Ga naar inhoud


Opnemen met SOLO SE V2 - DUAL DVB-C


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik met b.v. een VU+ SOLO2 twee programma van verschillende transponders wil opnemen moet ik in elk geval over 2 coaxkabels vanuit een Twin LNB beschikken.

 

Stel ik wil voor mijn Caiway kabelabonnement een VU+ SOLO SE V2 met een DUAL DVB-C gebruiken, moet ik dan ook 2 antennekabels aansluiten?

Dit lijkt mij wat lastig omdat er nu maar één antennekabel ligt of moet dat soms via een splinter?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

DVB-C kan je of doorlussen of via een signaal splitter aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom is dat... bij dvb-c zo eenvoudig jerpsx?

 

nu ja dat wisten we allemaal al lang, omdat je op de kabel alle frequenties en kanalen gelijktijdig ontvangt op een coax input

 

die zijn niet als per diseqc horizontaal of vertikaal of per transponder beperkt.

 

je moet enkel een andere vrije tuner hebben om een andere Zender te kunnen opnemen

dus intern doorlussen op de SOLO SE v2 is je oplossing als je geen splitter wilt toepassen

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ėėn enkel coaxkabel is voldoende om gebruik te kunnen maken van beide tuners

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...