Ga naar inhoud


VU+ Solo 2 kopen


Dpaki

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

 

Ik ben een hele tijd van het forum geweest. Maar nu weer terug om wat advies te vragen. 

 

Momenteel heb ik een TV met ingebouwde DVB-S tuner waarin ik TV kijk met mijn CI module en een Canal Digitaal kaartje.

Maar dit limiteert mij te veel, zapt veel te langzaam, en is een ellende om elke keer de kanalen in te stellen. En daarnaast wil ik weer eens wat nieuws. 

 

Mijn oog is gevallen op de VU+ Solo 2 omdat dit een linux receiver is, lekker snel is, mij opname mogelijkheden geeft met een ingebouwde hardeschijf, erg goede beeldkwaliteit heeft en omdat ik het idee heb om later intern met meerdere receivers op meerdere plekken TV te kijken zonder allemaal losse extra kaarten aan te schaffen. 

 

Mijn plan is eigenlijk om de Solo 2 met de VTi image uit te rusten en daarbij de MetrixHD skin te gebruiken. Verder de gebruikelijk software om kanaallijsten op de computer te editen of zelfs automatisch binnen te halen die gemaakt zijn door anderen (moet nog uit zoeken hoe dat exact in z'n werk gaat). 

 

Is het correct dat al het bovenstaande mogelijk is met de VU+ Solo 2? En belangrijke vraag: wat is een betrouwbare winkel in de omgeving van Rotterdam om een Solo 2 te kopen zonder met Chinees namaak zooi te komen te zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan allemaal maar voor amper 50 euro meer heb je de veel uitgebreider duo2.Heb er hier 1 als master en een tweede als slave via remote stream.Met die duo2 kan je later eventueel nog uitbreiden naar meer tuners.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik deel bellejt zijn mening. Ik heb ook een duo2, prima ding. Solo2 lijkt mij ook wel aardig, maar als het prijsverschil maar 50 euro is zou ik inderdaad ook gewoon weer voor een duo2 gaan. Duo2 heeft veel meer flash, en veel meer geheugen, en pluggable tuners, en een ingebouwde wifi kaart ten opzichte van een solo2. Voor het extra displaytje hoef je het niet te doen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss is dat dan een reden voor de duo2 : en omdat ik het idee heb om later intern met meerdere receivers op meerdere plekken TV te kijken zonder allemaal losse extra kaarten aan te schaffen.

Dan kan hij de duo2 als master met meerdere tuners gebruiken (4 in totaal) en de andere boxen via streaming gebruiken.Geen extra kaarten nodig en geen sat kabels naar andere ontvangers.Ook een grote HDD in de duo2 en je kan vanop alle boxen erop.Hij vervangt dan ook een eigenlijke NAS.

Voor die extra kost heb je standaard ook WIFI aan boord en transcoding.In de solo2 past ook enkel een duurdere HDD van 2.5 inch in.

Velen starten met een solo2 en kopen dan toch een DUO2 later.Goedkoper is als 2de box het kleine broertje te nemen.(VU+ zero)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

 

 

Ik ben een hele tijd van het forum geweest. Maar nu weer terug om wat advies te vragen. 

 

Momenteel heb ik een TV met ingebouwde DVB-S tuner waarin ik TV kijk met mijn CI module en een Canal Digitaal kaartje.

Maar dit limiteert mij te veel, zapt veel te langzaam, en is een ellende om elke keer de kanalen in te stellen. En daarnaast wil ik weer eens wat nieuws. 

 

Mijn oog is gevallen op de VU+ Solo 2 omdat dit een linux receiver is, lekker snel is, mij opname mogelijkheden geeft met een ingebouwde hardeschijf, erg goede beeldkwaliteit heeft en omdat ik het idee heb om later intern met meerdere receivers op meerdere plekken TV te kijken zonder allemaal losse extra kaarten aan te schaffen. 

 

Mijn plan is eigenlijk om de Solo 2 met de VTi image uit te rusten en daarbij de MetrixHD skin te gebruiken. Verder de gebruikelijk software om kanaallijsten op de computer te editen of zelfs automatisch binnen te halen die gemaakt zijn door anderen (moet nog uit zoeken hoe dat exact in z'n werk gaat). 

 

Is het correct dat al het bovenstaande mogelijk is met de VU+ Solo 2? En belangrijke vraag: wat is een betrouwbare winkel in de omgeving van Rotterdam om een Solo 2 te kopen zonder met Chinees namaak zooi te komen te zitten?

 

Op volgende link, alle modellen van Vu+: http://vuplus.com/sub/sub0104.php

 

"Nadeel" van Solo 2 is dat hij 2 vaste tuners heeft.

