Ga naar inhoud


Instellen permanente timeshift


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Ik heb er pli op staan.

Hoe kan ik de permanente timeshift instellen en hoe werkt dat dan?

Neemt hij alles op? Raakt de harde schijf dan niet vol ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even zoeken in één van de menu's staat wanneer de timeshift moet beginnen.

Als je heel lang dezelfde zender op hebt staan zal je wel een grote opname krijgen, maar ben er zelf nog nooit tegenaan gelopen en de schijf waarop ik de timeshift opneem (interne schijf, NAS gebruik ik voor overige opnames) is "maar" iets van 250GB.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat zien staan in het menu.

 

Als ik hem b.v instel op 1 minuut wat gebeurd er dan als ik zit te kijken en ik wil iets terug kijken?

Gaat die timeshift opname weer vanzelf van de nas schijf af of moet ik dit elke keer handmatig doen?

Als ik heel de avond kijk naar verschillende zenders. Neemt hij dat allemaal op?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

sommige mensen hebben ook een leven hoor :)

 

Volgens mij is het zo dat als je afstemt op een kanaal permanent timeshift begint met opnemen. Als je dan overschakelt naar een ander kanaal wordt het bestand leeg gemaakt en begint timeshift opnieuw met opnemen. Als je hem op 1 minuut zet kan je maximaal 1 minuut terug, en heb je dus een redelijk klein bestand. Als het goed is maakt het ding maar 1 bestand aan en daar doet hij het mee. Het is niet zo dat als je overschakelt naar een ander kanaal er dan een nieuw bestand wordt aangemaakt en dat het bestand van het vorige kanaal blijft staan.

 

Anders probeer je het toch gewoon? Timeshift aanzetten en kijken maar en dan met je pc naar de share op de nas kijken wat er gebeurt...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

timeshift is logsich,

pauze toets

toilet of telefoontje

> start toets  en kijken naar wat er opgenomen is

schakel je naar andere zender wordt de opname gewist

 

permanent timeschift is eigenlijk een achterhaalde idee

en kun je beter regelen met snelopnametoets of programmeren per timer

 

maar het is dus zo dat die opname blijft bestaan op de NAS of HDD totdat je deze manueel wist

 

opnames met 1 minuut zijn zinloos ook als test

 

p.s. zoals wiz schrijft gewoon testen dus

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb dat zien staan in het menu.

 

Als ik hem b.v instel op 1 minuut wat gebeurd er dan als ik zit te kijken en ik wil iets terug kijken?

Gaat die timeshift opname weer vanzelf van de nas schijf af of moet ik dit elke keer handmatig doen?

Als ik heel de avond kijk naar verschillende zenders. Neemt hij dat allemaal op?

 

 

Voor het instellen van timeshift zijn er een paar instellingen (geen idee hoe die standaard staan):

 

De locatie waar je de timeshift laat opnemen.

Ik raad af om daar een NAS voor te nemen aangezien dat een enorme load op je netwerk en NAS kan geven heb ik zelf gemerkt.

Op het moment dat je in je timeshift gepauzeerd of teruggespoeld hebt en weer afspeelt lopen er al twee streams van/naar je NAS. Als je daarnaast ook nog aan het opnemen bent (bij mij soms zelfs meerdere opnames tegelijk) dan loopt dat aardig op.

Voor de timeshift zou ik een interne harde schijf of via USB of ev. een USB-stick voor gebruiken.

Ook hier geldt: Uitproberen en kijken hoe zich dat uitwerkt op je NAS. De meeste NASsen hebben daar ook monitoringtools voor.

 

De grootte van die schijf of stick hangt af hoe lang je op één zender blijft hangen.

Een film in HD van zo'n 2 uur is 6-8 GB, dus ga maar uit van 4GB per uur.

Ik heb een oude laptopschijf van 230 GB en dat blijkt ruim voldoende te zijn.

 

De locatie stel je in bij Menu>Instellingen>Systeem>Opnamelocaties>'Opnamelocatie voor timeshift opnames'.

 

 

Daarnaast stel je in of en na hoeveel tijd de timeshiftopname mag beginnen.

Dit doe je bij Menu>Instellingen>Systeem>Gebruiksinterface>'Timeshift automatisch starten na'.

 

 

Het gebruik van de timeshift

Als je naar de WC wilt druk je gewoon op pauze, daarna kan je weer op afspelen drukken, vooruit of achteruit spoelen en zelfs de 1,3,4,6,7 en 9-toetsen werken om stukjes te skippen (reclame!).

Let op die cijfers werken pas als je eenmaal aan het timeshiften bent, anders gaat-ie naar een andere zender (en stopt je timeshiftopname en wordt gewist!).

Maar ik ben het met de anderen eens dat je hier beter de opnamefunctie kan gebruiken, dus druk op record (rode stip) en speel daarna die opname weer af.

 

Waarvoor timeshift wel handig is, is als je net even iets gemist hebt en dan dus even terug spoelt. Daarvoor tijdens het kijken op terugspoelen drukken.

 

Met stop (vierkantje) ga je direct terug naar de live uitzending

 

Zodra je naar een andere zender gaat wordt de timeshiftopname gewist, dus nee je hele kijkavond wordt niet opgenomen.

 

Als je de timeshift hebt gebruikt (dus eerst op pauze drukken!), zal je bij het wisselen van zenders een waarschuwingsvenster krijgen.

 

post-40400-0-44649100-1475850305.jpg

Hiermee heb je dan weer wél de optie om die opname te bewaren.

Deze waarschuwing is ev. ook uit te schakelen: Menu>Instellingen>Systeem>Gebruikersinterface>'Waarschuwing, indien de timeshift wordt gestopt'.

 

 

Wat betreft het automatisch wissen van deze opnames: Als je settopbox reboot tijdens een timeshiftopname dan kan het bestand op de harde schijf blijven staan. Deze hebben de bestandsnaam die begint met 'timeshift.'. Deze kunnen ongestraft gewist worden.

 

 

Dan zit er bij mij nog een TimeShift-knop op de afstandsbediening, deze doet (bij mij) alleen hetzelfde als de eerste keer op de pauzetoets drukken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...