Ga naar inhoud


Sinds 2 maanden geen ontvangst meet van Astra 19,2 en 23,5 via SAB


Knipje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een SAB Titan I HD ontvanger. Om de schotel uit te richten maak ik gebruik van een satfinder type Megasat. Met deze satfinder kan ik de schotels op mijn dakterrasje prima uitrichten. Ik ontvang dan alle zenders, van alle 3 de Astra satelieten via mijn schotel.

 

Als ik vervolgens naar beneden loop, en in mijn woonkamer de SAB Titan I HD aanzet ontvang ik alleen de Astra  op 28. De andere twee Astra satelieten zijn niet terug te vinden.

 

Bij het installeren van de satelieten kan een waarde invullen die de TP Index heet. Als ik nu deze TP index waarde aanpas vind ik ineens wel de juiste satelieten terug. Ik krijg mooi een geel en groen balkje te zien, wat aangeeft dat het ontvangst ok is. Als ik nu op exit druk en weer gewoon TV wil kijken, vind ik de zenders niet. als ik terug ga naar menu, en dan sateliet instalatie, dan zie ik dat de TP Index weer terug is gezet naar een verkeerde waarde. en dus geen ontvangst van de sateliet.

 

Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik op een SAB Titan ontvanger deze TP Index handmatig aan kna passen? Zonder dat deze weer terug gezet wordt naar een verkeerde waarde?

 

Is er iemand die mij uit kan leggen wat de TP Index eigenlijk is?

 

En waarom heb ik dit probleem ineens sinds 2 maanden?

 

Ik hoop dat er iemand is die mij een antwoord kan geven. Ik kan al 2 maanden geen nederland 1,2 en 3 ontvangen, en dat is erg vervelend. Bij voorbaad dank.

 

Groeten, Knipje

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha die Satencom,

 

bedankt voor jouw reactie. Ik heb het geprobeerd via fastscan. De Titan I geeft dan aan dat deze in het geheel geen zenders en satelieten kan ontvangen. Via deze optie vind ik dus helemaal nada niks. En via de uitgebreidere versie kan ik wel de astra 28 vinden, met bijbehorende zenders. Ik blijf het allemaal erg vreemd vinden. Wat mij het meest verbaasd is dat als ik de TP index aanpas ik ineens wel ontvangst kan vinden van alle 3 de satelieten.  Erg misterieus. Heb jij enig iedee wat het kan zijn?

Groeten,

 

Knipje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knipje ,terug naar fabriek instellingen ,kan je ook nog proberen ,heb je er ook switch tussen zo ja,

de antenne kabel  even rechtstreeks door verbinden naar de lnb

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

Nieuwe satellites.xml plaatsen? Wat is dat? kan ik op de een of andere manier files plaatsen op deze reciever? Is het een soort computer?

 

Het gekke is dat de reciever aangeeft dat het geheugen vol is. dus als ik probeer om opnieuw de zenders te installeeren krijg ik de melden na drie zenders gevonden te hebben: memory is full. Enig idee wat dat kan zijn?

 

Bedankt in elk geval voor het meedenken.

Knipje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eens een software update dan zullen de transponders wel juist zijn.Dan wordt normaal je satelites.xml mee vernieuwd.

 

Of google naar  :  sab titan 1 hd software update      en lees ff hoe je het kan doen in verschillende uitleghandleidingen

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knipje ,terug naar fabriek instellingen ,kan je ook nog proberen ,heb je er ook switch tussen zo ja,

de antenne kabel  even rechtstreeks door verbinden naar de lnb

Ik heb hier nog geen antwoord op ,als steeds nieuwe zenders in laat raakt hij vol

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...