Ga naar inhoud


extra garantie e bike


blitzteam

Aanbevolen berichten


indien de fiets door de verzekeringsexpert gekeurd wordt staat een extra garantie termijn niets in de weg

 

maar het lijkt me niet zinvol daar er maar weinig uitkeringen tegenover de betaalde premies staan...

want waar tegen verzekerd u de fiets, mankementen, verslijt, diefstal???

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien de fiets door de verzekeringsexpert gekeurd wordt staat een extra garantie termijn niets in de weg

 

maar het lijkt me niet zinvol daar er maar weinig uitkeringen tegenover de betaalde premies staan...

want waar tegen verzekerd u de fiets, mankementen, verslijt, diefstal???

Wat denk je van 3 jaar nieuwwaarde /pechhulp /diefstal .

Dit bij een grote verzekeraar voor iets meer dan 5€ per maand.

Slijtage wat normaal is ben je natuurlijk niet voor verzekerd.

Maar dat is gewoon en is eigelijk garantie werk.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de

 

normaal heeft men 2 jaar garantie op een e-bike fiets.

kan men extra garantie kopen

Meestal staat in de kleine lettertjes van de polis dat zaken die aan slijtage onderhevig zijn niet of ten dele vergoed worden.

Dus of je een nieuwe accu krijgt na 34 maanden?

Wanneer je elke maand het geld van de garantie verlenging verzekering zelf opzij legt, ben je meestal goedkoper uit.

 

Verzekeren tegen diefstal is een ander verhaal en hier niet de vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ik een jarige in de familie gisteravond gebeld heb, vroeg ik gelijk of hij de polis eens erbij kan pakken

hij heeft een elektro fiets met extra garantie van ANWB ( is Unigarant als ik me niet vergis )

 

daar staat duidelijk in dat accu's uitgesloten zijn van de garantie

banden

remmen

remkabels

remblokken en schijven

alsook lampen en fietsketting

zijn eveneens uitgesloten van de garantie.

zelfs voor de elektromotor geld een beperkte garantie van 2 jaar

 

wat blijft over?

frame, stuur, wielen en bagagedrager.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad weinig.

De verzekeringen zijn hoofdzakelijk diefstalverzekeringen met eventueel aanvullende schade bij een ongeluk en daar zijn de voorwaarden perfect.

Buiten de garantietermijn de fiets op verborgen gebreken verzekeren is weinig zinvol.

 

Alle defecten ontstaan buiten de standaard 2 jaar garantie moet je proberen om die via de mogelijkheden die het Non-Conformiteitsbeginsel biedt te claimen en dat lukt best.

Kost wel even wat werk maar is wel de moeite waard om te proberen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is het bijkoepn van extra garantie niet nodig.

Soms kunt u bij een product garantie kopen. Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig. U hebt namelijk volgens de wet ook zonder bijgekochte garantie recht op een goed product. Is het product niet goed? Dan moet de verkoper zorgen voor een reparatie of een nieuw product. Het is dus meestal niet nodig om garantie te kopen.

Zie ook https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-bijkopen/extra-garantie-bijkopen/?icmp=20150824+_+Nu+met+50%2525+korting

 

 

De Europese regels voor non-conformiteit kun je altijd inroepen als de garantietermijn is verstreken. Zie http://www.conformiteit.nl/

 

beter investeer je in een goede rechtsbijstandsverzekering. De premie daarvan haal je er wel uit uit als je geen extra garantie bijkoopt voor maar één apparaat.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik heb dat ook ervaren met rechsbijstandverzekering, ook een wassen neus

 

Niet zo somber.

Soms onbevredigend omdat ze er voor kiezen maar zelf je schade te betelen dan te gaan procederen. Heb je in ieder geval wel resultaat.

Verder moet je natuurlijk weten wat je wilt, ze achter de broek zitten en je niet laten afschepen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het verzekeringswezen zal ons haten

maar als je toch niks vergoed krijgt kun je het even zo goed laten

 

dat rijmt

 

en ik heb dat ook ervaren met rechsbijstandverzekering, ook een wassen neus

Dat was dan zeker een Nederlands rechsbijstandsverzekering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... is er met de onderste groep van de NOG minder betaalde advocaten van de rechtsbijstand niet veel fiducie

 

Volgens mij zijn dat vrijwel nooit advocaten.

Zeker niet voor wat in de wandeling "bagatelzaken" heet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zal je een jurist toegewezen krijgen.

Een advocaat is altijd een jurist maar een jurist hoeft nog geen advocaat te zijn.

Advocaat is een beschermde titel. De jurist bereikt de titel advocaat door beëdigd te worden.

 

En zo komen we beetje bij beetje verder van het onderwerp verwijderd....  "extra garantie e bike"

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...