Ga naar inhoud


Regionale omroepen Drenthe, Zeeland, Limburg en Brabant blijven op satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

De regionale omroepen van de provincie Drenthe, Zeeland, Limburg en Brabant blijven via de satelliet te bekijken. Zij sloten hiervoor een overeenkomst met M7 Group.

RTV Drenthe, Omroep Zeeland, L1Limburg en Omroep Brabant zijn via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost te bekijken. De zenders worden door het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group via de satelliet verspreid. De nieuwe overeenkomst tussen deze regionale omroepen en M7 Group is goed nieuws voor de satellietkijker. Enkele omroepen wilden vanwege bezuinigingen de satellietverspreiding staken. De vier regionale omroepen zijn vanaf 2017 24 uur per dag met een basisabonnement van CanalDigitaal – onderdeel van M7 Group – te bekijken. L1Limburg en Omroep Brabant zijn op dit moment alleen met een Familieabonnement zichtbaar.

RTV West verdwijnt van satelliet

RTV West is de enige regionale omroep die de satellietverspreiding in 2017 staakt. De zender is tot 15 januari via de satelliet te bekijken. RTV West blijft wel Over The Top (OTT) beschikbaar via de hybride interactieve satellietontvangers van CanalDigitaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mensen die willen blijven kijken staat hier de link naar de livestream:

https://www.sat4all.com/forums/topic/349412-nl-regionale-en-lokale-zenders-web-streams/page-3?do=findComment&comment=2389670

Met dank aan Satmaat!

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die hebben nog een contract lopen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft RTV West wel beschikbaar op de Canal Digitaal app?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV West verdwijnt van satelliet.

 

Utrecht en Flevoland waren volgens mij nooit op de satelliet.

 

Jammer want af en toe is het ook leuk om te zien wat er zoal in andere provincies gebeurt.

 

Elke provincie zou op sat moeten zitten, als het o.a. in Brabant kan, moet dit ook kunnen met hen die nog niet op sat zitten of zelfs verdwijnen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, het staat er toch echt.

 

L1 Radio is de officiële Rampenzender voor Limburg.

 

Dus afstemmen op L1 wanneer de sirene gaat, en wanneer ik beeld heb van L1 op Astra 3 ben ik toch echt afgestemd op de rampenzender.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV Utrecht, en RTV Flevoland zijn toch ook rampen zenders en toch niet beschikbaar op satelliet.  Ik vind ook niet dat je echt waarde kunt hechten aan die rampenzender functie.  Als er daadwerkelijk een ramp gebeurt kijkt toch iedereen naar NPO123.

 

Die zijn ook veel beter voorbereid op zoiets. De regiozenders overstijgen nauwelijks het niveau van een lokale omroep.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...