Ga naar inhoud


Advies gevraagd bij schotel(park) te updaten


casperb71

Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zie dat ik toch nog een vraagje heb.

 

Kwam volgende (mooie) set-up tegen en dat geeft helaas wat meer (on)duidelijkheid over de correcties van de LNB's.

 

LNB-3.jpg

 

Als ik naar deze LNB's kijk dan zie ik dat ze nagenoeg allemaal 90 graden loodrecht op de multibeugel zitten. Of is dit gezichtsbedrog? Ik begrijp dus niet het advies van de correcties op de multihouder want die op 28,5 zou dan 28,5 graden gecorrigeerd moeten worden.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk, uhm

ik dacht dat ik i.p.v. een T90 foto's enkele van een T55 zag

begreep dat niet helemaal waarom die typische A15 stelmoer uit Sprietjes aangeleverde pdf niet te zien was

 

dus je hebt nog geen opstelling en gebruikte foto's uit het internet

maar dat wordt smullen van de ontvangst na die juiste opstelling en uitrichting ;)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee beste casperb ! Op jou calculator in bericht 35 staat de 28,5-lnb op L -21,6. Je moet de lnb-houder dus niet 28,5 graden schuin zetten maar 21,6 graden. Dat is net iets meer dan de streep van 20 graden.

Klik even op de afbeelding.
 

post-60869-0-11002300-1454702966_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat die foto een situatie weergeeft tijdens de plaatsing, waarbij het nodige fine-tuning nog moet plaatsvinden.

4,8 en 7 staan schots en scheef, en de skew van de lnb's staan zo te zien allemaal op 0

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de oude mast waterpas gezet en de schotel erop gemonteerd.

 

De waterpas op beide beugels en hij stond keurig waterpas.

 

SKEW

 

Vervolgens de Skew gedraaid naar 90,85 en dat was geen probleem.

 

skew-02.jpg

Foto is onder een hoek gemaakt, dus niet 100% zichtbaar.

 

Elevatie

 

Ja dat was WEL een probleem, want nergens staat de gradenboog.

Heb ik iets gemist tijdens de bouw. Alles nagekeken, maar hield nergens iets over.

 

elevatie-01.jpg

Vanaf de rechterzijde niets te zien

 

elevatie-02.jpg

en vanaf de linkerzijde ook niets.

 

En nu?

aangepast door casperb71

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIJ GAAT SUPER !!!!

 

Omdat de elevatieaanduidiing er niet was, heb ik 19,2E geplaats op de rail en op de "camping manier" de schotel bewogen. Ja signaal en langzaam gaan vastzetten en bijstelllen. Correctie op de LNB-houder en LNB-Skew gaven prima signaal. SNR op 80% dat is niet slecht denik ik zo.

Hierna 23,5E en daarna 28,3E op dezelfde manier geplaatst. Signalen waren supersterk.

Omdat ik nog niet de nieuwe 16-1 EPR-Diseqc heb, volstaan met de oude 4-1.

Als 4e sat Thor op 0,8W uitgericht en signalen tot 90%.

 

Ondanks dat het lijf nu niet meer wil, ben ik heel erg tevreden voor de eerste grove resultaten.

 

Wordt vervolgt.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die foto een situatie weergeeft tijdens de plaatsing, waarbij het nodige fine-tuning nog moet plaatsvinden.

4,8 en 7 staan schots en scheef, en de skew van de lnb's staan zo te zien allemaal op 0

Komt dat schuin stellen van de lnb's voor 4.8 en 7º niet door het feit dat die van 7º niet op zijn juiste plaats gezet kan worden door de grote koppen of te brede houders ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skew

 

De Skew moet inderdaad naar 90,85 omdat ik een nieuwe set-up heb gedaan (28,5E-15,0W)

 

calculatie3.jpg

 

Elevatie

 

Verder begrijp ik niet dat men niet voor dat geld geen voorziening erop zet voor de elevatie of een kleine tool meegeeft.

 

Afstand LNB's

 

Vooralsnog heb ik dit niet want mijn set-up gaat van 7E naar 10E, dus dat mag geen probleem zijn.

 

Zoals ik de foto's zie, zal je van de beugel die op de rail zit ook een stuk in de breedte moeten afzagen.

Dat met die gelijmde klem is dit wel allweather-proof en sterk genoeg voor belasting van wind etc?

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de besteld Diseqc binnen gekregen.

Het eerste wat mij opviel is dat hij grijs was en niet rood.

Het merk is van Premium Line en er staat wel ingegraveerd EMP-Centauri.

Op Internet kon ik geen verschil vinden en alle stickers en beschrijving van de schakelaartjes zijn hetzelfde.

 

Is dit een "klone" of gewoon dezelfde?

 

diseqc.jpg

 

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...