Ga naar inhoud


Leuke sat4all feitjes


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Hoe spreek ik mezelf dan tegen? Kan je dat in een leesbare zin uitleggen?

Ik schreef toen en ik schreef nu dat de interesse in satelliet TV in onze doelgroep (Nederland en België) sterk terug loopt.

Als je dat niet erkent steek je naar mijn mening je kop in het zand. Redenen?

1. De algemene interesse in live TV loopt zeer sterk terug. (daar is voldoende bewijs voor)
2. Er zijn nu ook in minder goed bekabelde gebieden (betere) alternatieven (Digitenne, vDSL2 met IPTV, KPN Play etc.)
3. In de goed bekabelde gebieden worden voor mensen die wel/ook een schotel hebben de alternatieven steeds beter/interessanter/goedkoper.

4. Illegaal kijken wordt voor mensen die dat interessant vinden steeds minder interessant.

1+1=?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

het is des temeer belangrijk FTA ontvangst te hebben die ook ONAFHANKELIJK is

als we alles aan geld en politiek koppelen is TV kijken zelve, niet meer interessant.

 

Interessante vaststelling die ik ook volledig steun. Wat het "satellietkijken" betreft zal dit wel waar zijn , maar is het niet de schuld van de providers die alsmaar hogere prijzen vragen voor hun kaartje/module maar ook van de consument zelf. Waarom zou je nu in hemelsnaam maandelijks tientallen euro's betalen als alles FTA is te ontvangen.

Ik heb nog nooit één eurocent betaald aan dergelijke abonnementen , waarom zou ik , om op de vijf minuten te vloeken op de stomme reclame die ze ertussen gooien of voor het gejank van vele commentatoren ?

Ik mis geen enkel groot sport of cultuur evenement omdat die providers hun voeding dienen te krijgen van de diverse feeds. De meesten zijn allen in perfecte HD , in real time en vooral zonder die commentaar van vervelende verslaggevers. Ik weet dat er weinig feeds FTA worden doorgegeven , maar gelukkig zijn deze versleuteld in de normale BISS code.

Gewoon het feit dat ik dit kan geeft mij een soort vrijheidsgevoel , ik ben aan niemand of iets gebonden , bepaal zelf wat ik wil bekijken en vooral het is gratis.

Eerlijk gezegd moet ik er wat moeite voor doen om deze beelden te kunnen bekijken , echter wil het meerdere deel van de satellietkijkers gewoon vanuit hun luie zetel kunnen zappen d.m.v. hun dure abonnementen. Als er één provider beslist om het abonnement te verhogen met 1 euro per maand dan zitten ze reeds te steigeren als een wild paard en openen ze een zoveelste topic op het forum die na tien bladzijden van gejank niets oplost.

Voor mij persoonlijk is het satelliet kijken een dagelijkse bezigheid en dank zij het feedhunten ontdek ik iedere dag wat nieuws bij , is in schril contrast met het satelliet kijken vanuit je luie zetel en maar zappen en maandelijks betalen.

Iedereen kijkt satelliet op de manier die hij wil , keuze genoeg . Ik heb mijn keuze reeds jaren gemaakt en nog geen seconde beklaagd. Meer zelfs het is van een soort hobby uitgegroeid tot een zekere sport , zelfs een strijd tussen het wild en de jager .

Dit kun je enkel bij satellietkijken bij IPTV bvb. niet. Daarom zal het "actief" satellietkijken altijd blijven.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan het alleen maar beamen. Ik kijk echt bar weinig live tv. Mijn vu box neemt alle dingen op die mij interessant lijken, en dan kijk ik wanneer ik zin heb. En dat is niet alleen om de reclame te kunnen skippen, ook bbc programma's kijk ik wanneer het mij uit komt en niet wanneer het op tv wordt uitgezonden.

 

Daarnaast ben ik over gestapt van canal digitaal naar sparql iptv.

 

toch nog even inhaken op satelliet in het buitenland, als ik kijk naar engeland waar ik nog wel eens ben, dan zijn ook daar de meningen erg verdeeld. Een sky abonnement is nou niet bepaald erg goedkoop te noemen, en met dvb-t kan je gewoon de commercielen en de bbc ontvangen en dat is voor heel veel engelsen voldoende. Ook daar is bt sport in opmars, en velen hebben toch al internet via bt en kijken sport nu via bt sports in plaats van een relatief duur sky sports abonnement af te moeten nemen. Ook daar doet iptv zijn intrede, hoewel breedband internet in engeland in de categorie 10 mb/s - 100 mb/s wordt genoemd is men daar ook iptv aan het uitrollen.

 

En als je dan meer kanalen kan kijken voor minder ten opzichte van wat de satelliet provider sky biedt zie je ook daar een teruggang van satelliet tv kijkers. Maar ook sky zal dat nooit publiekelijk toegeven.

 

Ik ben een hybride kijker, hoewel het goed kan dat ik als ik mijn jaar heb uitgezeten met sparql tv ik dat weer ga opzeggen. Ik mis dingen als auto timer, als je series wil opnemen moet je elke week een dagelijkse opname in plannen. Men zou er mee bezig zijn, maar dat hoor ik al een tijdje. Beeld kwaliteit is super, maar het gebruikers gemak is er niet.

 

Als er nou eens hd over dvb-t2 beschikbaar kwam voor een nette prijs..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als er nou eens hd over dvb-t2 beschikbaar kwam voor een nette prijs..

