Ga naar inhoud


Proef gehoorapparaat verloren


Vogelzang

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tussen haakjes, als brildrager weet ik dat een goede bril onbetaalbaar is, wanneer ik er goed mee kan kijken.

Voor gehoor gaat dat net zo op.

 

Voor mijn ogen ga ik naar de oogarts, met het recept, daarna naar een opticien.

Een bril van € 1.000,00 is geen uitzondering.

De glazen zijn daarbij de grootste kostenpost, omdat ze op sterkte geslepen worden voor mijn oog afwijking.

Er zijn ook brillen te koop van € 49. maar dat is appels met peren vergelijken.

 

Wanneer ik problemen ga krijgen met mijn gehoor ga ik naar een KNO arts.

Aan de hand van zijn of haar bevindingen zal ik mij dan een hulpmiddel laten aanmeten.

En om goed te horen zal ik dan niet voor het goedkoopste toestel gaan.

 

Een gehoor apparaat zal aan jouw hoorproblemen aangepast moeten worden, zelfs het duurste apparaat zal anders een miskoop zijn.

 

Of het nu een bril of gehoorapparaat is, ze kunnen verloren worden, of defect raken.

Daar is primair de drager voor verantwoordelijk, op het moment dat hij het goed accepteert en de winkeldeur achter zich dicht trekt.

 

Gebeurt er dan toch iets, kan je proberen in overleg tot een oplossing te komen.

Lukt dat niet bij een filiaal, kan je je richten tot een hoofdkantoor.Helpt dat niet, zal er of een geschillencommissie bestaan, of heb je de gang naar de rechter.

 

Wat ik tot nu toe nog niet gelezen heb, is wat je verzekeringsagent zegt over het verlies.

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die medische kunst- en hulpmiddelen standaard meeverzekeren op uw inboedelverzekering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waar ga je nu naar toe? Een andere keten? Krijg je gewoon dezelfde behandeling. (Uit ervaring met familie bij een paar audicien ketens).

 

Hetzelfde geldt voor de opticien ketens. Ze zijn voornamelijk gericht op verkoop. Veel minder op service.

 

Mijn opticien was eigen baas. Service was prima. Hij stopte en de winkel werd verkocht aan een keten. Service? Nooit van gehoord, de medewerkers die overgenomen waren door de keten zochten al snel een andere werkgever, omdat ze geen service meer mochten geven.

 

Ik ben nu bij een andere opticien. Oh ja, die is best wel duurder. Alleen op de lange duur blijkt kwaliteit altijd uit de prijs die je er voor betaalt. 

 

Dus mijn advies: Kijk niet op de centen, maar ga naar een audicien die liefde voor zijn vak heeft. En die zitten niet bij de ketens.

 

T B

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceescv.  Zelf ben ik gepensioneerd dokter. Geld is niet het probleem.  Ben 70 plus en de rest van de (aangetrouwde) familie is tot 90 plus. Bijna allemaal een gehoorapparaat en nooit verloren. Opdraaien voor een niet passend inferieur product ging me te ver.  De reacties op dit forum varieerden van eigen schuld tot  je zult het wel gestolen hebben. Sprietje had een goede link naar de werkelijke kosten van een gehoorapparaat  (maximaal €200) en drs IJzerbout wist dat de verzekering alleen de inkoop kosten betaalde. Een nichtje blijkt audicien te zijn en wist te vertellen over de marges in deze branche en ook dat bij verlies men een ander apparaat met wat coulance leverde en uiteindelijk dubbel verdiende.  Met deze argumenten naar de leverancier gegaan. Of ze dit forum lezen of  mijn argumenten er toe deden of dat mijn toezegging levenslang te vertellen hoe ik hier over denk weet ik niet, maar zo juist telefonisch gehoord dat na intern overleg er geen kosten worden berekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste Vogelzang. Dat is natuurlijk ook niet handig om telkens je hand achter je oor te houden. Bij deze hardhorende hond hebben ze het anders opgelost. Gewoon zo'n kraag rond z'n nek en al het geluid wordt naar je oor gefocust.
Gehoorapparaten voor honden die in het oor geplaatst worden bestaan er volgens mij niet en dit is zeker een goedkope oplossing. :D
 

