Ga naar inhoud


Proef gehoorapparaat verloren


Vogelzang

Aanbevolen berichten

Tje, er is geen beter gehoorapparaat dan een 180 cm offset schotel. Ik merkte het tot mijn verbazing vorige week weer:

Maar 2 van zulke rond uw oren .... je gaat nogal wat bekijks hebben :eek::P:grin:

Een draai rond uw oren zal dan ook wel wat harder gaan klinken :)  :P  :lol:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen haakjes, als brildrager weet ik dat een goede bril onbetaalbaar is, wanneer ik er goed mee kan kijken.

Voor gehoor gaat dat net zo op.

 

Voor mijn ogen ga ik naar de oogarts, met het recept, daarna naar een opticien.

Een bril van € 1.000,00 is geen uitzondering.

De glazen zijn daarbij de grootste kostenpost, omdat ze op sterkte geslepen worden voor mijn oog afwijking.

Er zijn ook brillen te koop van € 49. maar dat is appels met peren vergelijken.

 

100% Akkoord , ik weet er ook alles van !!!!

BTW: Je hebt ook 5€ brillen , incluis geslepen glas , maar .... :eek:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen haakjes, als brildrager weet ik dat een goede bril onbetaalbaar is, wanneer ik er goed mee kan kijken.

Voor gehoor gaat dat net zo op.

 

Voor mijn ogen ga ik naar de oogarts, met het recept, daarna naar een opticien.

Een bril van € 1.000,00 is geen uitzondering.

De glazen zijn daarbij de grootste kostenpost, omdat ze op sterkte geslepen worden voor mijn oog afwijking.

Er zijn ook brillen te koop van € 49. maar dat is appels met peren vergelijken.

 

Wanneer ik problemen ga krijgen met mijn gehoor ga ik naar een KNO arts.

Aan de hand van zijn of haar bevindingen zal ik mij dan een hulpmiddel laten aanmeten.

En om goed te horen zal ik dan niet voor het goedkoopste toestel gaan.

 

Een gehoor apparaat zal aan jouw hoorproblemen aangepast moeten worden, zelfs het duurste apparaat zal anders een miskoop zijn.

 

Of het nu een bril of gehoorapparaat is, ze kunnen verloren worden, of defect raken.

Daar is primair de drager voor verantwoordelijk, op het moment dat hij het goed accepteert en de winkeldeur achter zich dicht trekt.

 

Gebeurt er dan toch iets, kan je proberen in overleg tot een oplossing te komen.

Lukt dat niet bij een filiaal, kan je je richten tot een hoofdkantoor.Helpt dat niet, zal er of een geschillencommissie bestaan, of heb je de gang naar de rechter.

 

Wat ik tot nu toe nog niet gelezen heb, is wat je verzekeringsagent zegt over het verlies.

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die medische kunst- en hulpmiddelen standaard meeverzekeren op uw inboedelverzekering.

Brillen glazen en monturen komen tegenwoordig allemaal uit China voor een paar euro,,,,het enige wat de opticien hoeft te doen is  ze passend maken voor het montuur,zo kan je makkelijk en 2e bril gratis doen .Bron Tros Radar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn brillenglazen zijn van Carl Zeiss daar is geen letter China aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 https://www.kimbols.be/optiek/brillen-nieuws/carl-zeiss-veroordeeld-wegens-slechte-brilglazen.html

 

Verder vond ik dat het Bundeskartellamt in Duitsland in 2010 aan Car Zeiss en vier van hun concurrenten een totaalboete van 115 miljoen euro wegens verboden prijsafspraken dus concurrentievervalsing door prijsopdrijving kregen opgelegd.

 

http://www.nuvo.nl/websites/nuvo/files/Media/Optiek%20in%20de%20media/2011-06%20Kassa%20juni-juli%20Kijk%20op%20brilprijzen.pdf

 

Wat "Made in China" betreft, ze zijn al sinds 1957 met "optics" in China bezig maar of dat ook met brillenglazen te maken heeft en of die dan ook nog hierheen zouden worden gehaald is niet zomaar vast te stellen. Ik sluit niet uit dat het meer om microscopen en dat soort dingen gaat.

 

http://opt.zju.edu.cn/attachments/2013-12/01-1387348633-103401.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...