Ga naar inhoud


12187.50 op 23.5 doet het niet meer?


oliver

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij een gecorrodeerde kabel zal de 18 Volt spanning ook net niet 18 volt zijn en an weet je nog steeds niet of het de ontvanger of de kabel is.

 

Maar gezien je beschrijving zou ik eens 30 cm van de kabel knippen en de plug opnieuw monteren.

Wel eerst de stekker uit de ontvanger om kortsluiting te voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben inmiddels ook de V kwijt op beide kabels. Dus heb nu helemaal niets meer. Morgen ga ik even wat spannigen meten, een korte nieuwe kabel ff tijdelijk aan de schotel hangen en daar even wat experimenteren.

 

Wat gebeurd er bij kortsluiting met de LNB? Zou het kunnen zijn dat 1 kortsluiting de hele LNB offline haalt (beide kanalen)? Ik ga ook met de korte kabel nog eens de m7 box proberen.

 

Wel heel frustrerend en weet niet wat ik eraan kan doen. Tenzij misschien iets de kabel op gaat en de boel opblaast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meten is weten, gissen is missen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar savonds laat is gissen prettiger dan naar buiten gaan :)

 

Ik heb weer de duo lnb van CD er tussen, een nieuwe kabel en de M7. Resultaten als hiervoor. Ned2 en RTL4 doen het wel (V) Ned 1 en Ned 3 (H) niet. Bij een scan op de astra 3 vind ik zo'n 708 tv kanalen. Nou weet ik niet hoe de 'kwaliteit' balk van de m7 werkt tijdens het scannen, maar ik zag tijdens de scan verschillende horizontale en verticalen langs komen.

 

Ook waren bij de uiteindes van de kabels aan de LNB kant geen sporen van vocht of oxidatie te zien. Dus ik verwacht ook hier niets. Een multi-meter mete ook 'oneindige' weerstand tussen de core en de shields, dus geen kortsluiting.

 

Ik zal straks nog een kabel ontbloten om zo de 18V en 13V te kunnen meten.

 

Vreemd is wel, dat als ik naar de signaalsterkte kijk op Ned1/3 dat hij krijgt wel 'iets' binnen, maar 20-30% op kwaliteit/signaal. Veels te weinig dus.

 

Mijn gis werk zegt voorlopig nog dat mijn ontvanger LNB's aan het opblazen is. Dat is de enige verklaring waarom de Inverto black het ongeveer een dag gedaan heeft om de H kwijt te raken en een dag later om de V ook kwijt te zijn (heel zwak, niet 0). Als het teweinig spanning was geweest, dan had ie het op de M7 namelijk hoe dan ook gedaan.

 

P.s. de titel is niet meer echt van toepassing denk ik ... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels gaan meten, en ik weet dat het nu ontzettend koud buiten is.

 

Verder, doet de M7 box iets meer spanning uitsturen dan wat de spec zegt, 14V en 19V waar mijn eigen box 13.5 en 18.5 doet. De kabel lengte zal hier vast iets meespelen (laat het 3-5 meter verschil zijn). Iig is dit allemaal up to spec.

 

Ik heb doordat ik de duo LNB weer heb ook de 19.2 in het zicht en daar zijn uiteraard de zelfde problemen mee, alleen het frappante is, dat ik sky international news (12603H) wel met goeie sterkte binnen krijg. Pak ik dan TV-Oost weer, op 11914 op de 23.5 heb ik 32% snr en 32% signal strength.

 

Ik laat nu in ieder geval de EPG grab en idle scan op beide sats lopen en kijk over een paar uur nog een keer. Al snap ik er nog steeds helemaal niets van de symptomen zijn zo niet te volgen ... nu ik dit schrijf herinner ik me nog een ding, was er niet iets als lage frequenties en hoge frequenties? Even snel googlen ligt de scheiding bij 11700, tv oost en sky zitten beide op de hoge band. Het enige wat natuurlijk kan is dat alles opgeblazen is met een paar kleine uitzonderingen, maar dat vind ik dan ook zo bizar onwaarschijnlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, omdat op de 19.2 nog iets meer het deed dan op de 23.5 heb ik de duo-LNB gewoon op zn kop gemonteerd op de 19.2 nek. Alles zal het vast niet doen, maar voorlopig ben ik hiermee geholpen. De vraag blijft dan nog, waarom is er van alles kapot gegaan? Is dit normaal? De canaldigitaal duo LNB kost nieuw toch 50+ euro, daar mag je toch een paar jaar gebruik van verwachten? En als het echt 'dumb luck' is geweest dat ie kapot is gegaan, waarom is mn inverto ultra black ook kapot (en die helemaal)? Kan dat echt gewoon door dat ie 2 jaar ongebruikt in de schuur droog heeft gelegen en dan 'ineens' gebruikt wordt het gewoon heeft begeven? Kan het gewoon toeval zijn dat ze alle twee min of meer tegelijk kapot zijn gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...