Ga naar inhoud


Vu+ Duo, langzamere opstart.


Emekli

Aanbevolen berichten

 Ik heb gemerkt dat de box wat langzamer opstart, toen ie nog nieuw was 45 seconden, nu 80,

wat kan hier van de oorzaak zijn?.

Ik heb geen extra plug-ins, kan het aan de updates liggen?.

 

Al het andere, zender wissel en benaderingen in het menu zij gewoon supersnel.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heb jij toch een DUO2.

 

Mijn DUO2 heeft ook die circa 80 seconden nodig om vanuit de 'Diepe slaap' op te starten dus niets bijzonders.

 

Wat noem jij nieuw? Toen die uit de doos kwam of nadat jij geflahst had en deze box gebruiksklaar was met Oscam, zenderlijst, aangepaste Skin etc.?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 'n Duo 2.

 

Na nieuw er gelijk laatste VTi er op gezet en skin aangepast naar Black, met OScam en zender lijst.

De zender lijst blijft qua lengte ongeveer het zelfde na wat aanpassingen.

Vandaar dat ik denk dat het te maken kan hebben met de updates.

Want, het is pas na een paar updates dat ik dit bemerk.

 

Ik had dit ook met mijn oude Duo en dacht dat het te doen had met de ouderdom.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer flauwekul je installeert hoe langer het duurt om op te starten, vooral als er externe verbindingen bij te pas komen

theweather plugin en nieuwsberichten alsook mounts naar apparaten die uit staan (miljoen maal pingen is niks)

 

picons van USB stick lezen

de uitgebreide EPG.dat van 30 satellietposities inlezen

etc etc

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer flauwekul je installeert hoe langer het duurt om op te starten, vooral als er externe verbindingen bij te pas komen

theweather plugin en nieuwsberichten alsook mounts naar apparaten die uit staan (miljoen maal pingen is niks)

 

picons van USB stick lezen

de uitgebreide EPG.dat van 30 satellietposities inlezen

etc etc

 

 

Tonski ik heb gezegd dat ik geen extra plug-ins of USB sticks gebruik, dus dat kan het niet zijn.

 

Na een volgende flash zal ik het eens in de gaten houden, misschien toch de updates?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Updates zijn kleine aanpassingen en verbeteringen voor/van onderdelen die je al geïnstalleerd hebt... met de klemtoon op al hebt

 

Als jij geen plugin EPGIMPORT, bijvoorbeeld, hebt geinstaleerd krijg je ook geen updates voor EPGIMPORT

of een iedere andere plugin

 

er komt dus enkel systeem relevant spul bij, en dat staat geschreven in het bekende topic VTI 9.0.X updates

daar staat niks gezien de laatste maanden dat zo iets kan veroorzaken

 

cummulatieve zaken qua tijd en/of snelheid zijn meestal enkel groeiende data uit bestanden en of verbindingen.

 

tik maar eens onder telnet

netstat -a

 

ciao ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel als ik ben, kan ik dit natuurlijk weer niet vinden geeft niks, ik weet wat je bedoeld.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even getest met mijn Duo2, vanuit deep sleep duurt het 42 seconden voor ik beeld heb.

Ik heb er ook een 1 TB HDD inzitten en hij maakt ook nog een nfs netwerkverbinding met mijn server.

Er draait VTI 9.03 op met alle updates.

Verder alleen EPG import voor de duitse en britse zenders, kabelzenders EPG haalt hij via 1 van de kabelzenders binnen, epg.dat file ong 4,5MB.

Ik heb er echter geen softcam inzitten, heb er een single kabeltuner en een dubbele sattuner inzitten en kijk dus alleen FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat vermeldingen van opstartijden vanuit de diepe slaap geen enkele waarde hebben.

Zoals #2 al geschreven duurt het bij mijn DUO2 de dubbele tijd en ook hier een 1 TB HDD en NAS aangesloten.