post-60869-0-97088000-1490695418.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tje, er is geen beter gehoorapparaat dan een 180 cm offset schotel. Ik merkte het tot mijn verbazing vorige week weer: moest aan de LNB's aan de voorzijde werken en merkte ineens tot mijn stomme verbazing dat ik een gesprek tussen twee mensen die 10 huizen verderop voor een stoplicht stonden te wachten letterlijk kon verstaan. Maar dat even terzijde.

 

Ik zei het al eerder, alle "eigen schuld, dikke bult" figuren ten spijt: het is de winkelier die op jou geld wil verdienen. En als daarbij hoort dat hij jou met iets op pad wil sturen als proef, wanneer dat deel van de gebruikelijke procedure is dan moet niet jij maar HIJ daarvoor verzekerd zijn. Het is zijn bedrijfsrisico en daar dient hij zich voor te verzekeren. Het is heel anders wanneer je iets van een particulier leent wiens bedrijf het niet is, maar die je iets op proef uitleent. Of wanneer de winkelier jou iets toestaat wat niet in zijn normale bedrijfsactiviteiten past. Hier gaat het om zijn bedrijfsvoering en dus de gevolgen, of positief dan wel negatief zijn in zijn risicosfeer. Jammer dat alle mensen die zich hier zo "vast en zeker" uitdrukken kennelijk geen juridische achtergrond hebben om dat verschil waar te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen haakjes, als brildrager weet ik dat een goede bril onbetaalbaar is, wanneer ik er goed mee kan kijken.

 

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb een leesbril van ver over de 100 € en dat is ie dubbel en dwars waard.

Zelfs mijn 2e leesbril, precies dezelfde, is me dat waard als reserve bril.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opdraaien voor een niet passend inferieur product ging me te ver.  De reacties op dit forum varieerden van eigen schuld tot  je zult het wel gestolen hebben. Sprietje had een goede link naar de werkelijke kosten van een gehoorapparaat  (maximaal €200) en drs IJzerbout wist dat de verzekering alleen de inkoop kosten betaalde. Een nichtje blijkt audicien te zijn en wist te vertellen over de marges in deze branche en ook dat bij verlies men een ander apparaat met wat coulance leverde en uiteindelijk dubbel verdiende.  Met deze argumenten naar de leverancier gegaan. Of ze dit forum lezen of  mijn argumenten er toe deden of dat mijn toezegging levenslang te vertellen hoe ik hier over denk weet ik niet, maar zo juist telefonisch gehoord dat na intern overleg er geen kosten worden berekend.

maakt allemaal niet uit. Die winkelier wil betaald worden voor zijn verlies, wat niet meer als normal is. Of het toestel nu passend of niet-passend en inferieur of niet-inferieur was maakt niets uit. Je bent het verloren, en de winkelier wenst de verkoopswaarde in de plaats - had je het niet verloren dan had je het kunnen teruggeven en afzien van de aankoop, maar dat lukt dus niet meer. Probeer de schade te beperken via je verzekering, en anders rest je de rechtbank.

 

als dokter wou je toch ook betaald worden voor elke prestatie ? Of gaf je elke patient korting indien deze komt klagen dat zijn bloeddruk niet omlaag ging met de pillen die je hem had voorgeschreven ?

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met de meesten hier niet eens.

Als ik een auto proefrit maak en er steekt een hert over waardoor de auto total loss gaat, heeft volgens mij de garage pech.

Het ongeval is mij tenslotte niet verwijtbaar.

 

Nu heb je een gehoortoestel te leen, het past slecht en je verliest het.

Ik vind dat niet verwijtbaar, dus risico winkelier.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een auto proefrit maak en er steekt een hert over waardoor de auto total loss gaat, heeft volgens mij de garage pech.

Het ongeval is mij tenslotte niet verwijtbaar.

