Ga naar inhoud


Vu+ Duo, langzamere opstart.


Emekli

Aanbevolen berichten

nou zo significant vind ik 40 seconden extra niet

maar alla 

 

als er eenmalig verbindingen gemaakt zijn (en die heeft men vergeten) kunnen die bij bepaalde toepassingen telkenmale opnieuw opgeroepen worden

ik spreek hier misschien iets cryptisch maar je kunt ook andersom werken en de verbindingen afsluiten / killen voordat de kast in deepsleep gaat

 

daar vond ik tijden terug een mooie draad over op IHAD (ihaveadreambox forum)

een klein script dat de verbindingen flushed (wegspoelt)

kan het echter niet meer zo snel terug vinden.

 

uh dat schrijvende, is het toch belangrijk welke network instellingen nu in werking zijn

 

dns?

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schijnbaar heb je dan toch wel aardig wat moeite mee dat de opstarttijd langer is dan voordien, dit ondanks dat de genoemde tijd niet significant hoger ligt dan bij andere gebruikers.

 

Ik zou de DUO2 gewoon opnieuw flashen maar dan zonder de optie 'updates ophalen', hierna tijd opnemen en dan de updates toevoegen.

Blijkt dan dat de opstarttijd langer is dan voordien dan weet je dat het aan de updates ligt.

Niet dat je dan iets mee kunt maar je weet de oorzaak en kunt weer gerust slapen.

 

N.B.

Nog even een correctie.

Ik schreef eerst dat het bij mij ook 80 sec duurde maar nu 2 x ecaxt getimed en dat is 50 sec.

Met dubbele Kabel tuner, NAS en de volgende plugIns,

Elektro Power Save

OpenWebif

WebRaduiFS

 

 

Ik heb er geen moeite mee, vind het alleen vreemd, lees wat ik al eerder schreef.

Van 45/50 sec. naar 80, vind ik wel veel, bijna een verdubbeling, maar lig er niet wakker van.

 

Een nieuwe flash, doe ik pas als er een nieuwe software is, v10.0.0??.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zo significant vind ik 40 seconden extra niet

maar alla 

 

als er eenmalig verbindingen gemaakt zijn (en die heeft men vergeten) kunnen die bij bepaalde toepassingen telkenmale opnieuw opgeroepen worden

ik spreek hier misschien iets cryptisch maar je kunt ook andersom werken en de verbindingen afsluiten / killen voordat de kast in deepsleep gaat

 

daar vond ik tijden terug een mooie draad over op IHAD (ihaveadreambox forum)

een klein script dat de verbindingen flushed (wegspoelt)

kan het echter niet meer zo snel terug vinden.

 

uh dat schrijvende, is het toch belangrijk welke network instellingen nu in werking zijn

 

dns?

 

Heb niks veranderd, ook dns niet, of dit zou automatisch moeten gaan.

 

Ik zal, wanneer ie er is, de nieuwe versie flashen en de raad van Jürgen opvolgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een nieuwe flash, doe ik pas als er een nieuwe software is, v10.0.0??.

Uiteraard is dit jouw keuze maar als je wacht om te flashen totdat v10 beschikbaar is komen er misschien weer andere meer of minder gerelateerde problemen om de hoek kijken.

Je kunt dan ook nauwelijks meer achterhalen of het aan de updates heeft gelegen.

 

Waarom nu niet flashen, duurt maar een paar minuten en is weer eens een goede oefening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is dit jouw keuze maar als je wacht om te flashen totdat v10 beschikbaar is komen er misschien weer andere meer of minder gerelateerde problemen om de hoek kijken.

Je kunt dan ook nauwelijks meer achterhalen of het aan de updates heeft gelegen.

Waarom nu niet flashen, duurt maar een paar minuten en is weer eens een goede oefening.

Het flashen is zo gedaan, maar dan de rest, ff kijken of het nog lukt vanmiddag.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boel opnieuw geflasht zonder updates en backup en box startte daarna op in 45 seconden. Maar...,

moest toen alles opnieuw instellen, o.a. OScam en vele andere zaken en ook LCD scherm, twee uur bezig geweest.

De zaplijst heb ik van de laptop gehaald en had toen ook géén fouten meer met het sturen naar de box***.

Alles leek toen dus oké, tot ik de opnamelijst opende, alles weg.

Heb toen op de laptop de HDD opgevraagd, staat ergens bij het rijtje mijn computer, foto's en muziek.

Daar was alles gewoon wel te zien

Volgende moet er dan staan:

 

screenshot_2016-08-21_20-08-32.bmp

 

Er stond alleen maar  -- en meer niet en was nergens te openen.

 

Toen via menu een back up genomen van 22 juni, ***: maar moest toen de laatste zap lijst op de box zetten, via een USB stick waar een kopie op staat.

En toen was de fout weer terug en moet ik rebooten.

 

En nu is het al drie uur verder, met snelle 45 sec. opstart, maar bij een volgende flash het nieuwe probleem dat er zogenaamd niets in de opname lijst staat.

 

***, betreffende zaplijst zie:  https://www.sat4all.com/forums/topic/354587-probleem-met-dreambox-edit/

 

 

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...