Ik heb alleen een DUAL DVB-C/T geïnstalleerd maar wel de plug-in Elektro-Power en die kon weleens extra opstarttijd vragen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de box een netwerk verbinding naar externe schijf zoals NAS moet opbouwen dan duurt het steeds veel langer.Normale opstarttijd zonder veel poespas is tussen de 42 en 80 seconden.Heb hier 2 identieke boxen en de master met 4 tuners en oscam doet er 80 seconden max over.De 2de box start op zonder oscam en tuners ,gebruikt remote tuner, doet het in 45 seconden.Hebben allebei een ingebouwde schijf en hetzelfde basis image

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even getest met mijn Duo2, vanuit deep sleep duurt het 42 seconden voor ik beeld heb.

Ik heb er ook een 1 TB HDD inzitten en hij maakt ook nog een nfs netwerkverbinding met mijn server.

Er draait VTI 9.03 op met alle updates.

Verder alleen EPG import voor de duitse en britse zenders, kabelzenders EPG haalt hij via 1 van de kabelzenders binnen, epg.dat file ong 4,5MB.

Ik heb er echter geen softcam inzitten, heb er een single kabeltuner en een dubbele sattuner inzitten en kijk dus alleen FTA.

Zoals eerder gezegd, ik heb geen extra plug-ins, wel 1TB ingebouwde HDD en OScam.

Toen ik zo begon duurde de op start exact 45 sec., nu 80.

Wel de updates gedaan en daarom ga ik er van uit dat het aan de updates ligt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel de updates gedaan en daarom ga ik er van uit dat het aan de updates ligt.

 

En zoals ik ook schreef heb ik ook alle updates erop staan, dus lijkt me vreemd dat dat bij jou wel vertraagd en bij mij niet.

Je kan eens proberen om te starten zonder Oscam, wellicht heeft hij moeite met het lezen van je kaart? Kaartcontactjes schoonmaken kan misschien helpen in dat geval. Of zoals hierboven vermeld kan het misschien ook aan je HDD liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zoals ik ook schreef heb ik ook alle updates erop staan, dus lijkt me vreemd dat dat bij jou wel vertraagd en bij mij niet.

Je kan eens proberen om te starten zonder Oscam, wellicht heeft hij moeite met het lezen van je kaart? Kaartcontactjes schoonmaken kan misschien helpen in dat geval. Of zoals hierboven vermeld kan het misschien ook aan je HDD liggen.

 

OScam uitgezet, geen snellere opstart en kaart ziet er nog als nieuw uit.

 

Mijn HDD is voor 47% vol; mp3, mp4, opnames van TV en foto's, alles staat er al vanaf het begin op.

 

Om de HDD los te koppelen, moet ik mijn kast bijna afbreken, dus daar begin ik nog even niet aan.

Ik vind het ook geen ramp om wat langer te wachten met opstarten, vraag is alleen waar ligt het aan.

Overigens, de box staat wel aan alle kanten vrij voor lucht circulatie, ongeveer 5 cm. en de kast is ook van achter open.

Gemiddelde temperatuur binnen in de box is 40 graden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar heb je dan toch wel aardig wat moeite mee dat de opstarttijd langer is dan voordien, dit ondanks dat de genoemde tijd niet significant hoger ligt dan bij andere gebruikers.

 

Ik zou de DUO2 gewoon opnieuw flashen maar dan zonder de optie 'updates ophalen', hierna tijd opnemen en dan de updates toevoegen.

Blijkt dan dat de opstarttijd langer is dan voordien dan weet je dat het aan de updates ligt.

Niet dat je dan iets mee kunt maar je weet de oorzaak en kunt weer gerust slapen.

 

N.B.

Nog even een correctie.

Ik schreef eerst dat het bij mij ook 80 sec duurde maar nu 2 x ecaxt getimed en dat is 50 sec.

Met dubbele Kabel tuner, NAS en de volgende plugIns,

Elektro Power Save

OpenWebif

WebRaduiFS

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...