Ga naar inhoud


NPO reduceert themakanalen in 2016 tot 5


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Satellite Magazine is het volgende te lezen:

De NPO gaat het aantal lineaire themakanalen terugbrengen van acht naar vijf. De maatregel maakt deel uit van het samenvoegen van veel platformen omdat er nu wildgroei is. Welke themazenders over blijven is nog niet geheel uitgewerkt. NPO Doc gaat wel samen met Cultura.

Eind vorige maand werd al bekend dat de NPO in ieder geval, en onder protest van de medewerkers en luisteraars, Radio 6 gaat opdoeken en hoogstens nog als webstream laat voortbestaan. Welke zenders nog meer verdwijnen is niet bekendgemaakt, maar de huidige acht thematische tv-zenders worden er straks vijf.
 
NPO themazenders niet allemaal via satelliet
 
Directeur televisie Frans Klein van de NPO zei woensdag dat de omroepen momenteel slechts ongeveer honderd van de zeshonderd websites actief bijhouden en verversen. Hij wil dat volgend jaar een stuk of vijftig sites, met meer dan een miljoen bezoekers, overblijven. Alle online uitzendingen zijn vanaf dan op NPO Gemist te vinden. De huidige acht themakanalen zijn NPO Doc, NPO Cultura, 101TV, Humor TV, NPO Zapp, NPO Politiek/Sport, NPO Nieuws en NPO Best. In het aanbod van CanalDigitaal zijn slechts vijf van de huidige acht publieke themazenders te bekijken, maar alleen NPO Doc heeft een volledig kanaal. NPO Politiek en Best en NPO Zapp en Humor delen zendtijd. Als M7 Group S.A. alle publieke themazenders toekomstig wil aanbieden zijn daarvoor dus twee extra slots voor nodig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het gaat zal nog moeten blijken volgens dit bericht van VillaMedia:

https://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/omroepen-in-actie-tegen-npo-plan

 

vrijdag 10 april 2015

npo_HH_GvanderVeen2011mei23.jpg

 

Vanuit de omroepen zelf komt er steeds meer kritiek en extra uitleg op de aangekondigde fusie van themakanalen en het schrappen van themakanalen. Zo meldt de redactie van NPO Doc achter de fusie met NPO Cultura te staan, omdat beide kanalen elkaar kunnen versterken. Waar ze het echter niet mee eens zijn is het plan van de NPO dat er op het kanaal alleen nog maar herhalingen te zien zijn, als de plannen doorgaan. “Als redactie voelen wij er niets voor om deze neergang lijdzaam te ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

culturaAAAA

is gewoon geen vraag meer naaA

opdoeken en dan de doc's in plaats van de vijfenvijftigste herhaling van midsummer murders of Gently / Lewis en consorten uitzenden

 

als je het mij vraagt is de raad van bestuur zeer besluiteloos of wordt zoet gehouden.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gezeur van de logo's blijft maar door gaan, natuurlijk omdat alle andere zenders die niet??? hebben.

 

Van mij mag docu blijven, i.c.m. cultura, maar het mag géén herhaal zender worden zoals de NPO wil.

 

Verder,  jammer van vele herhalingen, maar dat komt door vanuit Den Haag opgelegde bezuinigingen.

 

Op dat gebied is er toch nog goed nieuws: http://broadcastmagazine.nl/npo-koopt-programmas-op-mip/

 

In Vlaanderen zie je nu hetzelfde gebeuren, één begint pas na 12.00 u., ¾ van de zendtijd van Canvas is "rolkrant" en Ketnet stopt om

20.00u.

 

Ook in Duitsland wordt enorm veel herhaalt, neem Tatort of Polizeiruf, eerst op "Das Erste,

 

daarna op de zelfde dag nog 2X op Eins Festival en, zo zijn er nog meer programma's.

 

En of dat nog niet genoeg is, komt het ook allemaal nog een bij de 'Dritten', dus zo slecht doet de NPO het nu ook weer niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-NPO nieuws/sport omvormen tot volwaardige nieuwszender ipv alleen herhalingen journaal.

-NPO politiek is prima zoals die is.

-NPO Cultura laten vervallen

-NPO Doc behouden met volwaardige programma's

-NPO Geschiedenis vervalt.

-NPO Best ook laten vervallen

-NPO Humor TV samenvoegen met NPO 101 TV

-NPO 101 TV ... volwaardige programmering  met veel muziek zoals 3voor12 TV vroeger en humor programma's ipv alleen kleine stukjes.

-NPO ZAPP/KIDS behouden

 

En uiteraard alles standaard in HD aanbieden, we leven in 2015 en niet in 1995.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag al die herhaalmeuk er direkt af.

Kijk er nooit naar.

Laat ze alles mooi op 1 kanaal zetten.

Scheelt ze een hoop geld.

 

Wat nu herhaalmeuk, heb je mijn post niet goed gelezen over hoe dit komt?

