Ga naar inhoud


CanalDigitaal trekt samen met kabelaars op tegen illegaal kijken


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zit in de genen van sommigen om te klagen, soms denk ik, jong toch leef jij graag? Vroeger op de werkvloer hadden we er enkelen tussen lopen, er was altijd iets niet goed, op den duur was er niemand die nog luisterde. ik geniet met volle teugen van mijn satelliet aanbod en ben er fier op. Het blijft een hobby en zoals in elke hobby komen er veranderingen of je moet je aanpassen met nieuw materiaal, zo is dat nu eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat voor werkvloer? {de uitdrukking ken ik van echte fabrieksarbeiders en ook van hun kinderen die nog nooit gewerkt hebben}

hoezo hobby? {om TV te kunnen kijken moet ik ZOVEEL tijd investeren, ben ik gek dan}

wat alweer nieuwe hardware? {de ene nog slechter dan de andere, okee Horizonbox lijkt erop = eigen receiver keuze}

 

zijn ze besodemietert bij Canal DIGITAAL en Ziggo?

 

geef mij maar IPTV van de Provider puur, zonder tussenkomst van Canal DIGITAAL

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, ja weet ik ook. Maar nu even weer on topic, zolang er een satelliet hobby is, zullen er misbruiken tussen zitten. Ik trek mij daar persoonlijk niet veel van aan, maar ik begrijp dat anderen zich eraan storen . Geef alles bijna gratis en dan nog zullen er freaks zijn die de achterpoortjes zullen aflopen en ergens een gaatje vinden, al was het maar voor de kick. Zeg nu zelf die gasten zijn geen dommeriken hoor, zie het een beetje als hackers. Dat operatoren dit niet leuk vinden is dan ook hun volste recht, hier en daar gaan ze een garnaal vangen, maar de zee zit er nog vol van hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he hallo,

ik ben net een of twee hartinfarcten achter jullie...

 

on topic,

je hebt gelijk wat het eeuwig misbruik en de onverbeterlijke natuur van de OERmens Sapiens Hollanda, betreft.

die ging na zijn succesvolle jacht op een Damhert ook echt niet naar een of andere kassa om dat per kilo af te rekenen, die kwam, die zag en die overwon.

:grin:

 

Sjaak(k), mijn Opa was die in de Familie die na de Crisis in de 30tiger jaren op een werkvloer stond en er ook fier over vertelde.

ik bedoelde enkel te overwegen, dat een werkvloer gerelateerde samenhangende collegialiteit niet elders NIET aanwezig is.

 

Toen die OERmens Sapiens Hollanda, zich ietwat verder ontwikkelde in de Gouden eeuw en zo, verkocht die zijn Grootmoeder aan de best betalende bieder.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "hobby" die een paar postings eerder aangehaald werd heeft denk ik alles te maken met het zoeken van achterpoortjes etc.

Je hebt grofweg 2 soorten satelliet kijkers... Mensen die langs die weg TV kijken (en eventueel radio luisteren) en Mensen die het als hobby bekijken, en dan gaan experimenteren. Zo een beetje net als vroeger toen je met een goede kortegolfradio aan het DX'en sloeg, en heb ook nog een telex-programma gehad en zelfs een speciale hardware waarmee je telexberichten kon uitlezen van de kortegolf... maar goed dit allemaal om te zeggen dat het een hobby is waarin je steeds verder gaat. Je probeert barrieres te omzeilen om toch ook dat ene pakket te ontvangen... niet dat je er daarom de hele avond naar wil kijken, maar het gaat om het "afvinken" van een pakket wat je gezien hebt.

Die groep gaat nooit officieel betalen, want dan is de lol eraf, en is het geen hobby meer.

 

En omdat de wereld nooit zwart/wit is heb je ook tussenvormen....  Voor mij is satelliet tv al lang geen "hobby" meer... dat was in de jaren 80 en begin 90... maar daarna werd sat tv mijn hoofdmanier om gewoon TV te kunnen zien. Maar het is uiteraard altijd erg leuk om eens te proberen of je een ander pakket erbij kan krijgen....  Precies hetzelfde als je vroeger met de MW radio deed... al was dat uiteraard niet illegaal omdat het niet gecodeerd was... maar eens een avondje luisteren naar iets wat knetterend te horen was van ergens ver weg, is gewoon leuk...  Nu knettert het niet, maar ja, het is en blijft leuk om eens iets extra's te kunnen zien.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beetje offtopic maar bon, @Sverige, zo  heb ik ook inderdaad satelliet leren kennen, eerst via mijn pc met een pci kaartje hierna met een satelliet receiver met firmware aanpassing, hierna met een ci-module duloabs,  om tot slot over te stappen op een dream media receiver. een motortje  / een multiswitch, mijn beroep van gemaakt voor een tijdje,  nu terug in de it sector maar het blijft me boeien om dit steeds verder te doorgronden ! Het hele satgebeuren met alle mogelijke veranderingen  is echt wel boeiend & fun. Je kan het de providers niet kwalijk nemen dat ze hun medium willen beschermen. het blijft leuk om de ommewegen te onderzoeken :) en zo zijn er velen hier die dit graag uitpluizen.

de jacht is meestal leuker dan de kill

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje offtopic maar bon, @Sverige, zo  heb ik ook inderdaad satelliet leren kennen, eerst via mijn pc met een pci kaartje hierna met een satelliet receiver met firmware aanpassing, hierna met een ci-module duloabs,  om tot slot over te stappen op een dream media receiver. een motortje  / een multiswitch, mijn beroep van gemaakt voor een tijdje,  nu terug in de it sector maar het blijft me boeien om dit steeds verder te doorgronden ! Het hele satgebeuren met alle mogelijke veranderingen  is echt wel boeiend & fun. Je kan het de providers niet kwalijk nemen dat ze hun medium willen beschermen. het blijft leuk om de ommewegen te onderzoeken :) en zo zijn er velen hier die dit graag uitpluizen.

de jacht is meestal leuker dan de kill

dat zal altijd zo blijven wat de een met de hand maakt kan de ander met de hand naamaken

hij of zij moet er allen achter zien te komen hoe ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rumoer en geruchten "op de werkvloer" onder nieuwe collega's en associaties tussen vodafone en ziggo geven te denken

 

daar gee ruchtelt het:

dat Ziggo zich al jaren niet aan de privacy wetgeving houdt en gehouden heeft

en dat is nu naar voren gekomen daar die nieuwe partij daar inzicht in heeft.

 

wat heet samen optrekken, samen privacy wetgeving negeren wordt wellicht bedoeld.

en dat geld voor DVB-S2 en DVB-C

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Het bevreemdt me dat een bedrijf als in bijlage, toch niet de eerste de beste, zo uitgebreid adverteert met zijn KODI-boxjes. Het Amerikaanse moederbedrijf zal toch wel bang zijn voor sue-en als ze iets illegaals doen.....

 

https://***geen-reclame***.de/s/ref=nb_sb_noss_2?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=kodi

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bevreemdt me dat een bedrijf als in bijlage, toch niet de eerste de beste, zo uitgebreid adverteert met zijn KODI-boxjes. Het Amerikaanse moederbedrijf zal toch wel bang zijn voor sue-en als ze iets illegaals doen.....

 

https://***geen-reclame***.de/s/ref=nb_sb_noss_2?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=kodi

het draait zoals altijd om de centen ;)

  • Like 1

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...