Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zo, behoorlijke discussie.

 

Wat ik zo proef is dat we allemaal wel weten wat illegaal is en wat niet, maar dat sommige alléén op deze manier hun voorkeurszenders kunnen bekijken op de lokatie die zij willen.

 

Wat mij persoonlijk irriteert, is dat ik netjes een cd-abbo heb en dit normaal gesproken maar op 1 tv kan kijken, terwijl (bijna) ieder huishouden meerdere tv's heeft, waardoor je dus feitelijk per tv een settopbox moet aanschaffen en een abbonement. (ook bij kabel).  ALs ze het technisch nu zo zouden kunnen regelen dat ik maandelijks 1 abbonemt afneem en dat ik daarmee op al mijn tv's en tablets de programma's van mijn abbonement kan kijken, zou ik niet geneigd zijn naar alternatieven te zoeken.

 

Ben wel van mening dat dus uiteindelijk internet TV  (eventueel "on demand") de toekomst gaat worden

Xtrend9500, Xtrend4000,Qnap TS-253A, en VU+duo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo, behoorlijke discussie.

  ALs ze het technisch nu zo zouden kunnen regelen dat ik maandelijks 1 abbonemt afneem en dat ik daarmee op al mijn tv's en tablets de programma's van mijn abbonement kan kijken, zou ik niet geneigd zijn naar alternatieven te zoeken.

 

Vroeger was dat inderdaad mogelijk.

Echter waren er toen mensen, die dat ene abonnement gingen gebruiken om hun hele familie en kennissenkring van beeld te voorzien.

 

En dat was het begin van het steeds strenger aanhalen van de beveiliging.

 

Het is geen uniek gedrag van Canaldigitaal.

Bij de kabelaars wordt ondertussen het aantal te activeren kaarten ook al beperkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was dat inderdaad mogelijk.

Echter waren er toen mensen, die dat ene abonnement gingen gebruiken om hun hele familie en kennissenkring van beeld te voorzien.

 

En dat was het begin van het steeds strenger aanhalen van de beveiliging.

 

Het is geen uniek gedrag van Canaldigitaal.

Bij de kabelaars wordt ondertussen het aantal te activeren kaarten ook al beperkt.

 

Ja, wij mensen zijn door en door slecht en dienen dus door zonder onderscheid des persoons door de multinationals streng gegeseld te worden. Gelijk heb je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een eenvoudig antwoord is, dat niemand tegenwoordig zijn voordeur open laat staan.

 

Maar laat duidelijk zijn, dat ook ik de nadelen ondervind van die beveiliging.

Ik ben alleen realist en besef dat zonder deze maatregelen er geen toekomst voor de provider is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wij mensen zijn door en door slecht en dienen dus door zonder onderscheid des persoons door de multinationals streng gegeseld te worden. Gelijk heb je!

 

Hoe wil je dat onderscheid maken, dan?

Aan iemands neus kun je niet zien of hij eerlijk is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste

Er is ook geen enkele zinnige reden te bedenken om dat ooit gestelde territorialiteitsbeginsel te rechtvaardigen.>< omdat we er ons steeds op beroepen dat de EU één gebied is met vrij verkeer van goederen en diensten. 

eigenlijk de eerste keer dat ik mij kan vinden met een uitspraak van jou T90

 

verdeel en heers is het gezegde dat van toepassing is

(betekend in dit verband; om veel geld uit de burger te kloppen moet je met heel veel partijen stelselmatig privaat rechterlijke contracten aangaan)

en

de EU parlementariërs proberen telkens weer de macht van die Naties en die lobby van globaal opererende firma's te breken.

voorbeeld telefonie en roamingkosten

 

helaas geven we te weinig aandacht en steun aan het EU parlement

 

Dat we betalen voor de media is eenduidig, dat het dan ook voor iedereen gelijk moet zijn is evident.

En zo ook; de handhaving en volstrekking van dergelijke Europese wetgeving.

 

Brein is een club rare gasten die wat mij betreft enkel advies uitbrengt, maar geen uitvoerende instantie is.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal,

Wij betalen allemaal kijk en luistergeld, dit is over alle belastingen uitgesmeerd!

Ik wil dat alle publieke zenders en rampenzenders vrij over de sat te ontvangen, en niet dat je via een kaart, waar je ook nog eens voor betaald,en de staat hierover ook nog eens btw vangt!

