Ga naar inhoud


Katreihn UFS 922: Geen geluid NPO2 HD


MartyNH

Aanbevolen berichten

Beste Paul,

 

Dat er wel geluid is op NPO2 HD met gedecodeerde PCM wist ik, alleen heb je met PCM geen dolby geluid.

Het vreemde is dat op s/pdif alle zenders prima dolby geven, alleen NPO2 HD niet. Op NPO2 (geen HD) is er wel geluid.

 

Al met al zie ik nog steeds niet echt een oplossing voor dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry Brom38, ik kende het verschil niet, maar nu snap ik het.

 

Ik was al blij dat ik überhaupt geluid had :) .

Overigens was de instelling vandaag weer terug op spdif en het geluid weer weg...

 

En ik ben het me je eens dat het erg vreemd is dat alleen deze zender daar last van heeft.

Ik zoek verder.

groet

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh dat niemand er iets over weet, jammer. wanneer binnenkort NPO2 SD verdwijnt heb ik geen geluid meer op NPO2 HD dus.

Hoe kan het dat ik op mijn pioneer sc 2022k steeds een wisseling zie tussen stereo en dolby en dat heel snel. daar moet ergens het probleem zitten. Het signaal van NPO2 HD wordt niet goed gecodeerd naar de pioneer gestuurd door de Kahtrein sat reciever.

 

Dat gedecodeerde PCM signaal is alleen stereo, klopt dat?? of zit daar ook ergens een fout.

Wie helpt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord wat ik kreeg van Kathrein.:

 

da dieses Problem nur bei einem einzigen Sender auftritt, ist davon auszugehen, dass hier der Fehler beim Sender liegt.

Im Modus SPDIF wird der Ton immer 1zu1 ausgegeben, wie er im Sender enthalten ist. Hier ist in der Tonspur wohl etwas
enthalten, das der Heimkino Receiver nicht versteht.

Wird der Ton auf PCM umgestellt, errechnet der Receiver einen Stereo Ton und gibt diesen aus.

Wir können bei diesem senderspezifischen Problem leider nicht genauer untersuchen. Sie können sich gerne an den
Senderbetreiber wenden, um dort dieses Problem zu schildern.

 

oftewel zij zeggen het probleem moet bij Canal digitaal of NPO2 liggen, maar ja dat lijkt mij nu weer sterk.

heb voor alle zekerheid ook canal digitaal gevraagd of zij er iets van weten.

 

Hou me nog steeds aanbevolen voor oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord wat ik kreeg van Kathrein.:

 

da dieses Problem nur bei einem einzigen Sender auftritt, ist davon auszugehen, dass hier der Fehler beim Sender liegt.

 

Im Modus SPDIF wird der Ton immer 1zu1 ausgegeben, wie er im Sender enthalten ist. Hier ist in der Tonspur wohl etwas

enthalten, das der Heimkino Receiver nicht versteht.

 

Wird der Ton auf PCM umgestellt, errechnet der Receiver einen Stereo Ton und gibt diesen aus.

 

Wir können bei diesem senderspezifischen Problem leider nicht genauer untersuchen. Sie können sich gerne an den

Senderbetreiber wenden, um dort dieses Problem zu schildern.

 

oftewel zij zeggen het probleem moet bij Canal digitaal of NPO2 liggen, maar ja dat lijkt mij nu weer sterk.

heb voor alle zekerheid ook canal digitaal gevraagd of zij er iets van weten.

 

Hou me nog steeds aanbevolen voor oplossingen.

 

Top dat je een bericht aan Kathrein hebt gestuurd Brom38, bedankt!

 

Canal digitaal zal waarschijnlijk zeggen dat je een door hen ondersteunde ontvanger moet gebruiken en dat ze geen support geven op andere ontvangers. Terwijl dit wellicht in de stream zit of bij NPO2 ligt. Ik ben in ieder geval "blij", of beter het stelt mij gerust dat meer mensen hetzelfde probleem ondervinden. De tijd begint te dringen, in mei stopt CD al met de SD doorgifte van NPO3 (en RTL5). Voor die tijd moet er toch een oplossing te vinden zijn (hopelijk met de medewerking van CD).

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja vervelend maar ik denk dat het toch aan de kathrein reciever ligt, ik heb vandaag mijn oude topfield TF6000HD aangesloten en daar had ik het probleem niet, ook op NPO2 HD had ik gewoon geluid.

Ik kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat het aan de Kathrein ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de handshake met je audio weergever/versterker/beeldscherm.

DRM

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Hallo allemaal,

 

de melding op NPO 2 SD dat de SD zenders binnenkort stoppen begon mij een beetje te irriteren. Daarom besloot ik de zenders eens opnieuw in te laden. Tot mijn grote vreugde -en verbazing- werkt het geluid op NPO2 HD inmiddels. Goed nieuws dus.

 

Tot op de dag van vandaag is het voor mij nog een raadsel waarom het geluid bij NPO2 HD eerst niet werkte, ik gebruik(te) geen enkel digitaal signaal, alleen een analoge beeldbuis tv met scart-aansluiting.

 

Werkt NPO2 HD nu ook bij alle andere bijdragers in dit topic (via 11739 V 29900)?

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...