Ga naar inhoud


Nieuw Updates beschikbaar


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Apple IOS 12.4.5 update voor de oudere iPhone's

 

Deze update heeft het rugnummer 12.4.5 en richt zich op beveiligingsupdates.

iOS 12.4.5 downloaden

iOS 12.4.5 is er voor iPhones en iPads die nog wel geschikt waren voor iOS 12, maar niet meer voor iOS 13. Het gaat om de volgende toestellen:

  • iPhone 6 (Plus)
  • iPhone 5s
  • iPod touch (6e generatie)
  • iPad mini 2
  • iPad mini 3
  • iPad Air (eerste generatie)
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, mereltje zei:

Is vorige week gelijktijdig met de andere updates uitgebracht😉

Stond hier vorige week nog niet dus dus er nu maar neergezet, kwam uit op 28 januari 2020 21:01 uur, dus ik was ietsje eerder op de hoogte dan gisteren.

Maar bedankt voor de uitmuntende herinnering er aan, ik zal er aan denken om de volgende keer een dag na aankondiging niets meer te plaatsen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Op 9-10-2019 om 09:55, Jürgen zei:

Ik zou even wachten om naar Catalina te upgraden, althans ik ben na de installatie van Catalina weer teruggegaan naar Mojave.

 

Eerstens ondersteund Catalina geen 32-bits programma en dat zijn er nog meer dan je vaak zelf in de gaten hebt, zoals b.v. Logitech Harmony software, printer drivers en ander externe apparaten.

 

Daarnaast had ik na de upgrade geen beeld op mijn externe LG 4K Monitor, moest toen via het beeldscherm van mijn Samsung TV weer teruggaan naar Mojave.

Ik zou persoonlijk toch nog even wachten met upgraden...

 

Nou @Jürgen , ik heb even gewacht. Maar afgelopen week heb ik dan toch maar eens de stap gewaagd. 

Tot nu toe geen problemen tegengekomen. 

De updates (Office 2011 -> Office 2019, Mojave --> Catalina en de beveiligingssoftware) nam alles bij elkaar drie (!) uur in beslag. Maar goed, ik ben nu helemaal up-to-date.    

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed plan, ook ik ben circa 3 maanden geleden naar Catalina overgestapt en ondervind nu geen problemen meer.

Dit was overigens niet helemaal vrijwillig maar n.a.v. de aankoop van een vervangende MacBook Pro 2017 want daar stond al Catalina voorgeïnstalleerd.

 

Voor de 32-bits programma’s en ander geneuzel welk niet meer onder Catalina draait gebruik ik nu Windows 10 op mijn MacBook onder Parallels Desktop.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de upgrade ook gedaan en de problemen blijven hier, heb nu zelf een ander probleem dat soms safari gewoon bevriest en die niet meer reageert voor enkele seconden tot minuten en opeens werkt die dan weer.

echt bizar, die safari blijft problemen geven bij mij, het probleem met de favorieten in safari blijven ook, duurt dus even voor ik iets kan ingeven in de balk als url.

vreemde is dat ik dat op de iPhone ook soms heb dat safari bevriest.

zou dit een iCloud gerelateerd probleem zijn omdat alle apparaten via iCloud met elkaar in verbinding zijn voor bv de favorieten en foto's in de cloud enz.

 

zou een volledige herinstalleren van Catalina de oplossing zijn, maar dan met alles wissen op de schijf zonder backup zodat die als nieuwe versie start????

de oorspronkelijke versie dat op de MacBook Air stond was nog het beste zonder al die update's waardoor die problemen kreeg.(dacht dat het sierra was)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klachten over het niet (meer) goed functioneren van Safari ben ik al meer tegengekomen.

Het schijnt iets te maken te hebben met een door specifiek t.b.vl Safari uitgebrachte beveilingsmaatregelen maar dat werd ook al in Mojave gemeld.

Heb jij deze problemen ook als je b.v. een andere browser gebruikt zoals b.v. Chrome?

