Ga naar inhoud


Kabel lengte


Jan-65

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wil mijn schotel 50 meter verder plaatsen, en zit nu +- 30 meter kabel tussen. (5 tuners)

Levert dit ook kwaliteit verlies op? De kabels worden verlengt met een dubbele F-connector.

De schotel bevat twee Quattro koppen (Inverto black) en een mulite schakelaar 9/8. Van deze switch lopen er 5 kabels naar verschillende VU boxen.

We willen dus de schotel en de switch verplaatsen.

Gaarne advies voor ik 200 meter KOKA 799 coax aanschaf en het niet gaat werken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met goede afgeschermde coax en PTN pluggen kun je deze afstand zonder enig probleem gebruiken. Heb hier 44 meter met 2 x 4:1 switch en signaal van 14.7 tot 18.6 dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jan

Als ik het goed begrijp wordt de totale kabellengte dus de huidige 30 meter en daar komt nog 50 meter bij, totaal 80 meter.
Dat is geen probleem maar gebruik wel goede coaxkabel.
Je hebt het over Koka 799 maar bedenk dat dit een oude generatie coaxkabel is. Je doet er veel verstandiger aan om Koka TS 9 te nemen. Die heeft een betere afscherming en een nog lagere elektrische weerstand waardoor je minimale voedingsspanning verliezen krijgt naar de lnb en multiswitch over een lengte van 80 meter.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. In Nederland koop je Koka TS 9 per meter te bestellen voor €0,79/meter.
Hier de specs: http://www.hirschmann-multimedia.nl/Portals/0/docs/productspecs/KOKA9TS.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het omschakelen tussen v en h gebeurt ook bij een multiswitch met 13 en 18 Volt.

 

Alleen hoef je bij een switch met netvoeding de lnb niet te voeden vanuit de ontvanger waardoor er minder spanning verlies is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verticale polarisatie is toch echt "D"

En horizontale polarisatie is "12"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild:

Ha leuk, diseqc-sturing van LNBs of van 5/x multiswitches zie ik eigenlijk nooit voorbijkomen op de forums!

Heb je in je ontvanger de 22kHz en de spanning-regulatie inderdaad op OFF staan?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bang dat we dan hopeloos off topic gaan ;)

 

Ja, beetje wel... Maar jij hebt dus inderdaad 22kHz en voltage op OFF met een multiswitch?

Diseqc sturing van LNB's en multiswitches is volgens mij nog steeds niet echt gewoongoed geworden; ik lees er ongeveer nooit over in forums....

 

Groet,

A33

 

PS een goede kabel is ook nooit weg voor het 22kHz signaal van diseqc? Of ligt dat niet zo gevoelig?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft grond kabel veel toegevoegde waarde? De 50 meter loop door de tuin, kan de TS 9 door een thyleenslang trekken of een pvc buis. Maar de meerkosten wegen dan niet op tegen grondkabel COAX9. Of zal het goed gaan als je de TS 9 gewoon over de grond (in grind) legt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van in een buis leggen is dat je kabels altijd gemakkelijk kunt vervangen. Ik zelf gebruik PVC buis (100mm) waar vier coax kabels doorlopen en enkele kabels voor de aansturing van de schotels en nog een kabel voor de bewakingscamera. Daarbij heb ik ook een nylon kabel meegetrokken zodat ik in de toekomst altijd kabel bij kan leggen in de buis .

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grondkabel is lastiger aan te sluiten. Dat moet onder een klem en bovendien is die heel stug.
Ik leg coaxkabel altijd in tyleenslang. Wel zorgen dat er aan de uiteinden geen water in kan lopen. Hier in Spanje is het bijna geen doen om kabel of buis in te graven en die loopt dan ook gewoon 70 meter over de grond.

Hoeveel kabels moeten er door?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...