Ga naar inhoud


Stabiliteit probleem


bossjock
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

nee, F-connector aansluiting is in orde. Heb vervolgens de Ziggo-kabel uit de ontvanger getrokken. Geen resultaat. Loopt weer vast. Opvallend: de spinner verschijnt in beeld, maar loopt ook vast.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geflashed en Astra 19, 2 en Kabel ingelezen.

Het probleem lijkt opgelost. Geen enkele vastloper. Morgen verder, dus.....

 

............wordt vervolgd

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu al ongerust te worden, heeft de Duo 2, pas nieuw,  ook het probleem van foute elco's en/of slechte voeding?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu al ongerust te worden, heeft de Duo 2, pas nieuw,  ook het probleem van foute elco's en/of slechte voeding?.

Ik zei nog: koop er gelijk twee... :eek:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle (8) sats aangemeld en alles werkt. Het lijkt dus geen hardware probleem te zijn geweest. Waarschijnlijker is dat de Openpli software versie van 20 mei niet in orde is geweest.

Er is echter ook nog de mogelijkheid van een netwerkprobleem natuurlijk. Heb sinds kort een router (TP-Link,m 450 Mbps, Wireless N) aan mijn modem gekoppeld met als doel signaalproblemen op te lossen. Dat is gelukt, maar kan misschien ook nog een oorzaak zijn. Hoe dan ook, de volgende stap: ik ga de VU in het netwerk aanmelden. Via Dreambox edit kan ik dan m'n favoriete zenderlijsten weer plaatsen in de VU.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei nog: koop er gelijk twee... :eek:

Een grap moet kunnen, maar als je net als ik voor alles moet sparen, dan lach je wel anders.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb 2 duo2's en met eentje miserabele problemen gehad.Heeft toen 4 maand in herstelling geweest omdat het mobo moest vervangen worden en bij terugkomst na 2 maanden werkte het lan gedeelte niet van het nieuwe mobo.De andere werkt nog steeds perfekt.Ga wel hout vasthouden.Heb ter compensatie wel een dual DVB-S2 ontvangermodule gekregen ipv de single.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grap moet kunnen, maar als je net als ik voor alles moet sparen, dan lach je wel anders.

Ik weet dat je dit toen aangaf, vandaar ook die smiley.

Tegelijkertijd: als je op jouw stek zo moeilijk aan een zo innig gewenste sat ontvanger kan komen, was een internationale bestelling die 2 x zo'n grote verpakking had opgeleverd, wellicht wel een garantie voor de wat verdere toekomst. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgezien van die klote design afstandbediening, maar dat is ook alles

Zelfs die zijn er wel minder bij andere merken! Relativeer en be content.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd het vervolg:

 

Ik heb de VU nu weer aangemeld in het netwerk en het probleem is terug. Positief is dat het minder erg/frequent is, maar het probleem blijft. Plotsklaps "freezed" het beeld en gaat het geluid door of.....beeld en geluid gaan door, maar je ziet de spinner linksboven draaien en er is niet meer van zender te wisselen. De aan/uit knop is het enige wat nog werkt.

 

Het lijkt dus of er ergens een pulse is die de ontvanger doet vastlopen, maar ik heb geen idee waar die vandaan komt.

 

Is het misschien een oplossing om de verbinding in het netwerk stop te zetten? Hoe doe je dat het meest deskundig zonder weer andere problemen te veroorzaken?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

netwerk kabel uit trekken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...