Ga naar inhoud


moet een VU zero receiver na gebruik uitgeschakeld worden


kling

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een VU zero receiver en ben erg tevreden, maar heb een simpele vraag.

 

moet de receiver kontstant op standby staan ook wanneer aan het eind van de avond de TV wordt uitgeschakeld of moet de receiver via de schakelaar uitgeschakeld worden tot de volgende dag? 

 

groet

 

Kling.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heeft die dan geen deep standby ? Dan is het verbruik ook minimaal.Doe ik hier ook met de stb in de slaapkamer.Is een duo2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En een Vu+ mag alleen met de netschakelaar uitgeschakeld worden nadat je de besturingsprogramma's, het operating system, ontvanger hebt afgesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een eigen keuze. Volledig uit spaart de meeste energie, deep standby verbruikt een heel klein beetje energie. Ik heb al sinds 2004 Set Top Boxen en die gaan gewoon in standby. Stekkerblok is wel tegen overspanning gezekerd en eigen zekering...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Sat4allfan en moderrator.

 

ik heb de handleiding nogmaals gelezen si vrij eenvoudig en daar kan ik niets ontdekken van deep standby of iets dergelijks maar ook niet of ik de receiver na gebruik moet uitschaklelen tot het volgende gebruik?

 

zodoende leg ik jullie die vraag voor omdat ik aanneem dat hier meer ervaring is op dit punt.?

 

groet Kling

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is irrelevant of die aan is of in standby staat, in standby is enkel het Beeld uitgeschakeld op uw TV

de rest van de receiver is actief

(p.s. jerpsx die waarde geld bij deepsleep)

 

alle apparatuur schakelt tegenwoordig enkel eerst in standby

de echte stroom en energie spaarders schakelen echt uit in de zogenaamde deepsleep stand, welke mogelijk maakt dat timer opnamen toch geactiveerd worden en daartoe is die minieme 0,5 Volt nodig.

 

afhankelijk van welk image op de VU+ ZERO staat is de deepsleep mogelijk door lang op de powerknop te drukken ( VTI )

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een Vu+ mag alleen met de netschakelaar uitgeschakeld worden nadat je de besturingsprogramma's, het operating system, ontvanger hebt afgesloten.

Zo hoort het wel. Maar hier bij ons regelmatig stroomuitval, en heb hierdoor nog nooit een probleem gehad. Ik heb wel een inschakelvertraging van 5 seconden gemaakt omdat bij een korte onderbreking de box vastloopt.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je geeft het zelf aan, het hoort wel, de ontvanger "afsluiten".

En resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...