Ga naar inhoud


VU Duo en Picons


MaxTom

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een VU Duo2+.Fantastisch beeld.

Maar..... ik snap helemaal niets van Picons. Het display is nu leeg en wil er graag Picons in laden.

 

Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik aan (Nederlandse) picons kom, en hoe ik ze moet installeren?

 

Ik zie wel allerlei Duitse en Engelse forums met uitleg, maar helaas is mijn computer/technisch duits en engels niet dusdanig dat ik het verhaal van A tot Z begrijp.

 

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had zelfde probleem. Picons moet je eerst downloaden . Staan bij de Applicaties, Downloaden, en kies Picons. En maak daar een keuze. Die picons moet je daarna wel "aan" zetten bij Algemene Instellingen, en waar je ze wil plaatsen. Zal wat zoeken zijn hoor, maar wijst zichzelf uit.

  • Like 1

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vergelijk de hele linux satelliet wereld met een EscapeRoom. Overal halve aanwijzingen, deeloplossingen, vage verwijzingen. Ik heb er echt spijt van dat ik me heb laten verleiden.

Picons: het heeft me een hele tijd gekost voor ik doorhad dat de naam van de picon exact overeen moet komen met de Service Reference naam (sref) die hoort bij de zender. Ik zag bijvoorbeeld geen picons van de astra 28.5. Uiteindelijk moest ik de files renamen (ergens in de filename 11A0000 vervangen door 11C0000) voor het werkte.

Dan heb je de locaties van de picons: hdd/picon , usr/share/enigma2/picon, usb/picon. Gooi maar in de pet. En dan de piconmanager plugin. Ook volledig onbegrijpelijk wat daar gebeurt. 

ISO files speelden niet af. Ergens gevonden dat je die eerst moet mounten zodat de video_ts en audio_ts gezien worden. 

Ondertitels: Na veel gepruts met ergens gevonden dat de naam van .srt file en de video exact moeten overeenkomen. En duurt het ook nog een tijdje voor de eerste ondertitels in beeld komen, want het spul moet eerst synchroniseren. Dan denk je alweer dat het niet werkt. En dan hen ik het nog niet eens over de manier waarop je die ondertitels dan aan moet zetten. Geel knopje hier, pijltje omhoog daar, dan pijltje links en vervolgens een onduidelijk genaamd utf-8 regeltje OK'en. Geweldig allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook beter eerst leren stappen hebben Ipv direct een marathon te leren lopen.

 

Hier zijn veel mensen die dit op 123 klaar hadden.

 

Welke image gebruik je en welke box?

  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent natuurlijk met een hobbybox als je naar een E2 ontvanger gaat.En daar moet je wat tijd instoppen.Fietsen leer je ook niet op 1 dag.Als je dat niet kan opbrengen moet je een kant en klaar box kopen met alle luxe dingen er niet bij.Koop een 2 chevaux en je kan onmiddelijk rijden zonder poespas,koop een nieuwe espace en dat vraagt wat inleren.Leer en kijk naar verschillend eimages.Er zit een groot verschil op want bij de ene is alles vanzelfsprekend en bij de andere moet je zelf wat meer doen.OF gebruik de box van je sat provider en betaal massa's voor een hoopje miserie en geen mogelijkheden.

Picons is eenvoudig als je maar ff gaat googelen.Er zijn tal van programma's mogelijk die het leven vergemakkelijken.Bij openvix heb je zelf de channel reference niet meer nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vu+duo2 en vti9.x. Ik ben inderdaad plug& play gewend, een natuurlijke belevenis en naadloze integratie. Hier is het echt plug&pray,een zoekplaatje en ik ben ervan overtuigd dat het bewust moeilijk wordt gemaakt en wordt verstopt. Het ontstijgt absoluut niet het niveau van hobbyisme, met alle respect voor degenen die er hun tijd in steken hoor.

De picons zijn een voorbeeld, maar ook de volslagen mislukte integratie van kodi. De terminologie, alle afkortingen. En de forums in Nederland, Duitsland en Engeland staan vol met issues, bugs en hulpvragen.

Ik ben wel positief over de beeld kwaliteit, prachtig. Ook het geluid is enorm goed. En de combinatie van dvb-t en dvb-s is óók top. Ik kan alles bedienen met één afstandsbediening (harmony One).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

de baron heeft wel een punt. Je moet erg goed zoeken naar hoe je nou dingen moet regelen. De meeste plugins zijn geniaal gemaakt, maar een handige beschrijving van hoe het werkt en wat ze doen ontbreekt heel vaak. Hetzelfde voor de images en hoe je nou dingen moet regelen. Een stortvloed van instellingen en mogelijkheden en nergens een beschrijving.

 

Daar staat tegenover dat als je je er in wilt verdiepen en het leuk vindt om dingen uit te vogelen dan zit je met een enigma box goed. Wil je het ding uitpakken en aansluiten, kaartje erin en kijken, dan had je wellicht een andere box moeten kopen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inherent aan de hobby.. Alle info is wel te vinden, maar uiteraard volledig gedecentraliseerd. Leuk zou zijn als er een soort SharePoint constructie wordt gemaakt van alle plugins en mogelijkheden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden over het beeld en het geluid, gewoonweg TOP!

