Ga naar inhoud


Beste image voor VU+Duo?


Edmund

Aanbevolen berichten

Hi, Wie heeft er een tip wat betreft een firmware/image.

Ik wil de simpelste zaken gewoon werkend hebben en een overzichtelijk vlot werkende EPG waarin ik kan zoeken EN als er iets gevonden is dat ik daar meteen naartoe kan zappen.

Op t' moment staat Pli erop maar er gaat vanalles mis en "search EPG" werkt wel maar dan moet ik handmatig via via er naar toe manouvreren. Niet handig!

 

Dank voor suggesties

 

Edmund

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het beste is Uw beste

dus wat jou het meest tegemoed komt en bevalt...

 

als je OpenPli geprobeerd hebt en iets bevalt niet, kan het ook die plugin zijn voor EPG die is ook door andere te vervangen

wil je het eerst beste stabile Image proberen, adviseer ik VTI 8.2.2

 

een ieder zijn smaak

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hi, Wie heeft er een tip wat betreft een firmware/image.

Ik wil de simpelste zaken gewoon werkend hebben en een overzichtelijk vlot werkende EPG waarin ik kan zoeken EN als er iets gevonden is dat ik daar meteen naartoe kan zappen.

Op t' moment staat Pli erop maar er gaat vanalles mis en "search EPG" werkt wel maar dan moet ik handmatig via via er naar toe manouvreren. Niet handig!

 

Dank voor suggesties

 

Edmund

pli en er gaat van alles mis, dat hoor ik niet graag. :D

search epg, wat bedoel je daar mee?

 

grtz Pli

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag is al 100x gesteld en daar is ook geen antwoord op,wat jij goed vind dat is voor iemand anders misschien helemaal niet het geval,probeer het zelf dan kom je er zelf achter

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

men kan dus ook zeggen van dag op dag is er weer een beter image...

dus toch zelf testen, zit niks anders op.

Je zou overigens heel kwaad zijn als we jou de verkeerde images adviseren om te gebruiken mocht je ooit een ander beter vinden!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pli en er gaat van alles mis, dat hoor ik niet graag. :D

search epg, wat bedoel je daar mee?

 

grtz Pli

Met "search EPG" bedoel ik gewoon "zoeken in EPG" naar een programma dat ik graag wil zien.

Er is een grafische EPG die er overzichtelijk uit ziet, daar zit weer geen knop "zoek/search" onder, geloof dat ik dat wel eens gehad heb.

Dan als je iets gevonden hebt met "search/zoek" via een aantal andere menus ( bij mij staat de taal US of UK ) dan kan je met een druk op de konp de timer zetten, dat is handig, maar er is geen knop om er naar toe te zappen, dat is reuze onhandig.

Wat er verder mis gaat :

De knoppen functies toewijzen werkt niet of zeer slecht, al doet de "quickbutton" het wel maar zon'n functie zit er dus  2 maal in.

Verder springt m'n TV programma af en toe zomaar op zender overzicht.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

installeer de coolepg plugin en kijk eens of die search doet wat je wilt

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk de mooiste
CoolGuideEPG heel even aanleren maar reuze handig

overigens zoeken in de EPG kan ook enkel dan als de EPG op je zenders getoond wordt over een bepaald aantal dagen <<< dat is voorwaarde

 

dus een EPG-import is ook erg handig om draaiende te hebben (de tv xls import heet dat geloof ik op OpenPli)

nooit gelijk de motor vervangen als enkel de bougie stuk is :D

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men kan dus ook zeggen van dag op dag is er weer een beter image...

dus toch zelf testen, zit niks anders op.

Je zou overigens heel kwaad zijn als we jou de verkeerde images adviseren om te gebruiken mocht je ooit een ander beter vinden!

Alleen als je vind dat elke verandering een verbetering is maar er zijn plenty voorbeelden van dingen die opeens niet meer werken.

Dat zijn geen verbeteringen in mijn beleving en de ongein van 365  -niet geteste!!- updates per jaar is al meer dan eens besproken.

Verder zie je dat de images net als OSen steeds groter en groter worden en lees dat er soms wordt geadviseerd om Cache Flush prgramma's te installeren om dat decoders onbruikbaar worden door alle extra -voor mij- volstrekt onnodigde rimram die er ongevraagt bij geleverd wordt. Typisch gevalletje van je doel voorbij schieten.

 

Er zijn vast en zeker mensen die net als ik een overzichtelijk EPG willen met de functies die ik noemde, dus als iemand dat heeft dan hoor ik dat graag dat scheeld mij en anderen wekenlang honderden images uit te proberen.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk de mooiste

CoolGuideEPG heel even aanleren maar reuze handig

overigens zoeken in de EPG kan ook enkel dan als de EPG op je zenders getoond wordt over een bepaald aantal dagen <<< dat is voorwaarde

 

dus een EPG-import is ook erg handig om draaiende te hebben (de tv xls import heet dat geloof ik op OpenPli)

nooit gelijk de motor vervangen als enkel de bougie stuk is :D

Dat er geen EPG is wanneer dat niet uitgezonden wordt lijkt mij vrij logisch..

EPG import zaken onder Pli werkte hier in het "recente" verleden voor geen meter, VU stond dan lang "na te denken" :-) en reageerde niet op commando's. Dat gebruik ik dus niet meer.

Dit zijn nu exact de redenen waarom ik vraag wie er NU iets goed werkend heeft wat ik graag wil.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je alle uitleg over EPG import of de toch echt gemist de laatste 2~ 3 jaar.

 

Het heet echter iets anders in OpenPli als plugin! was het XMLTV import?

En dat is op zich niet erg.

 

Of je ons advies nu wilt overnemen of niet is echt aan jou zelf...

Ook je met die import van EPG data uiteenzetten is jou eigen verantwoordelijkheid, als dat in het verleden tegenviel, dan had je moeten vragen en lezen.

 

Als Openpli het EPG deel van hun Image niet op orde had zouden hier duizenden vragen en opmerkingen daarover te vinden zijn.

Dat is niet zo, dus het ligt " met permissie" aan jou zelf.

 

Mocht je gewoon vragen welk alternatief heb ik voor Openpli, dan schreef ik dat reeds... maar die moet je ook aanleren.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

installeer de coolepg plugin en kijk eens of die search doet wat je wilt

Bedankt zoiets zoek ik, nu al heet ie cooltvguide geloof ik ( moet nu even weg ) maar in de gauwigheid zag ik nog geen mogelijkheid om te zappen naar een kanaal dat met de EPG-search gevonden is.

Dat zou toch wel superhandig zijn, en wel onvoorwaardelijk zappen naar zo'n kanaal, ook als het gezochte programma NOG niet uitgezonden wordt. Dan kun je checken of zo'n kanaal te ontvangen is ( FTA of met je abonnement ).

Zal vanavond eens verder kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

installeer de coolepg plugin en kijk eens of die search doet wat je wilt

Ik zie geen coolepg bij pli wel een cooltvguide en die is bijna perfect, ik gebruikte 'm al eerder maar was de naam vergeten.

De gewenste zoek functie is selecteerbaar, das mooi, alleen ze zijn vergeten en een zap optie bij te maken.

Nu moet de naam van het gevonden kanaal onthouden vervolgens door de menus bladeren, bij kanalen "all" kiezen en dan op handmatig naar dat kanaal bladeren.

Ik vind dat dus echt niet handig, weet niemand of er iets dat waarmee je gewoon naar het gevonden kanaal kunt zappen of bestaat dat niet?

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...