Ga naar inhoud


hoe warm mag de vu+ duo2 worden ?


geronnimo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik vraag mij af hoe warm de vu+ du2 mag worden, bij mij wordt hij 45 graden en dat lijkt mij niet erg gezond.

Mijn vorige vu+ duo is door het warmte probleem overleden, zoals trouwens de meeste (uitgedroogde elco enz...)

Ik gebruik de fancontrole app maar dat haalt niet veel uit.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb mijn vu ultimo eigenlijk nog nooit uitgezet. Zet alleen de tv uit. Ik ben overigens super tevreden en blij ermee. Ik doe voornamelijk time shifting, in de avond ben ik meestal weg. Kijk dan ´s nachts of overdag. En kopieer naar losse geheugens die ik mee neem naar Azie, waar ik dan 3-6 maanden veblijf, meestal 5,5 mnd. Dan kijk ik daar naar "mijn" engelse detectives, Top Gear, films en documentaires.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nooit kwaad om te zorgen dat ie z'n warmte goed kwijt kan. Dat is gewoon levensduur verlengend.

 

Zorg dus ook voor een goede aanvoer van koude lucht en gescheiden afvoer van de warme lucht en voorkom thermische kortsluiting; bv opsluiten in een kast. tja dan stookt ie zich zelf warm.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ...

Mijn vorige vu+ duo is door het warmte probleem overleden, zoals trouwens de meeste (uitgedroogde elco enz...)

 

moet je hem meer water geven zomers, dan droogt ie niet uit

noemt men evaporatie koeling

:D

 

hoe warm je apparatuur mag worden staat in de gebruiksaanwijzing

 

er mag nooit iets op liggen of een ander warmtebron onder staan dat is vragen om problemen

45 graden is niks aparts en kan geen kwaad

 

extra koelen kan natuurlijk wel, naast de interne Fan, daar staan genoeg berichten over op het internet en in het vupuls-support forum

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Vu+ Duo 2 geeft het volgende aan:

 

.. Infobalk: 36 C.  FAN 2550 rpm,

.. Menu: HDD Temp: 43 C.

 

Dit is de volle snelheid i.v.m. temperatuur (buiten) die op het moment al 38 graden is, tendens stijgend.

 

Waarom de verschillen weet ik niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...