Ga naar inhoud


VU duo2 met Gregorian?


minplus

Aanbevolen berichten

Het lukt me tot nu toe niet om met open pli op de duo2 de tuner zo in te stellen dat ik met een gregorian schotel of actuator kan werken. Ik krijg hem alleen op usals en dat werkt natuurlijk niet.

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat een moderne bak als de Duo2 alleen nog maar met een usals-motor zou kunnen werken, maar ik heb de manier van instellen nog niet kunnen vinden.

Iemand een idee?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, maar het gaat me om de Gregorian-schotel en ik heb een Vbox aangesloten. Werkte tot nu met een Maxplus voor de Gregorian maar die kan alleen SD en heeft een vrij slecht beeld. Dus een extra single tuner in de Duo2 gezet voor het aansturen van de Greg.

 

Ik heb inmiddels de taal naar het Nederlands weten te zetten en dat scheelt al wat bij het herkennen van waar je mee bezig bent en zag nu ook een rubriek waar je usals uit kunt zetten. Denk dat ik daar morgen weer eens naar op zoek ga en als ik dat terug heb kunnen vinden dan de hele clark-belt langs moet gaan, te beginnen ver in het oosten. Bij de Max ging dit erg simpel, bij deze lijkt het erg ingewikkeld te worden.

Ik zal eerst ook nog uit moeten vinden hoe ik de schotel handmatig kleine stapjes moet verdraaien om de verschillende satellieten te vinden en dan vooral de fine-tuning om precies af te stellen voordat ik een sat kan opslaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo, met een Vbox. Dat zou moeten lukken. Er is al eens over geschreven op dit forum hoe je dat moet instellen. Volgens mij was het ergens een posting van Sjaak(k).

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je een Vbox II ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een E2 image , bvb. OpenPli gebruikt kun je niet op DiSEqC  1.2  zetten door bij menu naar Instellingen te gaan ----> Tunerconfiguratie ----> Advanced ----> Configuratiemodus 1.2 en de satelliet die bovenaan vermeld is op te slaan. Zo ook voor alle satellieten die je wenst.

Met een VBox II tussen je ontvanger en de actuator kun je deze dan laten draaien onder rotor instellingen naar links of rechts tot je beeld hebt en deze satelliet daarna vastzetten door op te slaan.
Weet nu niet of dit werkt met een VU Duo2 .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 90 cm Gregorian en ga nog wel even zoeken en proberen.

Heb al wel gezien dat het veel lastiger is dan met een Maxje, maar het zal uiteindelijk wel lukken.

Zit me nog wel af te vragen wat er gebeurt als ik bv. BVN aanklik die op beide tuners van de twintuner voor de vaste schotel zit en straks ook op de 3e tuner voor draaibare schotel. Welke gaat hij dan pakken?

Of 5 oost waarvan de zenders op 1 tuner van de vaste opstelling zitten en straks ook op de draaibare.

Pakt hij dan automatisch eerst de vaste opstelling van de twintuner?

 

Ben trouwens ook nog aan het kloten met de VU solo4K van m'n liefje. Wat een moeizaam klotending.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Znx, Sjaak(k).

Mooi. Dat betekent dat ik dus probleemloos alle sats in de lijst voor de 3e tuner kan zetten, inclusief de 6 die in de tuners voor de vaste opstelling staan.

Ben hier overigens nog verder niet mee bezig geweest omdat er nog meer dingen geregeld moesten worden in het kader van repareren c.q. vervangen van kapotte apparaten.

 

De VU solo4K inmiddels snel aan de praat gekregen. Het probleem bleek te zitten in de USB-stick die probleemloos werkte voor de Duo2 maar totaal niet functioneerde bij de 4K van m'n lief.

Na uren klooien een ander stickje gebruikt en in een paar minuten was alles geregeld. Moet je ook maar net even weten.

Wat een razend snelle machine is dat, zeg! Een herstart in 4 seconden om maar iets te noemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...