Ga naar inhoud


Leuke sat4all feitjes


Michel

Aanbevolen berichten

Dat is wat ik mij nu eigenlijk al een hele poos afvraag...  Is de groep mensen die alleen FTA kijkt in de benelux echt slechts 0.1%?

Je weet het vrijwel zeker... maar als je het weet, heb  je er waarschijnlijk ook wel cijfers van... daar ben ik erg benieuwd naar.

Nu weet ik dat veel mensen gewoon bereid zijn te betalen wat er gevraagd wordt...  maar er zullen vast nog mensen zijn, net als ik, die gewoon tevreden zijn met FTA tv... Je mist eigenlijk geen enkel programma...

Als die 0.1% correcct is, zouden dan van de belgen en nederlanders die samen ca 26 miljoen mensen zijn, slechts 26000 mensen FTA kijken (geen abo op de belgische op nederlandse satprovider)?

Dat lijkt me heel erg weinig!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


September 2016 is niet meer heel veel, maar wel nog voldoende FTA zichtbaar op Satelliet TV

 

Het FTA gehalte wordt zeer zeker steeds minder en de andere Digital Braodcasting Systems zijn in een inhaal manoeuvre en daarmee op de goede weg goedkoper aan te bieden. (maar niet gratis)

 

Het is dan ook duidelijk dat die > ziggo/KPN/glas aansluiting met digitale TV < geld kosten en men bereid is dat te betalen omdat er duidelijk voordelen zijn t.o.v. satelliettv.

 

Misschien komt alles nog heel anders in 2017, betreffende de grensoverschreidende satellietTV van nationale en publieke zenders.

 

ik hoop dat nog een revival komt.

in de buurlanden is dat zeer zeker al te zien, met internet via satelliet

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zeker nog wel! veel FTA te zien, ik heb een lijst van 2200+ zenders en alleen CD/TVV is gecodeerd.

Helaas geen BBC/ITV en meer uit de UK, maar wel ARD/ZDF, onder veel zenders zit voor mij echte meuk, bijv. uit Italië en

tevens in soms slechte SD kwaliteit.

 

Maar een maand of wat geleden, op de Egyptische staatsomroep nog "een vlucht regenwulpen" gezien, netjes in het Nederlands met Arabische ondertiteling.

Voor sport kan je op veel FTA zenders terecht en ook nog eens in HD, zoals Be in, MBC sport, Dubai Racing, Dubai Sports en

MBC Pro Sport.

Ook nog meerdere docu kanalen et Cetera.

Voor mij "leve de schotel" en nooit meer kabel, laatste heb ik al in 1996 de deur uit gegooid.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emikli

 

ik denk in Turkije heb je toch ook niet veel andere keus?

 

In Egypte bvb kijkt waarschijnlijk 90% naar de schotel.

 

Enkel de mensen die het zich echt niet kunnen veroorloven kijken naar de gewone "kabel" tv waar er een aantal kanalen beschikbaar zijn.

 

 

Vroeger werd er daar enorm veel "illegaal" gekeken naar art en zo maar dit kan niet zo makkelijk meer

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...