Ga naar inhoud


Zonnepanelen en hun bijwerkingen


satsean

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

 

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn situatie thuis ?

Heb zonnepanelen op mijn dak gemonteerd en zodra deze panelen energie opwekken heb ik een wekkerradio die gaat voorlopen.

De wekkerradio staat twee meter onder de panelen zodra de zon gaat schijnen gaat deze ongeveer 40 minuten voor lopen.

Als ik dezelfde wekker aan de andere kant van de kamer zet wordt het voorlopen minder.

De wekker loopt beneden goed op tijd daar varieert de afstand tussen de 6 en 8 meter.

Heb dit fenomeen met diverse wekkers uitgeprobeerd, zelfs een nieuwe wekkerradio aangeschaft .

Iemand enig idee wat hier speelt ?

post-31574-0-56376500-1419675745.jpg

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ja, zonnepanelen demonteren, dan ben je van het probleem af.

 

Maar ter verklaring, de energie van de zonnepanelen wordt via een omvormer terug gevoerd in het lichtnet.

Het lichtnet is een wisselspanning met 50 perioden per seconde.

De omvormers maken van de gelijkspanning een wisselspanning welke in fase is met het lichtnet.

De verklaring is dat die omvormer geen mooie sinusvormige spanning maakt, waardoor er extra impuls vormige storingen op het lichtnet gesuperponeerd worden.

 

Een klokradio kan zijn tijd uit een kristal oscillator halen of uit het lichtnet, eenvoudig door de 50 perioden per seconden te tellen en door 50 te delen waardoor er per seconde een impuls ontstaat, als basis voor de tijdmeting van je wekker radio.

 

De extra impulsen uit je omvormer worden ook geteld en je wekkerradio gaat voor lopen.

Naarmate je verder van de stoorbron komt zullen de stoorimpulsen steeds kleiner worden en zal je klok weer normaal gaan werken.

Loop maar eens met een transistor radio, afgestemd op de lange of middengolf door het huis, de stoorimpulsen zullen hoorbaar worden.

 

Of je invertor is van slechte kwaliteit of heeft een defect.

 

Een klokradio met een kristal voor tijdmeting i.p.v. het meten en tellen van de lichtnet wisselspanning zal het probleem met de tijdmeting oplossen.

 

Voor wat betreft de zonnepanelen zou ik je willen aanraden je brand verzekering polis na te kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnepanelen wekken gelijkstroom op dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Je moet het waarschijnlijk zoeken in de omvormer.

Een wekker werkt op de lichtnetfrequentie en die is in Nederland 50 Hertz.

Nederlandse wekkers zouden in Amerika ook te snel lopen want daar is de lichtnetfrequentie 60 Hertz.

 

De omvormer maakt van de gelijkstroom wisselstroom maar moet dit dus ook nog synchroniseren met het energiebedrijf.

En daar zal het waarschijnlijk fout gaan.

De wekker krijgt het goede voltage maar de verkeerde frequentie aangeboden.

 

Ik zou het voorleggen aan de installateur misschien kan die iets wijzigen aan de instelling van de omvormer.

Of een wekker op batterijen kopen want die werkt met een eigen oscillator.

 

Ceesv was me dus iets voor maar het verhaal is het zelfde

 

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen heren BENEDEN heeft hij er geen last van...

 

quote  --->De wekker loopt beneden goed op tijd daar varieert de afstand tussen de 6 en 8 meter.

Heb dit fenomeen met diverse wekkers uitgeprobeerd, zelfs een nieuwe wekkerradio aangeschaft .

Iemand enig idee wat hier speelt ?

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ha, een wijdverbreid misverstand, een CE keur bestaat niet, het is geen kwaliteits keur merk en mag ook niet als zodanig genoemd worden

CE is een conformiteitsverklaring, hetgeen betekent dat het in een bepaald EU land aan de lokale wetgeving voldoet en daarom in andere landen niet in het economisch verkeer geweigerd mag mag worden of aan aanvullende eisen moet voldoen.

 

Niet helemaal hetzelfde, maar een APK gekeurde wagen zegt ook niets over de algemene kwaliteit of te verwachten levensduur.

 

Een van de Duitse TÜV keurmeesters met wie ik over de hele wereld projecten heb opgeleverd is thuis in zijn dorp commandant van de vrijwillige brandweer.

Hij heeft regelmatig dakbranden waarbij de oorzaak de zonnepanelen zijn. Die branden zijn niet te blussen, enerzijds omdat men de spanning niet kan afschakelen van de panelen en het daarom levensgevaarlijk is er een waterstraal op te richten, anderzijds omdat de ruimte tussen dak en panelen als schoorsteen voor een brand fungeert.

 

In het geval van TS zou het kunnen zijn dat er een verbinding tussen 2 panelen een intermitterend of slecht contact tussen 2 panelen heeft.

Daardoor zal de invertor steeds met horten en stoten energie in het net leiden

Een bijkomstigheid daarvan is de klokwekker die die pulsen telt en daardoor voor gaat lopen.

De slechte verbinding zal steeds warmer worden, totdat die zo warm wordt dat er brand uitbreekt.

 

Remedie is met een drone met warmtecamera regelmatig je dak laten controleren, een garantie is dat niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal 

 

 

Ben misschien niet helemaal duidelijk geweest mijn converter is een SAJ Solar Inverter.

Neem aan dat de plaats van de omvormer van belang is deze bevind zich ter plaatse van het dakraam van daaruit op een aparte groep

We hebben een een fase aansluiting 35 ampere,

Mijn wekker staat onder het draairaam in de gevel hoe verder ik naar het midden van het huis ga wordt het voorlopen minder

Ben blij met jullie adviezen en zal de installateur er naar laten kijken

Wat de brandverzekering betreft die heeft een uitgebreide dekking waarin ook de panelen vallen  

Mijn buurman heeft een Drone met camera, zal eens gaan kijken voor een warmtecamera die we daarin kunnen monteren

Voorlopig eerst maar naar een andere klok gaan kijken een met een cristal.

dacht eerst dat het een magneet of stralingsveld was ben blij dat dit niet het geval is. 

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Succes met het oplossen,laat nog eens weten wat er vastgesteld is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal

 

Zal als de sneeuw van mijn panelen is de wekker naast de converter zetten

dan kunnen we dat eventueel defect ook uitsluiten 

Blij met jullie input hobby ik verder.

I dream dream dreaming
800 S/C met sundtek Usb stick,8000 2xS /C/T/ Hdd/Nas
Diverse schotels Draaibaar,Vast en Wave Frontier T90 met Emp16/1 switch

Draaibare Deltastar 120 in nieuwstaat met Invertum flens lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht eerst dat het een magneet of stralingsveld was ben blij dat dit niet het geval is.

 

Hoezo?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...