Ga naar inhoud


Stabiliteit probleem


bossjock
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Het lijkt erg problematisch te worden om mijn VU+Duo2 nog fatsoenlijk te laten functioneren. Ook ik heb een probleem mbt de stabiliteit. Heb het apparaat opnieuw geflashed, alle sats/lnb's weer aangemeld en toch blijven er problemen.

Wat is er aan de hand? Welaan ik kijk tv en zet het apparaat op een gegeven moment uit. De klok brandt helder en functioneert. Als ik een dag later kijk naar het apparaat is de klok stil blijven staan op een uur ná uitschakelen. Ik kan alleen nog opstarten door de knop aan de achterkant te bedienen. Uit/Aan. Dan start hij weer opnieuw op met het zomerse schern (PLI dus) en komt er een zender in beeld. Linksbovenin draaien de bolletjes. Ik kan niet van zender wisselen, noch een andere handeling uitvoeren. De bolletjes blijven draaien. Ik zet het apparaat dus weer uit met de knop aan de achterzijde. Na een minuut schakel ik weer in. Verhip het werkt weer, totdat ......(zie het begin van dit verhaal).

 

Iemand een advies?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Zou beginnen met de voeding.. De meeste problemen qua instabiliteit komen door incorrecte voedingsspanningen. Zijn voorganger de VU Duo staat er zelfs notoir om bekend...... Controleer of je 'bolle' elco's ziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woo, dat klinkt heftig. Nu ben ik helaas niet al te technisch. Hoe kan ik zien dat er sprake is van bolle elco's cq voedingsprobleem? En ..... misschien nog belangrijker hoe los ik eventueel dat probleem op?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou beginnen met de voeding.. De meeste problemen qua instabiliteit komen door incorrecte voedingsspanningen. Zijn voorganger de VU Duo staat er zelfs notoir om bekend...... Controleer of je 'bolle' elco's ziet..

Is het model niet juli 2013 op de markt gekomen?

Dan is het inderdaad heftig. Hier zou in dat geval nog fabrieksgarantie moeten gelden.

 

Het zou me verbazen (en verontrusten) als dit soort problemen zich bij een Vuplus Duo2 binnen 3 jaar na introductie al voordoet.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommigen geven 2 jaar en anderen 3 jaar garantie op de duo2.Dus eerst op faktuur kijken en mss is hij nog onder garantie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommigen geven 2 jaar en anderen 3 jaar garantie op de duo2.Dus eerst op faktuur kijken en mss is hij nog onder garantie.

Nee, volgens mij moet je voor 3 jaar garantie je receiver speciaal aanmelden via een internetsite. 

Maar dan nog. Een Duo2 mag na 2 jaar geen problemen geven bij normaal gebruik.

Dus sowieso terug naar de leverancier met claim op garantie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja als het aan Eduard07 en Mimisiku ligt moet je gelijk solderen...

allemaal onzin mbt de duo2

stabiliteit heeft met je image en je plugins van doen,

 

wat heb je allemaal geinstalleerd onder Openpli en vooral wat voor plugin wil informatie ophalen (want dat betekend de spinner) van disk of internet

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me verbazen (en verontrusten) als dit soort problemen zich bij een Vuplus Duo2 binnen 3 jaar na introductie al voordoet.  

 

 

ja als het aan Eduard07 en Mimisiku ligt moet je gelijk solderen...

 

:confused:

Effe goed lezen, Tonski!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan had ik het anders geschreven als het iemand moet gerust stellen beste,

bossjock wil immers naar oplossingen toe en dat is puur image en software/plugins kundig installeren

 

ps

overigens een echt hardware thema dat instabiliteit levert is lekwater en lekstroom door foutief gesneden F-connectoren aan de Coax

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn verkoper geeft zelf 3 jaar garantie en dan ook nog de beste prijs.Heeft echter maar 1 winkel in Belgie en daar reed ik graag voor naar B.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat de spinner wil ophalen. Het blijft alleen maar draaien, terwijl het beeld stilstaat of doorspeelt maar er geen andere zender geselecteerd kan worden. Ik heb overigens openpli de versie 4.0 van 20 mei jl.

Naar mijn weten heb ik geen bijzondere plugins geïnstalleerd anders dan picons voor sat 19,2 en 13,0.

Heb zojuist via de ontvanger nog een software update uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Ga nu de antenne-aansluiting (F-connector) checken op sluiting oid.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...