Ga naar inhoud


Back up van de box van diverse zaken.


Emekli

Aanbevolen berichten

 Als je een back up maakt, iets wat ik vroeger nooit deed en je doet dit later nog eens, wordt dan de oude overschreven of moet die eerst verwijderd worden?.

 

Ik heb mijn LCD scherm aangepast, het is geen kermis attractie geworden, wordt dit ook meegenomen in een back up of moet alles na een flash weer opnieuw worden ingesteld?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je met VTI maar dat is ook zo bij OpenPli het geval een backup maakt wordt bij elke nieuwe backup een nieuwe versie gemaakt.

Dus de oude wordt niet overschreven en jij hoeft deze ook niet te verwijderen.

 

Alles wordt meegenomen dus ook jouw ingestelde Skin.

 

Overigens maak ik geen backup omdat ik de voorkeur geef aan een nieuwe flash, gaat net zo snel.

Ik ben van mening dat als er iets fout gaat waardoor een Restore nodig is de fout wellicht nog in de backup zit.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met VTI maar dat is ook zo bij OpenPli het geval een backup maakt wordt bij elke nieuwe backup een nieuwe versie gemaakt.

Dus de oude wordt niet overschreven en jij hoeft deze ook niet te verwijderen.

 

Alles wordt meegenomen dus ook jouw ingestelde Skin.

 

Overigens maak ik geen backup omdat ik de voorkeur geef aan een nieuwe flash, gaat net zo snel.

Ik ben van mening dat als er iets fout gaat waardoor een Restore nodig is de fout wellicht nog in de backup zit.

 

Daar heb je een punt.

 

Ook ik begin met een maagdelijke flash, maar alles weer instellen neemt toch wel wat tijd.

Zeker het LCD gebeuren, zou leuk zijn als je alleen daar van een back up kon maken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat kan toch?

 

je gaat naar de webinterface, onder extra's staat lcd4linux setup. Als je die aanklikt krijg je de lcd4linux interface. Rechtsbovenin zie je een aantal buttons:

 

 

Druk op het groene pijltje naar beneden:

 

 

2016-08-18 11_26_19-LCD4linux.png

 

Nu kan je de config downloaden naar je pc en daar bewaren:

2016-08-18 11_28_55-LCD4linux.png

 

Als je je box geflashed hebt en je wilt je config terug zetten ga je weer naar de lcd4linux config in de webinterface, maar dan druk je eerst op browse, en dan blader je naar je opgeslagen config:

 

2016-08-18 11_32_36-LCD4linux.png

 

Nu nog op de blauwe pijl omhoog duwen en je config wordt terug gezet.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ik weer ga flashen, ga ik dat eens bestuderen.

 

Hoe kom ik weer op de interface, ben dat even vergeten?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie schrijven wel over verschillende zaken en niet over de originele vraag, welke een willekeurige lezer eigenlijk wel beantwoord zou willen zien.

 

in het VTI image is een perfecte Backupsuite aanwezig die je instaat stelt per dag en/of tijdstip een Backup te maken van relevante instellingen (dus ook van LCD4linux)

dat werkt PRIMA

dat is een topic thema waar men zich over kan informeren (hier bij sat4all.com en de VU+ wiki)

 

heb je de voorkeur telkens een image met geïnstalleerde zaken en configuraties te vervangen door een nieuwe Flash van dat image, dan spreek je over ten dele manueel backuppen middels de beheerssoftware voor enigma2 {  DCC_E2.exe } op uw PC en via webinterface.

dat is een topic thema hetgeen we al vaker hebben aangeroerd inzake images flashen en manueel backups maken

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik na de volgende flash eens de back-up mogelijkheid gebruiken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...