 

Heb je gelijk in. Neem nu eens een groot land als Frankrijk , overal in het land is dit beschikbaar , tientallen zenders in HD.

Voor diegenen met een schotel staat die op 5°W.

De Fransen hebben ook een heel andere kijk tegen het TV kijken , Enkel de Franse zenders interesseren hen , de rest kan de pot op. Wij in de lage landen willen TVV,CD, SKY Engeland,Duitsland , enz... Daar hebben de Fransen geen behoefte aan.

De laatste week heb ik enkele fietstochtjes gemaakt in de Franse grensgemeenten hier vlakbij. Ze kijken gewoon even naar " le journal " en dan stoelen naar buiten en gezellig keuvelen met de buren. Heerlijk om te zien en zelf een praatje te maken met deze mensen in het plaatselijk dialect. Zijn heuveldorpjes van amper 300 à 500 inwoners maar toch zo prachtig.

Misschien even tijd voor bezinning en terugkeren naar de roots van het avondlijk genot dat zo simpel kan zijn.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de Van Dale aangeeft bij het woord "feit":

gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat

 

(ook via Google gevonden)

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben meer een lezer geworden dan een bericht poster maar haak ook ff in

 

 

Er is idd een afname van kijkers via het wokje mbt Vlaamse en Nederlandse zenders , iptv van oa. KPN worden steeds intressanter binnen ons kikkerlandje .

Neemt niet weg dat vele die Canal Digitaal verlieten het wokje nu nog voor fta gebruiken voor oa. de Britse zenders .

 

IPTV via oa. vlc ( nog niet verboden ) daar zie je dan ook veel mee naast het fta gebeuren ;-)

Canal Digitaal gaat het als het zo doorgaat net zo moeilijk krijgen als Canal + in Frankrijk want concurrentie op legale wijze genoeg ( ziggo/kpn en vele meer)

Canal Ditaal zal wel in de lucht gehouden worden zoals het ging vanuit Multichoice naar canal plus en nu dus m7 canal digitaal maar het zal wel fors duurder gaan worden dan voor de expads want voor ons hier is het te duur voor wat men nu aanbied tov andere binnenlandse providers

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland lijkt vooral het aantal abonnees van CanalDigitaal onder druk te staan. Daar tegenover staat dat steeds meer huishoudens naast een abonnement via kabel, glasvezel of digitale ether met een schotelantenne naar de honderden ongecodeerde tv-kanalen kijken waarvan tientallen in HD-kwaliteit.

 

media_l_370458.jpg

 

Veel allochtonen kijken via de satelliet naar tv-programs   . Het is een van de redenen waarom zij het nut van kijk onderzoek vaak niet inzien.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je nu met onder druk staan?

 

die abonnees zijn allemaal hartstikke relaxed aan het opzeggen

eind goed alles goed

terug naar FTA

 

en geintegreerde en geaccepteerde burgers kijken net als jij en ik graag wel eens naar andere culturen en hun herkomst / oorsprong

of daar nog vooruitgang is { Iran start haar eigen Internet }

 

het Feit dat een schotel per EU Wetgeving altijd mag zou u moeten huldigen

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aantal abonnees CanalDigitaal
Het aantal satelliethuishoudens in Nederland is geen directe koppeling aan het aantal abonnees dat CanalDigitaal heeft. Men kan ook naar ongecodeerd uitgezonden tv-kanalen via de satelliet kijken. En het aantal abonnees kan zelfs nog hoger dan het satellietbereik in Nederland liggen omdat de mogelijkheid reëel is dat één satelliethuishouden meerdere abonnementen bij CanalDigitaal heeft afgesloten. M7 Group S.A – de Luxemburgse eigenaar van CanalDigitaal – doet geen uitspraken over het aantal abonnees bij de Nederlandse tv-aanbieder.

6,9 miljoen huishoudens kijken naar satelliet
In Nederland kijken in totaal 6,9 miljoen huishoudens via tv-aanbieders naar tv-kanalen die van de satelliet afkomstig zijn. Dat zijn niet alleen huishoudens die direct via de satelliet naar televisie kijken. Kabelbedrijven en IPTV-aanbieders geven meerdere tv-kanalen in het zenderaanbod door waarvan het aanvoersignaal van een satelliet afkomstig is. Ook voor de Nederlandse publieke en commerciële tv-kanalen geldt dat satelliet voor back-up gebruikt wordt als signaalaanvoer via glasvezel vanuit het Mediagateway in Hilversum om welke reden dan ook niet beschikbaar is.

 

De kijker heeft geen directe invloed op de samenstelling van de diverse tv-pakketten van de aanbieders. Bij Satelliet TV is dat anders. Daar kan de kijker zelf zijn programmapakket samenstellen uit de honderden vrije buitenlandse tv-kanalen waar hij bovendien niets voor hoeft te betalen.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er is echter maar een heeeeeeele kleine groep enthousiastelingen en hobbyisten die naast hun ziggo/KPN/glas aansluiting met digitale TV nog een FTA satelliet setup heeft staan (ofwel een schotel puur en alleen voor FTA zenders). Dat zijn daarnaast dan ook nog eens overwegend allochtonen.

 

Dat zet op bovenstaande statistieken nog geen 0,1% bij, dat weet ik wel vrij zeker.

 

De grote groep satelliet TV kijkers in Nederland en Vlaanderen heeft satelliet TV om daarmee naar de publieke en commerciële omroepen te kijken. Die groep wordt wel degelijk steeds kleiner.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...