Ga naar inhoud


Duits Bundesgerichtshof sterkt auteursrechten in internet


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Benzine is ook veel duurder in Nederland en wordt toch dagelijs verkocht.

 

Misschien omdat Nederlanders in Nederland wonen en niet over de grens?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Benzine is ook veel duurder in Nederland en wordt toch dagelijs verkocht.

 

Misschien omdat Nederlanders in Nederland wonen en niet over de grens?

Wie ver van de grens woont, zal in NL moeten tanken...  in de grensregio doet toch echt niemand, die het zelf moet betalen, dat...

Maar het ging niet over benzine, maar over datadragers, en die kan je gewoon via internet bestellen...  en dan maakt het niet uit waar in het land je woont. Het is bovendien niet illegaal.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Voor iets wat je zelf mag kopieren hoef je geen vergoeding te betalen.

Het gat in jou geval om een back-up voor eigen gebruik.

 

De thuiskopieheffing bestaat sinds 2003 en is ingevoerd om rechthebbenden te compenseren voor de opkomst van downloaden uit illegale bron.

 

Lees de auteurswet eens en dan met name art. 10, 16 e.v.

Ik mag een CD lenen van de buurman en daar een kopie van maken mits daarvoor een vergoeding betaalt wordt d.m.v. de heffing die op de blanco CD zit.

De buurman mag echter NIET die kopie voor mij maken en dan aan mij geven want dan is de kopie die hij maakt niet meer voor eigen gebruik, want aan de voorwaarde van het mogen reproduceren wordt niet voldaan:

 

1. Als inbreuk op het auteursrecht op een werk van letterkunde, wetenschap of kunst wordt niet beschouwd het reproduceren van het werk of een gedeelte ervan op een voorwerp dat bestemd is om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven, mits het reproduceren geschiedt zonder direct of indirect commercieel oogmerk en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die de reproductie vervaardigt.

 

 

Auteurswet.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt toch tijd dat toepassing van de wet opnieuw worden aangepast aan de geboden digitale oplossingen van deze tijd.

 

Als er een film op tv is, of muziek op de radio dan mag ik dat uitgesteld kijken. Opnemen op mijn harde schijf en afraaien zo vaak ik wil. Ik mag er dan zelfs mee doen wat ik wil, zolang ik het maar niet aan een groter publiek toon dan die in de eigen huiskamer.

 

Als mijn opname mislukt mag ik wel aan de buurman vragen of hij hem heeft opgenomen, dan mag ik voor mij een kopie maken en hem zijn opname terug geven.

 

Maar als ik die opname of beelden van internet haal (ik bedoel geen uitzending gemist) dan ben ik de Sjaak.

 

Gevoelsmatig komt het allemaal op hetzelfde neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...