 

Echter alle teksten hierboven en alle forums maken het voor mij in ieder geval niet eenvoudiger, al die vaktermen en afkortingen. Ik zie door de bomen het bos niet meer

Als ik wil weten wat er in 1 zin aan vaktermen en afkortingen staan, ben ik al een halve dag verder.

Durf ook niet zomaar iets te doen, heb al beleefd dat alles weg was, en ik terug moest naar de winkel om open pli opnieuw te laten installeren. Want hoe krijg je dat er in godsnaam weer op?

Ik zie  nu dat er een update is voor open pli. Kan ik dat er zo op zetten en hoe doe ik dat dan? Installeert de VU deze software zelf als ik het download?

 

Kortom een mooie box, voor techneuten en voor de echte hobbyisten, de mensen die gewoon een mooie ontvanger willen en goed beeld en geluid kunnen beter wegblijven bij de VU Duo2+

Link naar reactie
Delen op andere sites

om een nieuwe software te installeren moet je echt niet naar de winkel gaan hoor dit kan je via deze tutorial zelf

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

deze is voor vti maar is gelijkaardig voor openpli.

 

voor je een echt nieuwe software zou installeren is het altijd handig om ergens je tuner configuratie en je netwerkinstellingen op te schrijven (zou je eigenlijk beter altijd in backup hebben, je weet nooit wat er zo al fout kan lopen bij gewoon gebruik van je ontvanger)

 

ik vermoed dat je nu openpli 4 staan hebt dus die zou je zo gewoon via de ontvanger verder moeten kunnen updaten.

 

het blijft natuurlijk een beetje een hobbybox maar eens je hem goed hebt ingesteld (wat voor normaal gebruik echt een fluitje van een cent is) dan heb je er eigenlijk geen omkijken naar.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden over het beeld en het geluid, gewoonweg TOP!

 

Echter alle teksten hierboven en alle forums maken het voor mij in ieder geval niet eenvoudiger, al die vaktermen en afkortingen. Ik zie door de bomen het bos niet meer

Als ik wil weten wat er in 1 zin aan vaktermen en afkortingen staan, ben ik al een halve dag verder.

Durf ook niet zomaar iets te doen, heb al beleefd dat alles weg was, en ik terug moest naar de winkel om open pli opnieuw te laten installeren. Want hoe krijg je dat er in godsnaam weer op?

Ik zie  nu dat er een update is voor open pli. Kan ik dat er zo op zetten en hoe doe ik dat dan? Installeert de VU deze software zelf als ik het download?

 

Kortom een mooie box, voor techneuten en voor de echte hobbyisten, de mensen die gewoon een mooie ontvanger willen en goed beeld en geluid kunnen beter wegblijven bij de VU Duo2+

als pli4 op de box wordt gezet, is de box klaar voor gebruik, dat wil zeggen kaartje erin(tvv/cd) en klaar.

 

wat de instellingen allemaal betekenen, ga je dat moeten leren door eens rustig door de menu´s te gaan en

goed te kijken wat deze beteken ( er staat steeds een korte uitleg).

geloof me wij hebben dat in den beginne ook zo gedaan. ;)

 

als de box goed werkt hoef je geen update te doen, je kan je eerst eens rustig inlezen wat allamaal kan en niet

kan en kan je verzekeren de duo2 kan heeel wat.

 

ik zou je aanraden voor je gaat updaten om eens te zoeken op dit forum naar autobackup.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al die extra's zijn franje, die je niet nodig hebt om tv te kijken.

Wanneer je de ontvanger koopt bij een winkel met service zullen ze hem werkend uitleveren, en hoef je die alleen aan te sluiten.

 

Picons etc. zijn extra's die wanneer je dat leuk vindt, kan installeren, het hoeft niet.

 

Wil je een echte plug en play ontvanger, koop of huur dan een goedgekeurde Canaldigitaal ontvanger, je kan er mee tv kijken en extra's zijn uitgesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

er zijn gebruikers die resistent zijn voor support

en dat is vooral vervelend als die uitleg al gegeven is op ons forum

 

de discussie is ouder dan de linux boxen zelve voor wie de bruikbaarheid en mensvriendelijke bediening aankaart.

 

picons is een gotspe en pure beeldscherm vervuiling

picons zitten ook niet in een doorsnee TV die je aansluit op dvb-S2, dvb-C of dvb-T

het is tijdverspilling en het pimpen van je beeldscherm leid af van het wezenlijke

of is het enkel nog meidabehang wat uitgezonden wordt

 

ofschoon wat mij betreft je picons best mag gebruiken,

waar de picons staan is voor de moderne linux bak absoluut irrelevant

hoe je ze erop plaatst is natuurlijk wel belangrijk als NOOB => dus uit de feed

 

en

als je VTI kiest zul je bitter weinig Holland picons op de feed vinden

(omdat niemand gevonden kan worden die dat netjes en correct aanbied aan het VTI forum)

idem dito betreffende de zenderlijsten

( die heb ik jarenlang aangeboden aan VTI en kon je zo downloaden op de juiste plek in je VU+)

 

mocht je nu weten dat het aanbieden en continue op orde houden van die custom onderdelen bij de image teams heel veel vrije tijd en vrijwilligers werk is zou je iets minder klagen over die mensen die dat allemaal mogelijk maken

 

voor nop en helemaal gratis wel te verstaan.

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...