 

Het upgraden naar Catalina schijnt nu toch wel in de regel bijna probleemloos uitgevoerd te kunnen worden.


Persoonlijk zou ik nu willen adviseren om de MacBook, althans ik veronderstel dat je het hierover hebt, opnieuw te installeren maar dan geen backup terug te zetten.

Dus installeren met Siërra of Mojave, al naar gelang welke software er standaard was geïnstalleerd en met de minst mogelijke opties.

Hierna de back-upschijf aansluiten en via Migratieassistent jouw persoonlijke data terugzetten.

Hierdoor heb je een schone installatie en er wordt alleen eigen data (programma’s) teruggezet die binnen het gebruik van Catalina passen.

Ik veronderstel althans dat jij b.v. over een Time Machine Backup beschikt.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

eigen data (programma’s) teruggezet die binnen het gebruik van Catalina passen.

dat is nu juist het vervelende, je hebt ook app's (programma's) door derden gemaakt en die werken na een installatie/update van Catelientje niet meer

en weet je waarom, "derden" moeten vet betalen aan apple om eventuele OS wijzigingen en sources te mogen gebruiken voor hun eigen ontwikkelde app

anders vlieg je uit de store als je niet betaald en krijgt geen support meer independent dev

 

Dat is de klacht van heel veel onafhankelijke "developpers voor apple"

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal want ik heb daar ook last van gehad.

Het gaat hier hoofdzakelijk om de 32-bits programma’s die door Apple in de ban zijn gedaan, de meeste 64-bits programma’s van derden werken wel goed met Catalina....

Op zich heb ik er geen moeite mee want 32-bits is niet meer van deze tijd.
 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan alleen aar concluderen dat je dan een virtualbox image moet maken van je oude situatie voor je bij Apple aan een update/upgrade gaat denken

dan behoudt je middels muisklik een virtual machine waar je oude software op blijft werken

 

zo heeft mijn ex-collega het ook moeten doen voor zijn oude archicad versie of Adobe Suite die op dat nieuw spul van Apple niet meer wilde werken

(gelukkig had hij niet alle machines al geupgrade)

 

kost duizende euro's die nieuwere programma's

Virtualbox kost niets

uh of was het VMware (weet niet meer)

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier heb je weer helemaal gelijk in...😉

 

Na update Catalina werkte o.a. mijn oude Canon Lide 220 scanner niet meer en ook mijn Samsung Laser printer had problemen met de WiFi installatie.

M.n. Canon gaf desgevraagd te kennen dat zij de software van deze oude apparaten niet meer zullen updaten.
Dit is overigens ook binnen Windows geen onbekend fenomeen dat na updates apparatuur niet meer wordt ondersteund.

 

Ja, wat is dan de keuze, nieuwe apparatuur of virtual gaan.

Zo heb ik dus besloten om Parallels Desktop te gebruiken en daarop Windows 10 te gebruiken want die ondersteund nog steeds 32-bits, alleen de vraag hoe lang nog.

Dit functioneert in elk geval stukken beter dan de bij Apple ingebouwde BootCamp.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jürgen zei:

dan de bij Apple ingebouwde BootCamp.

helemaal waar, want daar moet je inderdaad met tijdverlies booten

 

en ook helemaal waar dat windows ook niet alles meer ondersteund van voor 6 a 8 jaar aan driver-gevoelige hardware

of moet ik schrijven driver-afhankelijke hardware

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zou nog vrede mee hebben als het probleem met BootCamp alleen het boot-tijd verlies zou zijn maar ook na diverse installaties op verschillende apparaten ondervond ik toch wel regelmatig volstrekt rare problemen en met het gevolg dat BootCamp daarna niet meer goed te verwijderen was.

Ook het installeren van BootCamp levert bij menigeen problemen op, m.n. de melding dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is terwijl dit niet het geval is.

 

Maar goed, volgens mij geraken wijn enigszins OT...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...