Ga naar inhoud


Achtergebleven mappen van VTi verwijderen


Emekli

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over het achterblijven van mappen.

 

Als ik de mappen van de Vu+ HDD bekijk, kom ik nog volgende map tegen:

"vti-backupsuite" en dat vind ik vreemd daar ik sinds enige tijd   Open PLi gebruik.

 

Kan ik dit mapje verwijderen zonder dat ik schade aanbreng aan het nu goed werkende PLi.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een goed bedoelde waarschuwing,

 

Werkt het, blijf eraf!

 

Je hebt al het nodige meegemaakt met je ontvanger, en het mapje zal niet veel plaats innemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vreemd is dat niet want deze map wordt tijdens de installatie van Openpli niet overschreven of verwijderd en dat is maar goed ook want anders zou jij ongewild jouw VTI backups kwijtraken.

Jij kunt deze via FTP uiteraard veilig stellen maar ook zonder probleem verwijderen mits jij die in de toekomst niet meer nodig denkt te hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

net als Jurgen schrijft.Bij een flash wordt normaal aan de HDD niet geraakt.Heb je ze niet meer nodig FTP ze naar je PC en bewaar ze daar.Kan je ze later altijd terugzetten.Doe ik ook als ik experimenteer :) . ik heb trouwens steeds een backup van de belangrijke files en directory's op mijn PC.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Emeki heeft de laatste tijd nogal wat zweetdruppeltjes op zijn voorhoofd gehad, en slapelose nachten door problemen met zijn Vu+.

 

Soms is het echt beter eraf te blijven wanneer iets goed werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedachte is laten zitten waar het zit, maar ik dacht dat het misschien nog te maken kan hebben met de flash-splash bij het opstarten vanuit deep sleep.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer dat zo zou zijn is het reden temeer om het te laten staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Emekli is nu over op Openpli en naar ik aanneem niet meer van plan naar VTi terug te gaan, althans dat lees ik niet, daarom is het geen enkel probleem die map te wissen, sterker nog het is aan te bevelen zodat hij niet bestanden door elkaar gaat halen.

Als de Openpli naar tevredenheid werkt gewoon een fullbackup van de Openpli image maken en zorgen dat je belangrijke bestanden dagelijks veiliggesteld worden met de plugin autobackup. Daarin kan je precies aangeven welke bestanden je veilig wil stellen, zoals b.v. je zenderlijst, mountpoints etc, en ook even aanvinken dat de autoinstall aangemaakt moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren, zowel de backups van VTI als Openpli doorelkaar aangemaakt en bewarard en nog nooit problemen mee ondervonden.

De verschillende Images backups stonen in de map door elkaar heen en ik heb ze ook regelmatig opnieuw voor testdoeleinden gebruikt.

Maar Ceesv heeft gelijk dat TS de laatste tijd nogal wat vreemde problemen heeft ondervonden, dus niet noodzakelijk ook niet aankomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag over het achterblijven van mappen.

 

Als ik de mappen van de Vu+ HDD bekijk, kom ik nog volgende map tegen:

"vti-backupsuite" en dat vind ik vreemd daar ik sinds enige tijd   Open PLi gebruik.

 

Kan ik dit mapje verwijderen zonder dat ik schade aanbreng aan het nu goed werkende PLi.

 

Alles wat je op de HDD hebt blijft natuurlijk ONAANGEROERD indien je een ander Image flashed.

geen geheim dat je films blijven staan en dus je backups ook!

 

 

is dat duidelijk

 

citaat Paul van Vliet

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...