Ga naar inhoud


Nieuwe installatie Gigablue Quad Plus: geen CanalDigitaal zenders. Help


KogerChris

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nog nieuw in het Satellietgebeuren. Desondanks heb ik de afgelopen weken een schotel op het dak gezet (BigBisat met 3 x Alps quad LNB) kabels getrokken enz enz. Resultaat: signaal op astra 1, 2 en 3. Alleen krijg ik de CanalDigitaal kaart en zenders niet aan de praat.

 

Ik gebruik:

 

Gigablue HD Quad Plus

Openmips 4.1

Officiële CD kaart (deze zomer bij abonnement gekregen)

 

Eerst kreeg ik niet eens een zender uit het basispakket te zien.

 

Toen heb ik meer gelezen en dit geïnstalleerd:

 

Cccam 2.3.0 r1

 

Nu heb ik een keurige zenderlijst van CD maar geen enkele zender geeft beeld. BBC HD enz doet het prima en ook fta zenders van de 19.2 en 23.5.

 

Omdat ik bang was dat de kaart een her-activatie nodig had heb ik de M7 tuner van CD aangesloten i.p.v. de GB en dat werkte meteen prima, zenderlijst vloog binnen en alle (nederlandse) zenders zagen er perfect uit!

 

Oh, ik heb de CD kaart met de chip naar beneden in de bovenste kaart-sleuf.

 

Wat doe ik fout?

 

Gr.

 

Christiaan

 

 

 

Eerste schotel ervaringen in 2015: vakantie set van CanalDigital en BigBisat, 3x ALPS quad, Gigablue HD Quad + & Gigablue IPbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klaarblijkelijk heb je geen actieve softcam. Meestal gaat dit na het downloaden automatisch, maar soms moet je hem handmatig activeren. Meestal bij MENU INSTELLINGEN SYSTEEM SOFTCAM. Als je CCcam gebruikt dien je ook CCcam.prio te maken omdat CCcam vastloopt op de meegezonden Viaccess ECM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de kaart moet ? met de chip naar beneden in die ontvanger of toch andersom  

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet zeker weet of de chip op de smartcard boven of onder moet zitten, kun je dit altijd controleren via het menu van je ontvanger. Als hij er op de juiste manier in zit, moet je het kaartnummer en geldigheidsdatum uit kunnen lezen. Zit hij er verkeerd in, dan krijg je die gegevens natuurlijk nooit te zien.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon in de kaartgleuf kijken (met een zaklamp bijv.) om te zien waar de chipcontacten zich bevinden (boven of onder dus)

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

of het kan ook in de handleiding staan  :D

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat niet in de handleiding. Dat wil zeggen, ik heb het niet kunnen vinden...

 

Zou er iemand op sat4all zijn die een stap voor stap uitleg kan geven hoe hij of zij het werkend heeft gekregen?

Eerste schotel ervaringen in 2015: vakantie set van CanalDigital en BigBisat, 3x ALPS quad, Gigablue HD Quad + & Gigablue IPbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt natuurlijk maar 2 kansen 

zet anders eens scam 3.60 op je ontvanger en start die cam eens met jou kaartje 

ook je box volledig terug herstarten dan moet deze cam je kaart herkennen als die er goed inzit

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat die het nu al doet ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...