Ga naar inhoud


Analoge uitschakeling in UK op lange baan.


astro iris

Aanbevolen berichten


Goed nieuws voor aan de kust :)

Verderop .... Absolute 1215 komt hier 's avonds redelijk goed door , met wat fading !!

Ook enkele BBC zenders die ook overdag beluisterbaar zijn , met ruis !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1215 van Absolute is hier minder sterk dan vroeger, denk dat ze het vermogen wat verminderd hebben. Hier komen Smooth op de 603 en 945 overdag sterk binnen. Ook de 1548 van Gold is bij momenten goed te ontvangen. Van de BBC zenders zijn heel wat am zenders de laatste maanden uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, astro iris zei:

UK is nu eenmaal Europa niet meer.

 

Dat was het nooit.

De Engelsen zijn altijd dwarsliggers geweest. (De Euro niet willen, geen Schengen, links rijden, noem maar op)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er te weinig luisteraars zijn, zullen AM zenders desalniettemin worden uitgeschakeld. Daar zal niks aan veranderen ondanks deze verlenging. Er worden nog steeds AM licenties ingeleverd bij OfCom. Dat proces gaat gewoon door.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen ze het niet betalen de overstap volwaardig door te voeren. Ja het is maar een vermoeden want indien je dat FM en AM uitschakelt moet je ook de complete DAB+ dekking op orde hebben.... en dat zou wel eens lastig kunnen zijn op de shetland pony eilanden (etc) en de national parks waar geen zendmasten mogen worden opgesteld.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me sowieso af wat deze beslissing de facto gaat veranderen in het VK. AM afschakelen is een zinloos besluit want als er niemand meer op zit of ernaar luistert, is de uitkomst dezelfde. En ook in de VK zou de AM ingezet kunnen blijven voor LPAM, zoals in NL. 

 

FM afschakelen is een ander verhaal. Als het slim en gericht wordt aangepakt, kunnen beide banden nog wel een tijdje elk een eigen, specifieke functie hebben om een volledige radiodekking te bereiken en kan FM nog wel een tijdje mee. Ik denk dat in veel andere landen deze gedachte ook speelt.

 

DAB is helemaal een part verhaal in het VK. DAB+ is er nog lang geen feit, en DAB is van beduidend mindere kwaliteit. Daarnaast zullen veel Britten ontvangers hebben die geen DAB+ kunnen ontvangen. Hier speelt de wet van de remmende voorsprong.   

 

Wat betreft de Shetland Eilanden en national parks: als je daar dekking hebt voor mobiele diensten, zou dab+ ook geen probleem mogen zijn, toch? Dab+ is in principe net zo low power.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

En ook in de VK zou de AM ingezet kunnen blijven voor LPAM, zoals in NL

Ik kan hier enkele LPAM NL zenders ontvangen , 1566 overdag & vroege avond

1008 , Enkel wanneer het donker is , heel zwak & op & neer , maar storingvrij !!

Op 828 heb ik er ook al eens eentje 's avonds ontvangen , ook Radio Seabreeze AM 1395 !!

Ook op 1602 destijs !!

 

Maar goed , AM , en toch heeft het wel iets :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dat was het nooit.

De Engelsen zijn altijd dwarsliggers geweest. (De Euro niet willen, geen Schengen, links rijden, noem maar op)

 

zijn wel slim om uit de EU te stappen

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 10 jaar zit helemaal niemand meer te wachten op DAB.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer onze maatschappij in dit tempo blijft veranderen, zijn we over 10 jaar blij wanneer we nog een buizen radio hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koester mijn nog goed functionerende bakelieten NSF, maar veel zenders zitten er niet meer op.

 

In de goede ouwe zeezendertijd pakte een lampenradio met een goede antenne Radio Veronica op 192 in het noord oosten van de stad Groningen alsof je in Scheveningen woonde, terwijl zelfs een goede transistorradio slechts een zwak signaaltje liet horen met veel ruis.

 

Die lampenradio's waren in dat opzicht toverdozen. DX-en werd bijna lokale ontvangst. Ook overdag zat de middengolf er veel voller op dan op de beste transistor.

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ford Mondeo van 2015 heeft vreemd genoeg ook AM ontvangst. Meer dan wat ruis en gekraak heb ik nog niet waargenomen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...