Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten

Van een radar detector kan je tenminste nog zeggen dat je er iets voor ontwikkelt en geproduceerd moet hebben.

Dit is gewoon kwestie van lego blokjes en verzendlabels plakken.

Als je dergelijke producten op deze manier aan de man brengt verdien je gewoon dat je kop eraf gaat.

Zou het bijzonder jammer vinden als dit figuur er legaal zijn geld mee kan verdienen: hij parasiteert namelijk op werk van anderen, zowel hardware, software als de uiteindelijk te genieten creatieve content.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zaterdag 15 april 2017 wordt aandacht besteed aan deze beruchte kastjes bij KASSA op NPO1.

 

Gaat het daarbij wel om dezelfde kastjes?

 

 

 

Zaterdag in Kassa besteden we aandacht aan Nonstopplayer. Veel mensen hebben betaald voor een kastje waarop je films en series kunt streamen. Maar er wordt geen kastje geleverd en het geld is weg. Verder hebben we het over het toenemende datagebruik en wat dat doet voor het milieu. En het hooikoortsseizoen is weer begonnen! Wat kun je tegen hooikoorts doen?

Honderden gedupeerden door niet geleverd product van Nonstopplayer

Het bedrijf Nonstopplayer verkoopt kastjes waarmee je voor een eenmalig vast bedrag onbeperkt series en films kunt kijken. Belofte: binnen enkele werkdagen wordt het kastje geleverd. Maar klanten ontvangen niks, horen niks en krijgen geen geld terug.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?

 

 

Waar zie jij een tegenstelling???  Ik heb inderdaad drie keurige legale abonnementen lopen.

 

Maar dat is anders dan het allerduurste abonnement ergens nemen, omdat ik alleen maar op die manier een zender als NPO Cultura die wel door ons belastinggeld via de publieke omroepen betaald wordt maar waar je alleen als je de hoofdprijs aan de pakketmakers wilt betalen van mag genieten. Ik betaal dat niet en beschik er dus niet over, ook niet via illegale middelen.

 

Het feit dat ik me er steeds druk om maak laat genoeg van mijn frustratie daarover zien. Ik denk dat we het enige land ter wereld zijn waar niet alle door de publieke omroep gecreëerde zenders in het eigen nationale basispakket staan. Misschien heb ik het mis maar ik ken in elk geval geen enkel ander land dat zo weinig druk op de habel en sataanbieders uitoefent.

 

Volgens mij hoeven ze alleen maar te zeggen "alles of niets" en de Canal Digitaals en Ziggo's van ons land staan in een rijtje te wachten of ze alsjeblieft het complete NPO pakket mogen uitzenden, In het basispakket maar ik vermoed zelfs zonder dat omdat ik net echt denk dat ze veel serieuze abonnees overhouden die alleen maar naar commerciële meuk en buitenland willen kijken zonder publieke omroep. Maar goed, dan moet je wel een regering hebben die de belangen van het volk boven die van de commercie stelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch nadenken.

Zoals ceesv al aangaf, Digitenne is nu alleen in SD. Ik hoor weinig klachten over het gemis van HD door die groep, in ieder geval ben ik nog geen actie tegengekomen om het recht op HD af te dwingen.

 

Situaties waarin Digitenne wordt gekeken lijken me vooral mobiel (een camping noem ik voor het gemak ook maar even mobiel). Om echt van HD laat staan 4K te genieten is een groot scherm nodig. Dat lijkt me mobiel heel lastig. Nog los van de vraag of de huidige regelingen wel verplichten tot aanleveren van signaal dat altijd en overal mobiel is te ontvangen.

 

Nederland kan beter inzetten op een wettelijke recht (en verplichting) dat iedereen 20Mb internet heeft. Tegen 2020 zoals in Groot-Brittannië.

Dat kan best wel met wat overheidssteun, zeker als er geen DVB-T2 hoeft te worden opgetuigd. Zo krijgt iedereen iptv.

 

Grappig dat je dat zegt. Zelf heb ik geen ervaringen met 4K maar in vrijwel alle recensies lees ik dat je om de fijnheid van de pixels te kunnen zien er veel dichter bij moet zitten dan bij HD en zeker als het om SD gaat. Ga je op dezelfde afstand zitten dan zie je nagenoeg geen verschil wordt gezegd.