 

Bovendien moet je er niet naar kijken, stap dan naar over naar de commerciëlen, die brengen pas echt "hoogwaardige" programma's.

 

Bovendien, al was het een minderheid, dan nog hebben zij wel recht op de extra NPO thema zenders.

 

En denk niet in geld en kwantiteit, maar in kwaliteit.

 

De NPO levert ondanks alles nog genoeg programma's die internationale prijzen opbrengen.

 

En alles op één zender, zelfs de meest arme landen hebben dikwijls al meer dan een publieke zender.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou internationaal wint enkel Kai Kay Mastenbroek de prijzen...

 

ik vind overigens dat juist dergelijke kwalitatief hoogstaande programmering op de 1 2 3 zenders MOET

opdat het ook bekeken wordt

ciao

 

sorry Kay, voor de typo

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is de NPO gewoon een uitvoeringsorgaan van de politiek. Ze voeren het beleid gewoon uit wat staatssecretaris Sander Dekkker wenst. En natuurlijk de VVD van Halbe Zijlstra en de Ton Elias.

 

Ton Elias, die heeft gewerkt bij de NOS en RTL, maar bij beide organisaties ruzie heeft gekregen met Ferry Mingelen en Frits Wester en daarom dat vertrokken is.

 

 

Dat de zeer politiek loyale NPO zo zijn gang kan gaan is raar. Het lijkt wel steeds of Nederland Hongarije aan het volgens is, die steeds meer de media aan het aansturen is. Dit is geen vrije media meer dat Hongarije heeft en Nederland ook steeds minder.

Die rare fusies van omroepen lijkt steeds meer op verschraling van nieuws en programma's. De NPO bepaalt maar wanneer een programma mag worden uitgezonden, of niet. Niet is dus dat Tros Vermist wegmoest. Nu is er een  programma te zien van het Algemeen Dagblad...

Alles is steeds meer te zien als een product ipv tot stand koming van ideologie. Niet meer door een omroep die een programma maakt van eigen overtuiging en geloof. Dan krijg je dus dat Jinek met het nagenoeg hetzelfde programma van WNL (van de Telegraaf) nu dit maakt bij de KRONVCRV.

 

Dat herhalen en herhalen wat er nu plaatsvindt is beestachtig en neerbuigend aan de kijker. Programma's als De Kwis en Hetkannietwaar worden in vier dagen drie keer uitgezonden. Wie wilt dit? Of het programma De Monitor van Teun van der Keuken, wordt al weer de volgende dag om negen uur uitgezonden, terwijl het die avond tegen kwart voor elf te zien was.

Programma met Anita Witzier van Opgenomen is ook al vroeg in de ochtend te zien in de herhaling. Maar moet dit wel? Op dat tijdstip kunnen ook veel kinderen en jongeren dit programma zien. Of dit verstandig is weet ik niet.

Dan het zeven keer per dag uitzenden van De Wereld Draait door over al de drie zenders, en drie keer per dag van Pauw. Absolute waanzin en minachtig van en voor de kijker.

Gisteren zag ik dat het programma Buitenhof in de herhaling was op Nederland 2, tergelijk werd het ook uitgezonden via NPO Poltiek. Waarom?

 

 

Nee het moet eens ophouden met dit mediabeleid in Nederland. Als er geen geld naar toegaat dan is het niets en niets waard. Maar verwacht dan ook niet dat er Bonnetjes worden gevonden die bepaalde politici niet wensen terug te vinden.

Zonder media geen controle. Geen controle op politiek, bedrijfsleven, onderwijs en noem maar op. De beschaving is weg.

 

 

Gisteravond was op Das Erste nog een documentaire te zien over De Vietnamoorlog die binnenkort 40 jaar geleden eindigde. Dit was een interessante programma en liet de waan zien van deze oorlog met zo ontzettend vele doden en ellende die tot op de dag van vandaag nog gevolgen heeft voor de mensen in Vietnam en soldaten van destijds.

Een dergelijk programma had ik graag gezien op de Nederlandse televisie. Maar helaas staat mijn land dit niet toe om dat te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moses kriebel

Zo intensief heb ik de laatste tijd niet meer gekeken, kunnen kijken dat ik zelfs die aantallen aan herhalingen gedurende de dag zou kunnen natrekken.

Is het zo erg zoals je hierboven stelt? bericht #12

 

Dan is het toch echt al overtijd om die sla vinken of blinde vinken eens de waarheid op het bord te schrijven inzake ons ongenoegen.

Er lijkt niets meer aan te kunnen komen betreffende post en of brieven bij desbetreffende verantwoordelijken en toezichthouders.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is de NPO gewoon een uitvoeringsorgaan van de politiek. Ze voeren het beleid gewoon uit wat staatssecretaris Sander Dekkker wenst. En natuurlijk de VVD van Halbe Zijlstra en de Ton Elias.