Dan heeft brein het over auteursrechten!

waar zijn onze rechten? of is het alleen maar betalen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dream on...

 

De door jou en mij gekozen regering heeft 2 zaken besloten.

 

- Alleen Digitenne, Ned 1,2 en 3 zijn vrij te ontvangen.

 

- Voor de doorgifte van Nederland 1,2, en 3 dient de satelliet provider een doorgifte vergoeding aan de oproepen te betalen.

  Daarom is satelliet ontvangst van de Nederlandse publieke zenders niet gratis.

 

Auteursrecht regelt het eigendom van content, namelijk de maker van de programma's heeft het eigendomsrecht, en kan en mag betaling verlangen van kijkers, die de programma's willen bekijken.

(Ik neem aan dat jij je ook laat betalen voor het werk wat je verricht).

 

de Stichting Brein is slechts een waakhond, die in opdracht van de content maker misbruik opspoort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas geven we te weinig aandacht en steun aan het EU parlement

 

....en zo hoort dat ook bij een fop-parlement met zo'n 750(!) dik betaalde nietsnutten...

Hoe zat dat ook alweer met die vrijdagse "aanwezigheids" krabbeltjes vlak voordat ze op het vliegtuig naar huis stapten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hmmm

De contentaanbieders kunnen goedkoper produceren als ze die artiesten niet zo onwijs veel betalen.

Jouw posting is een beetje ondergesneeuwd geraakt en geen enkel intelligent wezen die er op in gaat..

Ik zeg, QFT (zoek even de betekenis op svp) ;)

 

Waarom moet een acteur 100 miljoen ontvangen voor werk wat in de regel gedaan word door stuntmensen die met een schijntje worden afgescheept?

Waarom moeten voetballer tig miljoen per jaar ontvangen om een bal naast het doel te schieten? En ja, het zijn en 22 per elke wedstrijd.

 

Wat ik wil zeggen is dat films in de winkel makkelijk enkele euro's kan kosten.

Een abbo op een voetbalkanaal kan ook een enkele euro par maand zijn en dan heb ik nog niet eens over de normale tv-abbo's, met zenders die in de regel alleen nog maar reclame uitzenden met daartussen iets wat vroeger "film" was of andere programma's waar je voor thuis bleef.

 

Het tv-kijken heb ik persoonlijk opgegeven en op het journaal na (god behoedde dat dit ook onderbroken gaat worden voor reclame) is er vrijwel niets meer op tv om naar te kijken.

Daar wil ik dus niet eens meer een abbo voor betalen, tenzij het 3 euro per maand gaat kosten.

 

Dus dit is een beetje het "kip of het ei" verhaal.

De producenten maken alle content duurder om overgewaardeerde acteurs of sportmensen overdreven veel geld te kunnen betalen, terwijl steeds minder mensen dat er voor over hebben.

Als stichting BREIN zich nu eens zou inzetten om alle abbo's en content goedkoper en betaalbaarder te krijgen, dan hoeven zij zich niet meer in te zetten om de "illegale criminelen" aan te pakken omdat dit immers niet meer zou lonen.

 

Wat nu als mensen allemaal stoppen met tv kijken?

Buiten het feit dat de samenleving er prettiger op word en de sociale kring er kwalitatief met sprongen op vooruit gaat doordat mensen elkaar weer gaan opzoeken, wil ik wel eens zien wat er dan gaat gebeuren met al die zakkenvullende graaiers, die uit hebzucht elke vorm van moraal uit het oog zijn verloren.

Want, dit spelletje gaat een keertje ophouden.

 

..anderzijds, met zoveel reclame-terreur helpen de contentaanbieders zichzelf wel om zeep en bij elke moderne film kun je na 10 minuten het einde al voorspellen.. :);)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met de eerste 3 alinea's, met 4 niet. Er is veel leuks te zien op de buis, vooral FTA, bv. Arte.

Over 5 hoef je geen illusie te hebben. Dan zou de club Brein zich overbodig maken en die willen rijk worden, al dan niet met maffia-methoden.

Nummer 6 kun je vergeten en voor 7 hebben we de opnames met doorspoelen, terwijl je bij een goede moderne film na 10 minuten geen idee hebt welke kant het opgaat of hoe het eindigt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...