Ga naar inhoud


Mijn Duo 2 blijft hangen bij update


Emekli

Aanbevolen berichten

 Ik zag net dat er een update is voor vt 11.0.1 en via blauwe toets gekeken of ik die nodig heb.

Toen groene toets ingedrukt en de update begon te lopen.

Nu al een half uur blijft deze hangen op enigma2-locale-It / configureren.

Heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar als ik een vraag heb, lijk ik zowat de enige te zijn die het overkomt.

 

Moet/mag ik de ontvanger nu uitzetten, of blijven wachten, wil de ontvanger niet "opblazen".

 

Wil niet verder in de problemen komen van:  https://www.sat4all.com/forums/topic/357378-vu-duo-2-netwerk-test/

 

Wil niemand dwingen, maar graag snel een antwoord.

Bij voorbaat dank.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier heb ik hetzelfde verschijnsel op de DUO 2 en de SOLO 2. Op het Duitse VTI forum zijn daar al uitgebreide verhalen over en ik neem aan dat dit snel gerepareerd wordt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Donkeyman,

 

Bedankt voor het antwoord.

 

En wat heeft u gedaan, ontvanger met netschakelaar uitgezet, want via het menu gaat het niet?.

 

Ik zit net op het Duitse forum, om te kijken of zij een oplossing hebben voor het andere grote probleem dat ik heb.

 

Als ik daar met schrijven klaar ben, zal ik daar ook eens verder zien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon op exit gedrukt en daarna verdween de update functie. Toen herstart en alles was daarna normaal. Ik weet niet zeker of de bedoelde updat nu goed is verwerkt, ik wacht wel op de volgende.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde gedaan, kunnen we in ieder geval weer kijken en of opnemen.

En inderdaad staat er veel te lezen op het Duitse forum, o.a.

 

Allerdings sollte mann den Update noch mal anstossen, da am 09.02.2017 eine Bug beseitigt wurde.
Dieser bleibt allerdings auch wieder hängen sad.png

 

Die ben ik nog niet tegen gekomen, maar werkt ook niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar even een dagje wachten met updaten!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar het standaard antwoord is hier toch vaak als er mensen zijn met Openpli problemen dat ze maar over moeten stappen op VTi want dat geeft nooit problemen. Dus ik dacht geef nu even een ander welgemeend advies ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De update werkt niet, maar in dit geval kan je na het beëindigen van die update poging gewoon kijken.

De oude versie die geïnstalleerd was, blijft gewoon werken.

 

Maar dit toont aan dat je nooit nooit moet zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dit ook voor de Vu solo 4k dat de update niet werkt of is er ondertussen al een fix?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat op dit moment voor VTi een update met de datum 08.02.2017, geen update met de datum van vandaag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het standaard antwoord is hier toch vaak als er mensen zijn met Openpli problemen dat ze maar over moeten stappen op VTi want dat geeft nooit problemen. Dus ik dacht geef nu even een ander welgemeend advies ;)

 

Als ik hier zo lees wat PLi aan bugs kan hebben met een nightly update, dan valt dat met VTi nogal mee hoor.

Ik heb vanaf 2000 een Vu+ en dit is de eerste keer dat ik zo iets mee maak.

Heb verder met VTi nog nooit problemen gehad.

Dit wil niet zeggen dat PLi slecht is, maar ik begin er niet meer aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde gedaan, kunnen we in ieder geval weer kijken en of opnemen.

En inderdaad staat er veel te lezen op het Duitse forum, o.a.

 

Allerdings sollte mann den Update noch mal anstossen, da am 09.02.2017 eine Bug beseitigt wurde.

Dieser bleibt allerdings auch wieder hängen sad.png

 

Die ben ik nog niet tegen gekomen, maar werkt ook niet.

Hier heb ik het ook opnieuw geprobeerd en het ontbrekende gedeelte werd nu keurig geinstalleerd. Ze hebben het inderdaad gerepareerd.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...