Ga naar inhoud


ndr komt met nieuwe radiozender


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

de duitse NDR komt met een nieuwe radiozender , die de naam ndr gold zal komen te heten en ook via satelliet te horen zal zijn.

de juiste start datum is nog niet bekend

 

 NDR-Schlagerradio soll "NDR Gold" heißen 
Der geplante Schlagersender des Norddeutschen Rundfunks soll NDR Gold heißen und per Internet, DAB+, Kabel und Satellit auf Sendung gehen 
 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


En daar zitten we allemaal niet op te wachten op die Bratwurst Muzik.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar zitten we allemaal niet op te wachten op die Bratwurst Muzik.

ik zou zeggen dat je voor jezelf moet praten...  ik vind schlagermuziek best goed. Ik kan het genre meer waarderen dan hardrock of jazz om maar iets te noemen.

Momenteel luister ik naar Radio B2, een Schlagerzender uit Berlin-Brandenburg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen dat je voor jezelf moet praten...  ik vind schlagermuziek best goed. Ik kan het genre meer waarderen dan hardrock of jazz om maar iets te noemen.

Momenteel luister ik naar Radio B2, een Schlagerzender uit Berlin-Brandenburg.

 

Ieder zijn meug.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard... maar dan moeten we elkaar wel respecteren, en niet een bepaalde zender uit naam van iedereen in het verdomhoekje gooien.

Dat is iets wat ik erg vaak op dit forum lees...

Niemand is verplicht om naar een bepaalde zender te kijken of te luisteren...  lang leve de grote keuzevrijheid bij FTA satellietontvangst!! :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar kun je die nieuwe niet per internet stream luisteren

 

of wel?

De zender is er nog niet...

Bovendien las ik op "digitalfernsehen.de" dat de zender niet NDR Gold, sondern NDR Plus zou gaan heten...  en de start zou op 5 Juli zijn.

Momenteel is hij dus nog niet te beluisteren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met bepaalde muziek bagger te vinden? Zolang je de luisteraar geen bagger vindt mag je je best zorgen maken over zijn keuze's. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterpas, dat je voor jezelf een bepaalde muziekrichting "bagger" vindt, is niet verkeerd... Ik vind ook bepaalde muziekrichtingen niet te pruimen... van die drukke popmuziek met veel geschreeuw, ook jazz etc zijn ook niet besteed aan mij...

Maar, wat ik wel verkeerd vind, is op basis van je eigen voorkeur, een bepaalde zender het bestaansrecht te ontzeggen. In dat geval beslis je om er niet naar te luisteren, of naar te kijken... vind je hem totaal niets, hoef je hem niet op te nemen in je favorietenlijst.... maar in het wilde weg roepen "dat we daar allemaal niet op zitten te wachten" vind ik onterecht.

Datzelfde zie je als er een bepaalde tv zender gelanceerd wordt...  gelijk massa's kritiek dat niemand dit wil etc etc...   als je voor jezelf praat, is dat uiteraard OK... voor mij hoeft discovery channel en dit soort zenders ook niet, maar er zullen vast veel mensen zijn die er van houden...  Je bent nooit verplicht om te kijken of te luisteren. Er is dus geen probleem vind ik.

 

waarom iemand zich "zorgen" zou moeten maken over de keuzes van iemand begrijp ik niet helemaal....  Omdat ik graag Duitstalige, Zweedstalige, Russisch talige etc muziek luister, vind ik niet dat jij je gelijk zorgen hoeft te gaan maken over mijn keuzes...  Wat is er mis met iemand zijn keuze, als die een beetje afwijkt van wat er in een bepaald land de norm is?  Als iemand graag Amerikaanse actiefilms op de tv bekijkt, kan ik denken dat ikzelf die keuze nooit zou maken, omdat ik er niet van hou.... maar ik ga me dan niet onmiddellijk zorgen maken over de kijker hoor.... dan ben ik gewoon blij dat ik zelf een keuze kan maken uit het grote aanbod wat ik kan ontvangen.

aangepast door Sverige
  • Like 2

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige ironie af en toe lijkt me wel op zijn plaats hier op het forum. :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefhebbers van schlagermuziek in Noord-Duitsland kunnen vanaf volgende maand terecht bij een nieuw radiostation. Op dinsdag 5 juli start de publieke omroep NDR met NDR Plus via DAB+ en internet. Het muziekstation vervangt de verkeerszender NDR Traffic. 

Tot tien jaar geleden konden liefhebbers van schlagermuziek terecht bij NDR 1, maar vanwege verjonging draaien zowel NDR 1 Niedersachsen (Nedersaksen), NDR 1 Welle Nord (Sleeswijk-Holstein), NDR 1 Radio MV (Mecklenburg-Voorpommeren) en NDR 90,3 (Hamburg) nu voornamelijk oldies en Duitstalige popmuziek.

Vorig jaar lekte al uit dat de NDR wilde starten met een schlagerzender. Niet via FM, want daar is geen ruimte, maar via digitale kanalen zoals DAB+ en internet. Enkele maanden geleden kreeg de omroep groen licht van de verschillende deelstaten op voorwaarde dat de nieuwe zender niet teveel geld gaat kosten en dat er een bestaand digitaal station verdwijnt.

NDR Plus vervangt NDR Traffic
Op dinsdag 8 juli maakt NDR Traffic daarom plaats voor NDR Plus. NDR Traffic zond 24 uur per dag non-stop verkeersinformatie uit middels een spraakcomputer. En dat was vooral nodig tijdens de vakantie-uittochten als er files van tientallen kilometers staan op de Noord-Duitse autobahnen, waardoor stations als NDR 2 en NDR Info alleen de langste files melden. NDR 1 geeft nog wel alle meldingen door.

 

Bron : www.radio.nl

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op dinsdag 5 juli start de publieke omroep NDR met NDR Plus via DAB+

 

Ah gelukkig alleen via DAB+. Dus ik loop niet het risico per ongeluk op deze zender af te stemmen als ik door Duitsland rij :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die is ook goed! :cry:

Maar het gaat natuurlijk over een extra aanbod, en eerlijk gezegd dat blijkt straks pas als NDR Gold uitzendt.

Het is immers niet de muziek meer in de Categorie  >Schlager< , want die kent men, maar meestal de programmering daar omheen met het verhaal van de DeeJee's of een radiozender aanslaat onder het grote publiek.

 

Er was een discussie programma op TV gisteren waar zo een radio presentator uitgelegd heeft aan de kijkers, hoe één presentator "het beeld" van de zender kan verpesten en de toehoorders ertoe brengt de knop om te draaien.

Zo zei hij, kan zwartgallige humor 's ochtend heel verkeerd aanslaan bij het publiek als je "de dag" nog gaat genieten, terwijl dat 's avonds bij het naar huis rijden eerder een plek kan krijgen als je rotdag erop zit.

Hoop en realiteit kan de presentator in onevenwicht brengen.

en dan boeit het niet eens of er leuke Schlagers tussen gehoord wordt of Klassiek.

 

Het evenwicht is verstoord. Door bepaalde Presentatrices en Presentatoren!

 

Ik denk dat die Radio Presentator groot gelijk heeft.

 

Hoe heet die Belgische Nachtegaal ook weer, die radio presentatrice die zo'n gouden stem had en ons 's Nachts begeleide met boeiende Commentaren tussen de muziek door?

 

maar wachten we af wat NDR gold gaat zijn.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...