Ga naar inhoud


Stabiliteit probleem


bossjock
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zwart wit.Stekker losmaken dan als het via de ethernet is.Kan je dat in eerste instantie uitsluiten.Mss spreekt er wel iets (of iemand) je box vanuit extern aan.Als je ethernet niet is verbonden en alles blijft netjes werken dan is het probleem in je netwerk te zoeken.

Of moet je voor dat ziggo gedoe een netwerkverbinding hebben ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee, dat hoeft niet. De Cloud functies werken op Enigma2 boxen immers toch niet. Neem aan dat er wel met eigen kaart gekeken wordt en geen gebruik wordt gemaakt van een card-sharing server voor de "extra" kanalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak geen gebruik van "card-sharing". Kijk uitsluitend "Free to Air".

De netwerkverbinding (WiFi) gebruik ik uitsluitend voor het managen (middels Dreambox edit) van mijn zenderlijsten (nb 8 lnb's).

Ziggo (kabel) kan ik missen dus die mag vervallen.

 

Ik wil dus eigenlijk voorstellen de WiFi verbinding uit te schakelen. (kan ik altijd weer "tijdelijk" inschakelen natuurlijk, als ik de zenderlijst wil editen).

 

Maar....wat is de beste methode om die WiFi verbinding "uit" te zetten.? Ander IP adres op de VU invoeren misschien?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

vu duo2 met openvix is dat gewoon bij WLAN adapterinstellingen - wlan - gebruikersinstellingen op nee zetten.Dan is de WLAN uitgeschakeld.

PS:

Als je router en duo te ver uit elkaar staan kan je inderdaad spinning krijgen omdat de overdrachtsnelheid te laag is.Dan lijkt het of de box vasthangt maar is hij eigenlijk aan het wachten op data.Dan heb ik hier een spinning Vix in de linkerbovenhoek.Had hier ook WLAN en heb deze vervangen door vaste ethernetconnectie.Geen problemen meer met HDD sharing en streaming tussen de boxen onderling en internet of connectie naar PC.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de VU nu van het Wifi netwerk afgemeld. Kijken wat er gebeurd. Als er nu geen vastlopers meer zijn is het dus kennelijk een netwerkprobleem. Mogelijk dat dat inderdaad aan de afstand ligt. De Router staat in de meterkast op de begane grond en de ontvanger op de 1e etage. Nieuwbouw huis met veel beton dus....

 

..........Ben benieuwd

 

Wordt (dus) vervolgd

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is OpenVix beter/stabieler dan OpenPli (waar ik mee werk)?

In feite heeft dit hier niets mee te maken, OpenPli is net zo stabiel als OpenVix, VTI etc.

Volgens mijn bescheiden mening kun je met de huidige opstelling van de router / DUO2 nooit een goed WiFi signaal bereiken.

 

Voor normaal gebruik op een Smartphone of tablet zal het wel lukken maar ik weet uit ervaring dat een Enigmabox daar iets meer moeite mee heeft.

Ik zou i.p.v. de WiFi oplossing 2 PowerLine adapters toepassen, doe ik hier ook sinds dat ik in een appartement woon.

HD content streamen gaat daarmee probleemloos.

 

Op dit moment is een TP-Link 500 setje al te koop voor minder dan € 35,= (AV500mini).

Iets meer de set PA4020P Kit voor € 55,=

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de VU langdurig laten draaien en heb intensief van LNB/Sat gewisseld. Het probleem is opgelost. Door de Vu af te melden van het wifi-netwerk heb ik geen last meer van de freezes. Vreemd is dat. Als je gewoon zit te kijken naar een zender zou er toch niet of nauwelijks beslag gelegd moeten worden op de capaciteit van het wifi netwerk? Verder vind ik het vreemd dat een pc en een printer en een mobiel en een linux pc allemaal probleemloos draaien op mijn eerste verdieping en de VU niet. Is de netwerkkaart van de VU niet in orde?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het partou vertikt de vragen en verzoeken over specifieke informatie betreffende het netwerk te geven die we nodig hebben om jou te kunnen helpen dan wordt het zinloos zo iets te schrijven

 


Wordt (dus) vervolgd

 

als je niet begrijpt dat het zinvol is die informatie te geven aan die je willen helpen is dat jammer

als je niet wilt, is dat dom

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de netwerkkaart wordt niet gebruikt als je over WIFI gaat.Er is gewoon een applicatie die op de achtergrond draait die de wifi aanspreekt.Meer is het niet.Daarom krijg je freezes.Zet eens autoupdate uit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden, heb het uitvoerig getest en de ontvanger uit het wifi netwerk gehaald. Alles werkt zoals het hoort. Om de dreambox edit te gebruiken leg ik nu tijdelijk een LAN- verbinding aan. Dat werkt voor mij prima.

Het was dus geen hardware probleem, waarschijnlijk wel een software probleem (1 versie) en 100% zeker wel een netwerk probleem.

 

Dank voor jullie meedenken met richtinggevende aanbevelingen. Dat heeft me zeker geholpen.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker te lastig om dat eens aan te geven

 

Misschien is het beter iemand met een probleem een concreet advies te geven waar ie op moet letten. De vraag terugleggen met een wedervraag is nooit zo werkbaar en kan inderdaad niet begrepen worden.

Het DNS was gelijk aan het IP-adres van de router. Die suggestie heb ik dan ook gecheckt. Uiteraard dank voor je reactie.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...