Ga naar inhoud


miele magnetron soms wel soms niet


minplus

Aanbevolen berichten

Heb hier een Miele M688 die als je hem na tijdinstelling start de ene keer prima werkt en een volgende keer alle geluiden normaal produceert maar niets opwarmt. Opnieuw tijd instellen en op de startknop drukken levert soms wel verwarming, soms niet. Het kan zo soms 4x achter elkaar goed gaan maar ook 4x fout. Wel of niet de vermogen-toets eerst opnieuw indrukken lijkt soms te helpen maar vaak ook niet. We werken trouwens altijd met de hoogste stand, 600 Watt.

Toen we hem jaren geleden net van de inbreng hadden haperde hij zo heel af en toe een keer, iets van 1 op de 30 keer, maar nu is het echt irritant.

Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook een miele magnetron. ander model natuurlijk, maar had ook zo'n storing. het probleem zat hem in de ventilator die vast zat. het werkt als volgt : de ventilator blaast lucht in de cabine. daarin zit een roterende metalen fan, en die draaide niet meer waardoor de golven niet meer werden weerkaatst in de cabine. 1 van de 2 kan dus vastzitten. hopelijk heb je hier wat aan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank.

Is die 2e een passief meegaande fan? Lijkt me bij de constructie hier zeker niet het geval.

Iig is het gedeelte waar die fan zit niet te bereiken zonder alles uit te bouwen.

Is de fan bij jou vervangen of het hele apparaat?

 

Ik had zelf trouwens eerder aan een slecht werkend relais zitten denken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Als die wat ouder is dan kan het zijn dat je amp klemmetjes niet goed verbinding maken.

Als oplossing kan je ze ook even vast solderen ,alleen maar aan de hoogspannings kant

want daar zit het probleem.

In een ander geval kan het ook zijn dat je buis niet goed meer is.

 

Je kan dit wel testen door middel van het opgenomen vermogen te meten,

dit mag gewoon aan de stekker gemeten worden.

 

Als de buis niet goed is zal deze wel gaan gloeien en ongeveer 200/300 watt opnemen.

Als de magnetron wel opstart dan ligt het vermogen op 1200/1600 watt

gr, Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is die 2e fan (van alu) er eentje die gaat draaien door de luchtstroom van de eerste die van kunststof is. Bij de eerste storing zat die (2e) dus vast en werd er niets warm. Bij de 2e storing draaide de eerste niet meer. Alles zelf gerepareerd met 0 euro kosten ! Wel altijd goed uitkijken ivm hoogspanning en condensatoren die opgeladen blijven ! anders niet zelf doen !

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige zaak alles bij elkaar.

Heb hem maar weer in elkaar geschroefd en even opzij gezet (soms doet een apparaat het weer perfect na open maken, wat trekken en drukken en weer dicht maken, de komende dagen maar eens testen) en een andere van de inbreng, een Bauknecht die hier al weer meer dan een jaar in de garage staat nadat m'n dochter hem een jaar heeft gebruikt, aangesloten en die doet het tot nu elke keer prima.

Per slot van rekening gaat het hier om apparaten die 15€ kosten bij de inbreng, maar ik vind het altijd moeilijk om een goed apparaat waar 1 klein onderdeel moeilijk doet weg te mikken.

Maar 't is niet anders.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...