Ga naar inhoud


Crooswijk doet schotels in de ban


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zou toch nog eens naar het begrip rooilijn kijken, en wat daarover in de bouwverordening staat.

Niet de huiseigenaar, maar de gemeente heeft daar een vergunningsplicht in het leven geroepen.

Staat er een schotel voor de rooilijn, en heb je daarvoor geen vergunning van de gemeente gekregen heb je slechte kaarten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het bericht in het AD (ook niet mijn favoriete krant) is in ieder geval duidelijk genuanceerder: http://www.ad.nl/dossier-rotterdam/schotels-gaan-van-de-gevels-af-in-rotterdam-crooswijk~a8c65317/

Dat bericht vond ik toen ik op dit onderwerp googlede.

 

Ik vind het vaak wel prettig eerst meer info tot me te nemen, voordat ik ertoe overga een 'mening´ te hebben. :)

Maar ook ik zal soms wel een rare mening hebben, gebaseerd op beperkte info... :( We zijn allemaal mensen, nietwaar?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bewoners van deze wijken krijgen standaard een gratis advocaat, dus is het een eitje om het verbod aan te vechten. Ik vind het zelf overigens geen gezicht, zo'n woud aan schotels.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk een flat met een serie schotels er mooier uitzien dan eentje zonder schotels. Zo heb je nog een beetje variatie in de typisch Nederlandse monotonie.

In de zgn. achtergebleven gebieden, c.q. op het platteland buiten de grote steden, zijn schotels trouwens een standaard verschijnsel en neemt niemand er aanstoot aan.

Zouden mensen hier toleranter zijn (in dit opzicht)?

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf overigens geen gezicht, zo'n woud aan schotels.

 

Het zou deze verhuurder niet misstaan een oplossing te bieden voor de wens van velen in het flatgebouw in ruil voor een centrale oplossing op het dak.

Iedereen betaalt een maandelijkse toeslag en het oerlelijke flatgebouw is weer in zijn volle glorie te bewonderen, terwijl de verhuurder beheert en onderhoudt. En staan genoeg andere zend- en ontvangstzaken op hoge flatgebouwen. Kunnen best een paar schotels bij.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind het zelf overigens geen gezicht, zo'n woud aan schotels.

 

Ik ook niet. Maar ik vind een volkswagen golf ook een afzichtelijke auto. En die verbieden we ook niet :grin:

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch echt heel square dat er nu mensen naar voren komen die de vrijheid om van onafhankelijke Satelliet tv en Satelliet radio te kunnen genieten en de daarvoor benodigde ontvangstinstallaties gaan verbieden.

 

Het is identiek aan de vrijheid UW geliefde app's gebruiken op UW mobieltelefoontjes.

Dat wil men niet beperken dat wil men zelfs uitbreiden opdat u zich als wereldburger kunt informeren...

 

- Uitbreiden van de G4 en toekomstige G5 netwerken in Nederland (minister Kamp in overeenstemming met de EU)

- De regioblokkeringen opheffen (EU)

- De roaming kosten voor telefonie en internet afschaffen (EU)

 

Niemand haalt het in zijn hoofd om Jou de draadloze telecom en data ontvangst te verbieden.

 

En dus is het schotel verbod in een sociaal en liberaal Land belachelijk... > daarmee opent zich de kloof tussen arm en rijk verder.

 

Het is nog steeds UW vrije keuze om op de meest economische haalbare manier je informatie te vergaren en daar valt Satelliet TV en Radio onder volgens de EU-regelgeving. De uitzonderingsregels door lokale voorschriften zoals voor stadsgezicht Historisch Waardevol etc. daargelaten.

 

Maar als het de een of ander om schoonheid gaat dan bedenk dat die Zendmasten voor mobiele telefonie en internet ook lukraak geplaatst en geaccepteerd worden omdat het de meest economisch zinvolle manier is.

Conflict betreffende gelijkheidsbeginsel.

 

Bovendien als ik dat bericht in het AD lees en DAN de commentaren eronder wordt ik spuugziek van die waarde landgenoten.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het is nog steeds UW vrije keuze om op de meest economische haalbare manier je informatie te vergaren en daar valt Satelliet TV en Radio onder volgens de EU-regelgeving. De uitzonderingsregels door lokale voorschriften zoals voor stadsgezicht Historisch Waardevol etc. daargelaten.

 

Ik geloof dat er een verschil is tussen geplaatste schotels die onder de regelgeving vallen en die schotels die NIET aan de voorwaarden daar voldoen.

 

Ik lees zodoende in het AD:

http://www.ad.nl/rotterdam/schotels-gaan-van-de-gevels-af-in-rotterdam-crooswijk~a8c65317/

 

.... Illegaal geplaatste schotelantennes aan gevels en balkons werden jarenlang gedoogd....

 

.... Twee jaar geleden hingen er minstens negen schotels aan het blok appartementen in de Couwaelstraat: aan de gevel, aan een balustrades van een balkon en aan het dak. Gisteren gingen alle illegale exemplaren eraf....

...Huurders in Crooswijk bij wie de antennes worden verwijderd, hebben al een keer of drie een brief gekregen met een waarschuwing.....

er  staat NIET dat ALLE schotels eraf gingen .. maar alleen de illegale ... waarvoor veelvuldig is gewaarschuwd dat deze er niet mochten hangen ...

 

Dus .. wat is er hier nu het probleem? ik ken die buurt en OP de balcons staan er nog steeds schotels en zijn alleen diegene verwijderd die AAN de buitenkant AAN het balcon hingen wat dus niet met de regels in overeenstemming was.

 

Er is dus geen sprake van een algemeen schotelverbod.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...