Ga naar inhoud


Coax en UTP onder tegels


steventje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Denk dat ik een 6-tal gaten zal mogen boren waar de kabels moeten gaan uitkomen (UTP, coax, alarmkabel,...)

Ben een beetje bang dat het esthetisch niet zo fraai oogt met een buis door de tegels naar de kruipruimte toe (dan komt er sowieso tocht door die gaten!). Misschien een soort

kleine verdeeldoos op de tegelvloer plaatsen waar je kan van aftakken? Tenzij het boorgat uiterst klein zou zijn waar de buis doorkomt (max 0.5cm zodat er nog een UTP of coax kabel door kan) Dan denk ik eerder aan een boorgat tussen vloer en muur zodat dit makkelijker weg te werken is met tegelcement achteraf.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

buis door beton boren, gleuf in muur kappen,inbouwdoosje in muur kappen,buis plooien van kruipruimte tot inbouwdoos. Afwerken met utp outlet en of coax F connector. Zo hoort het. De rest is bricolage.

Is natuurlijk veel meer werk, is wel voor altijd. Een buis die uit de vloer komt is niet zo praktisch om te poetsen,stofzuigen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon 2 pijpen onder de kruipruimte getrokken en met beugels (40 cm) bevestigd. Keurig in een mooie bocht met PVC-lijm en sokjes. In de muur een gat gefreesd. Mooi montage kastje geplaatst. 2 in de woonkamer omdat moeder de vrouw de boel nogal eens wil "omzwaaien". Er gaat ook een gesloten buis naar buiten dus de coax zit in de hele route in een buis.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik een 6-tal gaten zal mogen boren waar de kabels moeten gaan uitkomen (UTP, coax, alarmkabel,...)

Ben een beetje bang dat het esthetisch niet zo fraai oogt met een buis door de tegels naar de kruipruimte toe (dan komt er sowieso tocht door die gaten!). Misschien een soort

kleine verdeeldoos op de tegelvloer plaatsen waar je kan van aftakken? Tenzij het boorgat uiterst klein zou zijn waar de buis doorkomt (max 0.5cm zodat er nog een UTP of coax kabel door kan) Dan denk ik eerder aan een boorgat tussen vloer en muur zodat dit makkelijker weg te werken is met tegelcement achteraf.

 

Een 6 tal gaten boren is natuurlijk niet nodig maar even goed nadenken is wel van belang.

De kabel voor de beveiliging zal niet beneden aan de vloer blijven die zal naar de hoek boven in moeten lopen dus die buis kun je geheel in de muur wegwerken (sleuf slijpen, buis er in, wand weer glasd afwerken) en in de kruipruimte uit laten komen.

De kabel voor de coax zal achter je TV uit moeten komen, afmonteren op een wandcontactdoos kan (en moet ook als je een doorlus systeem hebt) maar zo niet dan geeft een rechtstreeks aansluiting minder verliezen en zou dat mijn voorkeur hebben.

Heb je een TV plat aan de wand hangen dan zou ik daarvoor ook even een buis in de muur slijpen en achter de TV uit laten komen. (scheelt weer een lelijke kabel in het zicht)

Maar heb je een kastje oid. waar de apparatuur in/op staat dan gewoon een 3/4 buis (19mm) onder die kast uit laten komen zodat je van daaruit alle kanten op kunt en er achteraf nog extra kabels bij in kunt leggen.

De kabels voor evt. luidsprekers komen weer niet alleen bij je TV uit maar ook op de plek waar je de luidsprekers gaat plaatsen en daar kun je ook buizen uit de vloer of wand laten komen.

Problemen met tocht zal je niet krijgen als je na het aanbrengen van de kabels simpel even met wat isolatie materiaal de buis in de kruipruimte dicht drukt. (glas/steenwol of een wattenschijfje)

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen mogelikheid om vanuit de kruipruimte naar boven te boren, op de plaatsen waar je de leiding in de muur wil hebben kan je daar dan gelijk rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet je natuurlijk nooit totdat je er even wat rondgeneust hebt.

Maar je zal er niet verdwalen denk ik en een roltrap naar de metro zal je er ook niet tegen komen.

 

post-51681-0-68250500-1449520589.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...