 

Een veel grotere TV en er dan dichter op gaan zitten betekent dat je naar je TV kijkt zoals je de krant leest, het hoofd continu van links naar rechts bewegend. Lijkt me dat je dan 's avonds met een stijve nek naar bed gaat. Dus nee, ik denk dat de conclusie dat de tv voor 4K groter moet zijn lijkt hierdoor niet bevestigd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook op een grote tv en beweeg alleen de oogjes :P

 

Dat kan omdat je er voldoende ver vanaf zit. Het verhaal luidde dat je voor 4K een groter beeldscherm zou moeten hebben, iets wat haaks staat op wat mensen erover vertellen. Groter beeldscherm + dichter erbij gaan zitten betekent dat je het niet meer redt met oogbewegingen alleen. Maar als jij erg gymnastische ogen hebt en dat toch wilt doen, "be my guest"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat je dat zegt. Zelf heb ik geen ervaringen met 4K maar in vrijwel alle recensies lees ik dat je om de fijnheid van de pixels te kunnen zien er veel dichter bij moet zitten dan bij HD en zeker als het om SD gaat. Ga je op dezelfde afstand zitten dan zie je nagenoeg geen verschil wordt gezegd.

 

Ik ben afgegaan op wat ik ook hier regelmatig lees in combinatie met het aanbod van juist steeds grotere schermen ook voor 4K.

Logisch lijkt mij dat juist een klein scherm baat heeft bij een scherper beeld en daarmee 4K. Maar ik heb mij niet verdiept in het verschil tussen SD, HD en 4K bij kleine schermen. Vraag me af of dat voor veel consumenten wel een issue is.

 

Maar dat lijkt me iets voor een apart topic.

Wellicht vindt een moderator dat ook en kan dat dan aanmaken en de relevante berichten daarheen verplaatsen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

... zelf heb ik legale abonnementen op drie verschillende providers, twee paketten via satellite en een kabelabonnement op Ziggo.

 

Ben wel benieuwd welke dat zijn en met name wat welk pakket aan extra zender(s) bied die jij de moeite waard vindt.

 

Zo zit ik te overwegen om bij Skylink Slovakije een keuzepakket (Flexi 7) te nemen zodat ik in ieder geval Unitel Classica HD en Stingray Brava kan zien.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgegaan op wat ik ook hier regelmatig lees in combinatie met het aanbod van juist steeds grotere schermen ook voor 4K.

Logisch lijkt mij dat juist een klein scherm baat heeft bij een scherper beeld en daarmee 4K. Maar ik heb mij niet verdiept in het verschil tussen SD, HD en 4K bij kleine schermen. Vraag me af of dat voor veel consumenten wel een issue is.

 

Maar dat lijkt me iets voor een apart topic.

Wellicht vindt een moderator dat ook en kan dat dan aanmaken en de relevante berichten daarheen verplaatsen.

ik heb hier een 65 inch 4 k televisie en het beeld is echt superscherp bij hd of sd dan praat ik nog niet over 4 k uitzendingen die zijn SUPERSCHERP en ik hoef echt niet met een stijve nek naar bed te gaan terwijl ik er ong 3.5 meter vandaan zit

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen.
Maar zit jij op een camping in een tentje, op een boot, in de auto of ben je op andere wijze afhankelijk van het Digitennesysteem (want daar ging mijn aanvankelijke reactie over).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We dwalen een beetje af:

BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Weet iemand hoe we in het Nederlands aan die krankzinnige en volstrekt onjuiste uitdrukking komen dat een website "uit de lucht" zou kunnen worden gehaald??? In geen enkele mij bekende taal wordt dat soort onzin gedebuteerd. Websites zijn niet "in de lucht" maar staan op computers die primair door backbone lijnen en system de wereld door worden gestuurd. Ik vind dat zo ontzettend bezopen om steeds weer die idiote uitdrukking "in de lucht" of "uit de lucht" te horen als het over websites gaat, het is gewoon absurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we er op houden dat de websites offline zijn gezet (niet meer toegankelijk of zelfs verwijderd)

 

Voorbeeld:

BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websites offline gezet.

 

Ik denk dat men het zegt omdat het ook wel eens te vergelijken valt met zendamateurs

die illegaal uitzenden, want deze zijn immers naar dat de zender is opgespoord en stil gelegd

door de opsporingsdienst uit de lucht gehaald. De zender en diverse worden dan ook in beslag genomen.

 

Maar 261 offline websites is best veel.

 

Groet,

Ron

aangepast door Humax_Satelliet

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...