Ga naar inhoud


Antwoord juridische dienst betreffende ott(IPTV) bij M7


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

onlangs is zowel tvv, als cd, begonnen of zal cde beginnen, met het aanbieden van zenders via ip, nml IPTV, waarvoor je een extra internet abonnement nodig heeft.

ik heb dus een vraag naar een juridische dienst gemaild, met de vraag, of ze dit zomaar kunnen maken, dat ondanks je betaalde tv diensten, je extra internet nodig heeft.

het antwoord is bedroevend.

Dit is hun antwoord:

-- begin copy:

Geachte Abonnee,

Wij ontvingen goed uw mail en danken u ervoor. 
Wij betreuren de problemen die u ondervindt met canal digital.
 
Het is uiteraard niet logisch dat u voor een bepaalde dienst betaalt, maar u hiervan nog niet kan genieten zonder nog extra kosten te maken .
Zeker als men u hiervan niet op de hoogte heeft gebracht, is er sprake van bedrog.
 
U zult alle kosten verbonden aan het in gereed brengen moeten terugvragen van de firma.
 
Wij blijven alvast ter beschikking, en groeten,
 
Met oprechte hoogachting,

 

-- einde copy

Zie mij als eens aan CD, mijn internet bijdrage terugvorderen, om de zenders te zien, waarvoor ik reeds betaald heb.

Als dit zo ongestraft kan, dan zou me niet verbazen, dat ze in de toekomst hun bijkomende premium kanalen ott aanbieden met een geo lock, en wat ben je dan in België of andere wettelijke plaatsen waar een abonnement nog met een cd abonnement? Zal dus opzeggen worden die handel, mocht het zover komen.

Is er iemand in Nederland, die het aan een Nederlandse consumenten of juridische dienst durft vragen, of dit wettelijk is? Of vindt iedereen dat normaal, dat je een extra internet aansluiting moet hebben?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is, of je extra moet betalen voor de internet-tv uitzendingen can canal digitaal of dat het voor jou "gratis extra content" is.

Als het een extraatje is, dan heb je volgens mij geen poot om op te staan. Als je kan bewijzen dat je er ook extra voor betaalt, dan is het weer wat anders, en zou je volgens mij de mogelijkheid moeten hebben om de internet zenders niet af te nemen, in ruil voor een lagere abo prijs. De optie "sat only" oid. Als er echt zenders in het internet pakket komen die  belangrijk bestanddeel zijn van het pakket, en waar je gewoon voor moet betalen, zul je die optie aan en uit moeten kunnen zetten. Lang niet iedereen heeft internet, en zelfs als je het ter beschikking hebt, is het niet snel genoeg om er storingsvrij tv mee te kunnen bekijken.

Zolang het als extraatje beschouwd wordt, is er niets aan de hand, maar groeit het verder is het een andere zaak.  Ook is het dan een geldige reden om op te zeggen. De kijkvoorwaarden werden dan aangepast nadat jij je abo afgesloten hebt, je hebt dan immers snel genoeg internet nodig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat het geschreven is door een helpdesk in India of zo...  inderdaad met een translate programma.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de snelheid zal dan toch voldoende hoog moeten zijn... Er is wel een verschil of je eens een mailtje verstuurt en wat bankzaken regelt, of dat je naar een streaming dienst zit te kijken. Daar hebben ze het blijkbaar niet over in de nieuwsbrief, als dat hem was die sjaak(k) hier neergezet heeft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat ze met download volume bedoelen dat je zonder extra kosten onbeperkt data mag up/downloaden.

 

Er bestaan ook internet abonnementen waar je na een bepaald volume mag bijbetalen, op dat na het behalen van dat data volume je snelheid terug gezet wordt naar een data karrenspoor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er verder geen aandacht meer aan besteden, maar mochten ze hun premium kanalen bvb alle nieuwe film1 kanalen via ip doen, met een prijsstijging, dan is het einde cd. Maar als ze die als gratis extra service geven, zoals sverige schrijft word het moeilijk denk ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...