Ga naar inhoud


Betamax - aanpassing in tarieven (Belgie vaste lijn is niet meer gratis)


Aanbevolen berichten

Misschien ook door andere al waargenomen... Maar belgische nummers zijn niet meer gratis (5c/Min).... Is dit het begin van nog meer aanpassingen ?

 

Zeer tevreden over welke Betamax Voip service dan ook, maar om nu opeens te gaan betalen terwijl er zoveel gratis alternatieven zijn (skype, facetime, whatsapp, viper etc etc)

 

Heeft iemand ergens iets gelezen wat de strategie hierachter is ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Betamax moet gewoon betalen voor transport dus gratis houdt de kachel niet aan.. Zo simple is het... Zelf al jaaaaaaren via Voipbuster en dat werkt uitstekend. Kost 10 Euro voor 120 Freedays en dan opgebruiken. Dus in mijn geval bijna een jaar bellen voor dat ene 10-tje. Voor mij prima acceptable en ik kan gratis bellen naar moeders in New-Zealand..

 

Alternatieven geprobeerd? WhatsApp bellen  (een ramp! stotteren en uitval), Viber (zelfde narigheid)... Skype (moet je ook voor betalen! tenzij je van Skype naar Skype belt)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte laatst, toen ik eens een belgisch nummer moest bellen, vaste lijn, dat het ook veel duurder geworden was bij DUS.net. Daar betaal je nu 9.28 ct per minuut...   Een mobiel nummer bellen is dan goedkoper, want dat kost nog steeds 2.30 of 2.18 ct per minuut, afhankelijk van de provider die je belt.

Bij DUS krijg je altijd een melding over de prijs per minuut voor het gesprek, en dat vind ik altijd erg handig.

Nu bel ik vrijwel nooit naar Belgische nummer, dus zo erg is het niet...   maar misschien zijn er wel voordeligere alternatieven te vinden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Freecall is ook zoiets als Justvoip...  maar het ging in dit draadje over bellen naar belgische vaste nummers, en ook daar moet je bij Freecall 5 ct per minuut voor betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 ct/minuut.

 

Gaat dit nog ergens over? :confused:

 

Onlangs nog mijn broer in België gebeld, mobiel uiteraard. Ik was 22 cent kwijt, er over nadenken kost meer geld!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging over Betamax providers en daar hoort Freecall ook bij.

Vreemd: de free calls gelden voor Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland, maar *niet* voor België. Kan me voorstellen dat dat een teleurstelling is. Buiten de free days is bellen in Nederland 0,02 cent en in België 0.05. Er moet dan toch iets met de kosten specifiek in België zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit overzicht wordt sinds kort weer bijgewerkt :

https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

en idd zie ik nu tot mijn verbazing dat alle submerken op 5ct. staan

wat zal daar nu weer achter steken ?

onenigheid met de Belgische telco's ?

niet dat ik vaak naar België bel, maar dit zou het begin van een trend kunnen zijn ?

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij DUS is het tarief ook van 2.3 ct naar nu 9.28 ct per minuut voor vaste lijnen gegaan. En dat heeft totaal niets met Betamax/dellmont te maken...

Ik vermoed dat er inderdaad iets veranderd is... de bonzen daar zullen grotere bonussen willen hebben, en daardoor gaan de tarieven de hoogte in.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betamax moet gewoon betalen voor transport dus gratis houdt de kachel niet aan.. Zo simple is het... Zelf al jaaaaaaren via Voipbuster en dat werkt uitstekend. Kost 10 Euro voor 120 Freedays en dan opgebruiken. Dus in mijn geval bijna een jaar bellen voor dat ene 10-tje. Voor mij prima acceptable en ik kan gratis bellen naar moeders in New-Zealand..

 

Alternatieven geprobeerd? WhatsApp bellen  (een ramp! stotteren en uitval), Viber (zelfde narigheid)... Skype (moet je ook voor betalen! tenzij je van Skype naar Skype belt)..

Ik bel op verplaatsing via 3G enorm veel via whatsapp in België. Ik heb daar zo goed of nooit een probleem mee. En of dit met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar een mobiele provider heeft landen geschrapt uit de eurozone. 't ja, hebben jullie pech, dat jullie ons grote schuldenberg moet mee helpen betalen?  :(  :cry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er is een prachtig ovrzicht van alle betamax klonen, ieder hun eigen tarief. Ben net overgeschakeld naar zusje stuntcalls daar betaal ik voor de meeste vaste en mobiele nummers 0,005 internationaal .. ja een halve cent er minuut. Dit kan deels niet tegen de freedays op. ( je moet toch ergens je tegoed aan opmaken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed zoekt en/of vergelijkt vindt je een VoIP (BetaMax) provider die 0.015 per minuut naar België berekend. Werk al een maandje hiermee naar tevredenheid. Ik werk in België waarbij dit de goedkoopste oplossing op dit moment is.

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het volgende ter info.. Snap niet precies wat hier staat, maar mss kan iemand dit uitleggen

 

The increase is clearly caused by the wish of Belgian operators (Proximus being the first) to solve imbalance problems with extra EAA countries (where termination may be relatively expensive).

 

Belgian operators are now free to set their prices for terminating extra EEA calls. It’s why you don’t find the prices in the addendum to the reference offer (the price is not subject to our approval). As far as Proximus is concerned, it is a rate per minute that vary according to certain groups of countries (Africa, Asia…).

 

Probably the detailed tariffs are published on the wholesale website of Proximus

 

Bron: bipt.be

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...