijn ouders keken naar Peyton Place of Upstairs Downstairs...het was allemaal veel leuker.

 

 

Dat is helaas niet meer. Ook ik mocht opblijven en kijken naar Ron's Honeymoonquiz en keek ook mee naar Ontdek je Plekje hahaha. Het was een mix, voor ieder wat wils. Nu is de keuze reuze en ieder voorzien van Ipad, tablet enz. enz. 

 

Ondertussen wordt één ieder bestookt door adverteerders. Ik hoop van harte dat er ooit een kentering komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat echt scherp is op de NPO zenders zijn die foeilelijke beeldlogo's.

Dat valt nog wel mee want meestal is er links onder nog wel een plekje vrij om twee klokjes neer te zetten. 

Zo weet je dan altijd hoe laat het is en wanneer het volgende programma begint.

Tegenwoordig hebben de meeste mensen een grote breedbeeld tv zodat we in het midden ook nog wel 2 logo's kwijt kunnen.

Zo kan er links in het midden de naam van de presentator en rechts in het midden een telefoonnummer wat je kan gebruiken om om lid te kunnen worden van die omroep. :whistle:

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...