 

Hier moet uiteraard het hert voor de schade opkomen. Dat is net zo logisch als jouw redenering.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vogelzang, doordat je aangeeft tot de beroepsgroep te behoren. verwondert mij het hele verhaal, omdat je consument bent met naar ik veronderstel, een betere kennis van het onderwerp.

 

Ik heb daarover een aantal gedachten, die niet negatief bedoeld zijn,maar wanneer ik die hier verwoordt, misschien toch verkeerd opgevat worden.

 

Ik denk hierbij aan het boek van een arts, die patiënt werd, en toen plotseling de wereld aan de andere kant van de stethoscoop ontdekte.

 

Hoe dan ook, een happy end.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceescv.  Zelf ben ik gepensioneerd dokter. Geld is niet het probleem.  Ben 70 plus en de rest van de (aangetrouwde) familie is tot 90 plus. Bijna allemaal een gehoorapparaat en nooit verloren. Opdraaien voor een niet passend inferieur product ging me te ver.  De reacties op dit forum varieerden van eigen schuld tot  je zult het wel gestolen hebben. Sprietje had een goede link naar de werkelijke kosten van een gehoorapparaat  (maximaal €200) en drs IJzerbout wist dat de verzekering alleen de inkoop kosten betaalde. Een nichtje blijkt audicien te zijn en wist te vertellen over de marges in deze branche en ook dat bij verlies men een ander apparaat met wat coulance leverde en uiteindelijk dubbel verdiende.  Met deze argumenten naar de leverancier gegaan. Of ze dit forum lezen of  mijn argumenten er toe deden of dat mijn toezegging levenslang te vertellen hoe ik hier over denk weet ik niet, maar zo juist telefonisch gehoord dat na intern overleg er geen kosten worden berekend.

Gefeliciteerd. :)

Was ook mijn idee om de zaak soepel op te lossen zoals je kon lezen en de audicien heeft idd. de verwachte coulance getoond.

Genietze met je nieuwe apparaat. :cool:

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de leverancier waarvan ik de naam ook met een verwijzing niet mag noemen helemaal afgezien heeft van enige schadevergoeding, staan mijn argumenten om geen duizend euro te willen betalen nog steeds overeind.  Ik was best bereid om de werkelijke schade te betalen, te weten inkoopprijs en uurloon audicien. Maar dat zelfs hoeft niet. Tot op vandaag probeer ik het apparaat terug te vinden. Was de dag van het verlies vorige week donderdag bij Makro, uitvaartcentrum en uitzicht op werkzaamheden tunnel A9. Ook vandaag overal gezocht en gevraagd. Bij gevonden voorwerpen Amsterdam weer gevraagd. Landelijke site van gevonden voorwerpen afgezocht. Nu hangen er posters met een beloning en mijn telefoonnummer bij de betreffende plaats langs de A9. De mogelijke vinder zal er inmiddels achter zijn dat een op iemands gehoor afgesteld apparaat en zonder afstandbediening niets is voor een slechthorende  kennis omdat die er in het algemeen twee nodig heeft incl. afstandsbediening. De afstandsbediening heb ik zo als eerder aangegeven ingeleverd zo dat ik niet hier het verwijt krijg voor weinig het apparaat alsnog terug te krijgen.

Iedereen bedankt, ook richting Dubai. Hem ken ik nog van de radiobuizenpolemiek met Sjaak(k) en Pukje (overigens een echter Ir.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er een relatie tussen bestaat, maar in onze stad zit het bedrijf waarvan je spreekt toevallig of misschien minder toevallig in panden waarin daarvoor de allerduurste opticien van Nederland vestigingen had. Geen idee of ze dezelfde eigenaar hebben maar de gedachte komt bij me op. Van die opticien waren zowel wijlen mijn vader als een goede vriend klant. Beide zijn op mijn advies eens naar een bekende discount-opticien geweest en beide waren super-tevreden met wat ze daar voor nog geen 20% van de voor hen normale prijs meekregen. De gedachte dat goedkoop duurkoop zou zijn heb ik al talloze malen als bedrieglijk en onwaar ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...