 

Het voordeel van de Duo 2 is dat jezelf kunt kiezen wat voor tuner(s) je er in wilt hebben.

Alleen satelliet of combi satelliet & kabel/terrestrisch, laatste = Digitenne.

Dan is er nog de mogelijkheid om te kiezen voor enkele of twin tuners, laatste kan je wel 4 tuners van maken.

Je kunt dit zelf achteraf veranderen, want het zijn insteek modules. Maar wel eerst de stekker  uit  de 230 volt halen.halen.

 

Verder is VTi ook top, andere zijn er ook, maar na wat prutsen de eerste tijd ben ik daarna bij VTi gebleven.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar ik kijk is de Duo2 70 euro duurder en heeft dan 1 tuner, de Solo2 heeft er 2. Er zullen best dingen beter zijn aan de Duo2 maar dat zie je niet terug in de dingen die Dpaki er mee wil.

Nou later op meerdere plekken recievers neer zetten, die moeten dan toch een netwerk aansluiting hebben om de card te sharen, in je duo2 kan je er dan een tuner bij steken of meteen beginnen met een twin tuner, en dan een zero nemen die je via het netwerk een tuner laat gebruiken, of een ander simpele ontvanger wat bellejt ook al zei. Scheelt je coax kabels leggen, plus als die tweede of derde tuner niet wordt gebruikt op een andere plek kan je hem  gebruiken om spul op te nemen terwijl je wat anders kijkt. Kan met die solo ook wel, maar dan heb je maar 2 tuners tot je beschikking, en ook nog eens alleen s2 tuners en geen dvb-c of t.

 

En een nog belangrijk voordeel, de duo2 kan transcoden in hardware, dus als je een tablet hebt die hd niet trekt kan je je duo2 dat terug laten renderen tot een formaat wat er nog goed uit ziet op een tablet zodat je toch hdtv kan blijven kijken op je tablet. Canal digitaal heeft de stap gezet om alle sd kanalen uit te gaan faseren, en dan is dit wellicht nog wel iets waar je rekening mee kan houden. De solo2 kan ook transcoden, maar zal dat door de cpu laten doen waardoor je box wat drukker zal zijn als je dit wilt gaan gebruiken. Ik heb geen ervaring met een solo2, ik weet dat het met een duo2 prima werkt in combinatie met vti.

 

Maar goed, het staat een ieder natuurlijk vrij om te kiezen wat hem zelf goed dunkt :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dpaki,

prima receiver met een modern nieuw image erop en de beste softcam ondersteuning voorlopig even harstikke prima

 

CDS en de smartcard gaat wisselen

nieuw cryptie, kaartloze CI+ modules

ondersteuning tot aan de deur van de webshop voor hun oude spullen

 

nu werkt het nog met oscam

 

momenteel is echter wel duidelijk CDS gaat ooit eens over op een pairing tussen Kaart en Receiver en/of CI+ module

ofschoon niemand dat zeker weet behalve CDS zelf qua moment

 

De CI+ kan in enkele onafhankelijke receivers worden gebruikt

zo ook in enkele VU+ modellen

 

maar de CI+ vreet CPU indien die CI+ functies ingeschakeld zijn

(lees de Duitse ervaringen daaromtrend)

dat kan de SOLO2

dat kan de DUO2 beter

 

maar het is voor CDS kaart in een CI+ onbekend of dat " blijft werken "

 

advies is dus lastig

als je echter toch al over een aanschaf prakkiseert de DUO2 is de de betere en kansrijkere aanschaf

 

zolang er niet per CI+ moet is de SOLO2 perfect kassie

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor alle tips en informatie. 

 

In andere woorden het is zeker het overwegen waard om de VU+ DUO2 te kopen. Nou moet ik zelf zeggen dat ik altijd wel neig naar het mooiste van het mooiste maar mezelf de laatste tijd afrem omdat ik vaak niet toe kom aan alle functies gebruiken. 

Maar goed de grotere hoeveelheid RAM is misschien toch wel handig als er ooit een CI+ module in moet komen te zitten. Dat is dan iets wat ik dan even in gedachten hou.

 

Wat betreft de VTi image met de MetrixHD skin. Die kan ik volgens mij op beiden boxen probleemloos draaien. Klopt dat?

 

Als belangrijkste vraag rest nog: wie kan mij een betrouwbare winkel in de regio Rotterdam adviseren? Wil namelijk niet met Chinese rotzooi komen te zitten en wil als er iets gebeurt met de box gewoon goede garantie hebben zonder gezeur. Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Private msg!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet ervan ik ben bij dat ik jou uit de brand heb kunnen helpen en een vrouw blij heb kunnen maken.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...