 

Ton Elias, die heeft gewerkt bij de NOS en RTL, maar bij beide organisaties ruzie heeft gekregen met Ferry Mingelen en Frits Wester en daarom dat vertrokken is.

 

 

Dat de zeer politiek loyale NPO zo zijn gang kan gaan is raar. Het lijkt wel steeds of Nederland Hongarije aan het volgens is, die steeds meer de media aan het aansturen is. Dit is geen vrije media meer dat Hongarije heeft en Nederland ook steeds minder.

Die rare fusies van omroepen lijkt steeds meer op verschraling van nieuws en programma's. De NPO bepaalt maar wanneer een programma mag worden uitgezonden, of niet. Niet is dus dat Tros Vermist wegmoest. Nu is er een  programma te zien van het Algemeen Dagblad...

Alles is steeds meer te zien als een product ipv tot stand koming van ideologie. Niet meer door een omroep die een programma maakt van eigen overtuiging en geloof. Dan krijg je dus dat Jinek met het nagenoeg hetzelfde programma van WNL (van de Telegraaf) nu dit maakt bij de KRONVCRV.

 

Dat herhalen en herhalen wat er nu plaatsvindt is beestachtig en neerbuigend aan de kijker. Programma's als De Kwis en Hetkannietwaar worden in vier dagen drie keer uitgezonden. Wie wilt dit? Of het programma De Monitor van Teun van der Keuken, wordt al weer de volgende dag om negen uur uitgezonden, terwijl het die avond tegen kwart voor elf te zien was.

Programma met Anita Witzier van Opgenomen is ook al vroeg in de ochtend te zien in de herhaling. Maar moet dit wel? Op dat tijdstip kunnen ook veel kinderen en jongeren dit programma zien. Of dit verstandig is weet ik niet.

Dan het zeven keer per dag uitzenden van De Wereld Draait door over al de drie zenders, en drie keer per dag van Pauw. Absolute waanzin en minachtig van en voor de kijker.

Gisteren zag ik dat het programma Buitenhof in de herhaling was op Nederland 2, tergelijk werd het ook uitgezonden via NPO Poltiek. Waarom?

 

 

Nee het moet eens ophouden met dit mediabeleid in Nederland. Als er geen geld naar toegaat dan is het niets en niets waard. Maar verwacht dan ook niet dat er Bonnetjes worden gevonden die bepaalde politici niet wensen terug te vinden.

Zonder media geen controle. Geen controle op politiek, bedrijfsleven, onderwijs en noem maar op. De beschaving is weg.

 

 

Gisteravond was op Das Erste nog een documentaire te zien over De Vietnamoorlog die binnenkort 40 jaar geleden eindigde. Dit was een interessante programma en liet de waan zien van deze oorlog met zo ontzettend vele doden en ellende die tot op de dag van vandaag nog gevolgen heeft voor de mensen in Vietnam en soldaten van destijds.

Een dergelijk programma had ik graag gezien op de Nederlandse televisie. Maar helaas staat mijn land dit niet toe om dat te kunnen zien.

 

 

Je hebt het over 'en maar herhalen...', dat komt door de bezuinigingen en als je mijn post goed gelezen hebt,

 

ook de ARD & ZDF doen hier aan mee, daar moeten we helaas mee leren leven, hoe erg dat dit ook is.

 

Herhalen zou verboden moeten worden, bijna iedereen beschikt wel over een TV of kabel/sat. ontvanger met HDD,

 

waarom  neemt men het programma dan niet op?.

 

Ik neem alles op, behalve het nieuws en kijk op een tijdstip dat mij het beste uitkomt.

 

Als je naar NPO doc kijkt, daar komen regelmatig oude docu's, en daar zat er laatst ook een over Vietnam bij.

 

Het jammere van NPO doc is, dat het nu een herhaalzender dreigt te worden van alle al op 1, 2 en 3 uitgezonden docu's en dat de

 

mensen achter deze zender zelf geen programma's meer mogen maken/aanleveren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over 'en maar herhalen...', dat komt door de bezuinigingen en als je mijn post goed gelezen hebt,

 

Dat past natuurlijk in jouw straatje, maar vanaf het (digitale) begin waren alle NPO themazenders al herhaalzenders. Nog nooit anders geweest. Het waren zenders die de kernonderwerpen van elk omroepwinkeltje nog eens op een aparte zender herhaalden. Nog nooit nieuw programma op een themazender gezien. Elk omroepwinkeltje mocht er twee van die saaie herhaalzenders hebben.    

 

Zelf keek ik nog het meest naar Nostalgienet met de oude bioscoopjournaals. Die zender vond ik echt iets toevoegen.

 

En omdat die zenders vanaf het begin verspilling waren, wordt het aantal nu beperkt. Te weinig kijkers, uiteraard. Dus verspilling van belastinggeld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...